Škoda Scala 1.6 TDI

Testy Test Škoda Scala 1.6 TDI: Horúca česká novinka nemá zvučné meno, ale nechýba jej

Celkové hodnotenie
Plusy
  • priestranný a praktický interiér
  • výborná spotreba nafty
  • dobré jazdné vlastnosti
Mínusy
  • základné LED svetlá sú slabšie
  • komfort s podvozkom SCC
  • cena vznetového motora
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

1.8. 9:47 Kompaktný hatchback sme skúšali s prostredným vybavením Ambition, získal si nás priestrannosťou i lepšími materiálmi oproti predchodcovi. No má aj svoje muchy. Turbodiesel poteší svojou hospodárnosťou, ale oproti benzínu je hlučnejší a stojí výrazne viac.

01. Exteriér 70%

Napriek vzostupu viacerých značiek na slovenskom trhu zostáva jeho neohrozenou predajnou jednotkou značka Škoda. A nemôže za to len tradičná dvojka Fabia a Octavia, úspech dosahujú aj SUV Karoq a Kodiaq. O zákazníkov začal nedávno bojovať ďalší produkt z českej stajne. Na naše cesty prišiel hatchback Scala, ktorý v portfóliu nahrádza Rapid dostupný s dvomi karosériami. Čo všetko sa v jeho nástupcovi skrýva?

Odpoveď na túto otázku sme hľadali počas jari v rámci prvej jazdy na medzinárodnej pôde, kde sme si vyskúšali benzínový variant 1.0 TSI i naftovú alternatívu 1.6 TDI. K druhému menovanému sme sa teraz vrátili. Podrobili sme ho domácemu testu, na ktorý sme mali k dispozícii manuálny model s prostrednou úrovňou vybavenia Ambition.

Rapid nahradila česká automobilka typom Scala, ktorý je pre ňu vo viacerých smeroch začiatkom novej éry.
Rapid nahradila česká automobilka typom Scala, ktorý je pre ňu vo viacerých smeroch začiatkom novej éry.
Zdroj: Marek Pokrývka

Skúšané vozidlo nás na prvý pohľad upútalo mračiacimi sa svetlometmi s tvarom približujúcim sa trojuholníku. Neboli to totiž nám známe full-LED jednotky využívajúce šošovku, ale základná verzia svetiel s parabolami. Súčasťou ich architektúry je pásik samostatných denných diód i odkaz na český krištáľ ukrývajúci smerovku. Tá využíva klasickú žiarovku, pričom to isté platí pre diaľkový segment. Bohužiaľ. Halogény totiž nemajú bohvieaký výkon a stretávacím „ledkám“ intenzitou ledva konkurujú. Aj hlavné reflektory pritom fungujú horšie než drahšia alternatíva. Týka sa to intenzity lúčov najmä na stranách cesty, ale aj osvetlenia zákrut.

Koncové svetlá boli v našom prípade tiež štandardné. To ako prekážku nevidíme, už v tejto forme vyzerajú štýlovo a obsahujú sekvenčné spúšťanie smerovky. Na kompakte nás zaujali kolesá. Roloval na 17-palcových diskoch s turbínovým dizajnom, ktoré svoje aerodynamické plochy skrývajú za dvojfarebný finiš. A zaujímavo oživujú pomerne jednoduché tvary karosérie. Rovnaký cieľ má výrazne tvarovaná kapota, nízko posadená maska chladiča či predĺžené zadné okno. To ponúkal ako opciu už Rapid Spaceback.

Jednoduché tvary karosérie hatchbacku okorenili dizajnéri niekoľkými zaujímavými detailmi.
Jednoduché tvary karosérie hatchbacku okorenili dizajnéri niekoľkými zaujímavými detailmi.
Zdroj: Marek Pokrývka

Natiahnuté sklo patrí k hŕstke detailov dávajúcich autu šmrnc. Vo všeobecnosti je jeho dizajn konzervatívny a už navonok z tvarovania bacuľatej karosérie vidieť, že prvé husle tu hral vnútorný priestor. Horúca česká novinka je oproti predchodcovi o poznanie väčšia. Už nemožno hovoriť o nejakom rozhraní segmentov B a C, svojimi rozmermi spadá Scala jasne do nižšej strednej triedy. A radí sa rovno medzi jej najpriestrannejších zástupcov.

Video

Diskusia