Škoda Scala 1.0 TSI a 1.5 TSI.

Testy Test Škoda Scala 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Tesný súboj, ktorého víťaz môže prekvapiť

Foto: Marek Pokrývka

5.10. 7:00 Českú novinku sme preverili s dvomi zážihovými motormi, pričom skúšané vozidlá sa okrem toho od seba odlišovali aj prevodovkou, podvozkom či príplatkovým vybavením.

Exteriér

Predstavovať niekomu nositeľa latinského mena Scala je už dnes asi zbytočné. Kompakt nahrádzajúci typ Rapid odhalila Škoda pred necelým rokom a aktuálne ho masívne propaguje. My už v redakcii českú novinku dobre poznáme. Ešte na jar sme s ňou absolvovali medzinárodnú prvú jazdu, neskôr sme ju v naftovom variante 1.6 TDI podrobili testu.

Vznetový model nás oslovil nízkou spotrebou, no vytknúť sme mu museli komfort pruženia, vyššiu hlučnosť motora i kúpnu cenu. Väčšie šance na úspech dávame zážihovým verziám. Tie sú dokopy tri a dve z toho sme mali možnosť porovnať. Proti sebe sme postavili silnejšiu verziu trojvalca s objemom jeden liter a 1,5-litrovú špičku ponuky s piestom navyše.

Dva benzínové modely Škoda Scala sme podrobili porovnaniu.
Dva benzínové modely Škoda Scala sme podrobili porovnaniu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem pohonnej jednotky sa dvojica áut od seba odlišovala aj navonok. Červený štvorvalcový variant disponoval predĺženým zadným oknom a dvojfarebnými osemnásťpalcovými kolesami, okrem toho bol vďaka adaptívnemu pruženiu o niečo bližšie k zemi než modrý "litráčik" postavený na jednoduchších sedemnástkach.

Drahšia verzia pôsobila jednoznačne atraktívnejšie a nemožno jej uprieť dynamický štýl. Ani chudobnejší model sa však za svoj vzhľad určite nemusí hanbiť. Aj vďaka moderným plne diódovým svetlám, ktoré vyzerajú a najmä fungujú podstatne lepšie než klasika využívajúca v diaľkovom režime halogény. Do kvalitnejších full-LED svetlometov sa v tomto prípade určite oplatí investovať.

Video

Diskusia