V interiéri je ťažké nájsť nejaké rozdiely či dokonca chyby, pretože Octavii vládne triezvy a overený dizajn a kvalita použitých materiálov. Máte z nej pocit, že obstojí aj v skúške času. Okrem toho, ergonómia je vynikajúca a nachádza sa tu množstvo dobre umiestnených tlačidiel, ktorými môžete ovládať hlavné funkcie.

Jediné, čo ma trošku mrzí, je presun ovládania klimatizácie a kúrenia, ktorý si našiel svoje miesto na displeji infotainmentu. Nie je to nič tragické, ale pri zvyšovaní teploty a zapínaní klimatizácie venujete obrazovke pri šoférovaní viac času, ako by bolo vhodné. Bohužiaľ, na digitalizáciu si treba zvykať, zrejme sa jej veľkému vplyvu v budúcnosti nevyhneme.

Škoda Octavia iV - plug in hybrid
Zdroj: ROBO HUBAČ

Skrývanie ovládacích prvkov sa dotklo aj tlačidla elektrického režimu, ktoré bohužiaľ nie je umiestnené nikde samostatne, no budete musieť stlačiť nastavenie režimu a vybrať z možností na obrazovke E-Mode alebo Hybrid mode. Prvý je čisto elektrický, druhý využíva kombináciu elektriny a benzínu. Režim E nie je predvolený, takže tichý štart nečakajte.

V kabíne je priestoru pre cestujúcich toľko, na koľko sme pri Octavii zvyknutí – požehnane. Veľkosť priestoru ocenia aj cestujúci na zadných sedadlách, ktorí sa nebudú tlačiť kolenami o sedačky pred nimi a čo sa týka výšky liftbacku, na prekvapenie sa tu pohodlne usadí aj človek s výškou 1,90 m. Nech už idete kdekoľvek, Octavia iV zostáva fantastickým rodinným autom.

Škoda Octavia iV - plug in hybrid
Zdroj: ROBO HUBAČ

Vzadu je mimoriadne priestranná a hoci je batožinový priestor menší ako v prípade konvenčného benzínového alebo naftového variantu, stále je to použiteľný rozmer. Musíte sa zaobísť bez variabilnej podlahy batožinového priestoru ostatných verzií, naďalej je tu ale na hranie 450 litrov (oproti 600 litrom s konvenčným motorom) a tiež malá priehradka na uschovanie nabíjacích káblov.

Okrem toho sa v aute nachádza široká ponuka bezpečnostných prvkov asistencie. To, čo si vyberiete, by malo odrážať váš život. Ak jazdíte vyslovene po meste, niektoré asistenčné balíčky, napríklad asistent udržiavania v jazdnom pruhu, nemusia byť pre vás také užitočné ako pre niekoho, kto chodí hore dole po diaľnici.

Škoda Octavia iV - plug in hybrid
Zdroj: ROBO HUBAČ

Adaptívny tempomat je inteligentný pomocník, ktorý je schopný udržiavať vzdialenosť, jazdný pruh a vie pribrzdiť až do zastavenia. V niektorých scenároch vám to zachráni život – nie len doslovne, ale jednoducho aj z hľadiska pohodlia.

Škoda Octavia iV je vďaka elektrickému dojazdu za ideálnych podmienok na lepšom konci spektra plug-in hybridných vozidiel. Ak ešte nie ste pripravení na plne elektrický automobil, Octavia iV je skvelý odrazový mostík, ktorý neobmedzuje potrebou nabíjania. Ak sa však rozhodnete pre svedomité zapájanie elektromotora do bežného života, odvďačí sa finančnými úsporami spojenými s prevádzkou.

Škoda Octavia CNG
Zdroj: ROBO HUBAČ

Plug-in hybridná Octavia je veľmi presvedčivá voľba aj ako firemné vozidlo, ktoré sa využíva na krátke vzdialenosti. Nemá síce také vzrušujúce vlastnosti ako verzia RS, no ponúka niekoľko skvelých aspektov. Je priestranná, pohodlná, má veľa technologických inovácií a dojazd na čistý elektrický pohon je dostatočný. Je pravda, že koncovka iV pridáva autu citeľný príplatok oproti konvenčnej verzii, no je to funkčná a pridaná hodnota pre majiteľa, ktorý ju chce využívať s rozumom.

motor a pohonný systém Škoda Octavia iV
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 395 cm3
Max. výkon (benzínový motor) 110 kW / 149 k
pri otáčkach 5 000 - 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 250 Nm
pri otáčkach 1 550 - 3 550/min
Max. výkon (elektromotor) 85 kW / 115 k
Max. krútiaci moment (elektromotor) 330 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Škoda Octavia iV
Dĺžka 4 689 mm
Šírka 1 829 mm
Výška 1 477 mm
Rázvor náprav 2 680 mm
Celková hmotnosť 2 040 kg
Objem batožinového priestoru 450 / 1 405 l
Objem palivovej nádrže 39 l
Kapacita batérie 13 kWh
jazdné výkony Škoda Octavia iV
Max. rýchlosť 220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,7 s
spotreba Škoda Octavia iV
Kombinovaná - normovaná 0,8 - 1,5 l/100 km
Mesto - počas testu 5,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu 6,4 l/100 km
Vidiek - počas testu 3,9 l/100 km
emisie Škoda Octavia iV
Emisie CO2 118 - 152 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Škoda Octavia iV
Základná cena modelu od 18 050 €
Základná cena verzie od 31 760 €
Cena testovaného exemplára 37 564 €
Usporiadanie a počet valcov
Škoda Octavia iV R4
Zdvihový objem
Škoda Octavia iV 1 395 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
Škoda Octavia iV 110 kW / 149 k
pri otáčkach
Škoda Octavia iV 5 000 - 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
Škoda Octavia iV 250 Nm
pri otáčkach
Škoda Octavia iV 1 550 - 3 550/min
Max. výkon (elektromotor)
Škoda Octavia iV 85 kW / 115 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
Škoda Octavia iV 330 Nm
Palivo
Škoda Octavia iV benzín
Pohon
Škoda Octavia iV predná náprava
Prevodovka
Škoda Octavia iV 6-stupňová automatická
Dĺžka
Škoda Octavia iV 4 689 mm
Šírka
Škoda Octavia iV 1 829 mm
Výška
Škoda Octavia iV 1 477 mm
Rázvor náprav
Škoda Octavia iV 2 680 mm
Celková hmotnosť
Škoda Octavia iV 2 040 kg
Objem batožinového priestoru
Škoda Octavia iV 450 / 1 405 l
Objem palivovej nádrže
Škoda Octavia iV 39 l
Kapacita batérie
Škoda Octavia iV 13 kWh
Max. rýchlosť
Škoda Octavia iV 220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Škoda Octavia iV 7,7 s
Kombinovaná - normovaná
Škoda Octavia iV 0,8 - 1,5 l/100 km
Mesto - počas testu
Škoda Octavia iV 5,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
Škoda Octavia iV 6,4 l/100 km
Vidiek - počas testu
Škoda Octavia iV 3,9 l/100 km
Emisie CO2
Škoda Octavia iV 118 - 152 g/km
Základná cena modelu
Škoda Octavia iV od 18 050 €
Základná cena verzie
Škoda Octavia iV od 31 760 €
Cena testovaného exemplára
Škoda Octavia iV 37 564 €