Škoda Octavia je vozidlo, v ktorom aspoň raz za život sedel zrejme každý Slovák/ Slovenka. Je obľúbeným rodinným, ale aj firemným autom. Jeho dizajn sa počas dlhých rokov na trhu príliš nezmenil, prichádzajú iba jemné vylepšenia. Testovaná verzia je vo výbave Sportine, čo je možné spoznať podľa čiernej masky chladiča, čiernych krytov spätných zrkadiel a tiež lemovaní okien, ako aj B-stĺpikov. V zadnej časti je to spojler na kufrových dverách, tiež v čiernej farbe.

Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4x4
Zdroj: Nina Pánska

Full Led Matrix predné svetlomety s prisvecovaním do zákrut, aj 19-palcové čierne leštené disky z ľahkej zliatiny sú súčasťou doplnkovej výbavy. Povestný veľkorysí batožinový priestor má objem 600/1 555 litrov, čo zostáva naďalej výhodou Octavie typu liftback. Praktickým momentom je otvor v zadnej lakťovej opierke, na prevážanie dlhého nákladu. Kufrové dvere sú ovládané elektricky. Čo mi na aute prekážalo, boli spätné zrkadlá. Kvôli svojmu tvaru, sú nepraktické a malé.

Prevedenie Sportine s motorizáciou 2,0 TSI ponúka výkon 140 kW/190 k a krútiaci moment 320 Nm. Tým sa v značnej miere približuje k verzii RS, ktorá má najvyšší krútiaci moment 370 Nm a o 40 kW viac. Navyše pre "RS-ku" je pohon 4x4 možný iba v prípade pohonu s motorom 2,0 TDI, čo hrá v prospech testovanej výbavy. Z jazdných režimov som využívala predovšetkým režim šport, ktorý bol pochopiteľne najzábavnejší. Motor aj prevodovka počas neho reagovali hravejšie.

Podvozok je mierne tuhší, ako môžete byť pri bežnej Octavii zvyknutí, ale jeho naladenie sa mi páčilo. Nemala som pocit, že by bol na naše cesty až príliš. Priemernú spotrebu v športovom režime som dosahovala 7,4 l/100 km. V eco režime to bolo o liter menej, 6,4 l/100 km. Priestor v druhom rade sedadiel na hlavu, nohy aj kolená je primeraný. Nie je nič extra, ale aj na dlhé cesty sa tam pasažieri dokážu odviezť komfortne a pohodlne. Viac fotiek nájdete v galérii.