V krajšom Kodiaqu som ešte asi nesedel. Je to otázka vkusu, ale z môjho pohľadu svedčí tmavý imidž českému SUV ako uliaty. Balík Sportline navyše prináša zatmavené nápisy a ďalšie detaily, takže spolu všetko perfektne ladí. Tento Kodiaq, napriek tomu, že nejde o horúcu novinku odhalenú pred pár týždňami, na ceste neuveriteľne priťahoval pohľady okolia.

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI SCR 147 kW (200 k) AP°7 4x4.
Zdroj: Filip Kadlečík
Čierny imidž Kodiaqu sadne, šperkom sú tu najmä technologicky nadupané predné svetlomety.
.
Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI SCR 147 kW (200 k) AP°7 4x4.
Zdroj: Filip Kadlečík

Hlavnou svetelnou zbraňou Kodiaqu sú vylepšené predné matrix-LED reflektory. Na základe obrazu kamery umiestnenej vo vnútornom spätnom zrkadle ich softvér rozpoznáva prichádzajúce automobily či blížiace sa dopravné značky a automaticky zhasína príslušné diódy tak, aby neoslňoval iných šoférov. V tomto prípade vás navyše nebudú oslepovať ani dopravné značky, ktoré sa pod silným lúčom diaľkových svetiel vedia nepríjemne lesknúť. České SUV, ako jedno z mála áut, ich dokáže rozoznať a selektívne na ne nesvietiť. Bez tejto špičkovej techniky si dnes nový Kodiaq ani nekupujte. Je dobrá správa, že vo výbave Sportline sú už samozrejmosťou.

Okrem svetiel Kodiaq technologicky nezaostáva ani na poli jazdných asistentov, klasické “základné trio”, bez ktorého by som si ja dnes nové auto nekúpil, tu bolo zohraté bezchybne. Adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a monitorovanie jazdy v jazdnom pruhu sú pre vodiča spoľahliví partneri, ktorí môžu zachraňovať životy.

Omladená verzia interiérom neprekvapí, menili sa totiž iba detaily. V porovnaní s Kodiaqom, ktorý sa predával pred štyrmi rokmi, tu citeľne vzrástla kvalita vyhotovenia a aj použitých materiálov. Nič nevŕzga a plastové plochy vďaka nápaditej štruktúre vyzerajú k svetu. Z pohľadu imidžu pomohlo aj decentné ambientné podsvietenie. Kabína Kodiaqu je vkusná a spája to najlepšie zo starého a nového sveta. Klimatizáciu si stále nastavujete hardvérovým otočným ovládačom, no pred sebou máte virtuálny prístrojový štít. Technológie sa tu perfektne snúbia so starosvetským prístupom k autu, čo sa odráža aj na vysokej úžitkovej hodnote kabíny a jej ergonómii.

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI SCR 147 kW (200 k) AP°7 4x4.
Zdroj: Filip Kadlečík
Aktuálny Kodiaq spája to najlepšie zo starého i nového sveta, všimnite si napríklad intuitívne kruhové ovládače klimatizácie.
.
Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI SCR 147 kW (200 k) AP°7 4x4.
Zdroj: Filip Kadlečík

Škoda nezabudla, že Kodiaq musí byť praktický aj v efektnej verzii Sportline. Interiér je vysoko modulárny, najmä druhý rad sedadiel sa dá posúvať vo veľkom rozsahu a ich operadlá sú nastaviteľné, čo padne vhod pri dlhších cestách, keď pasažier bude chcieť zmeniť polohu. Priestorové pomery v druhom rade sú kráľovské, kufor s objemom 765 litrov hovorí sám za seba. Zdobí ho množstvo háčikov a bodov určených na fixovanie náklad.

Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI SCR 147 kW (200 k) AP°7 4x4.
Zdroj: Filip Kadlečík

Praktickým detailom je aj zdvojená odkladacia schránka na strane pasažiera. Dnes už sa tieto priestory v autách pomaly scvrkávajú, tu je všetko inak a to je dobre. Výbava Sportline ako taká mi sedela, no prekážali mi na nej sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a to kvôli tomu, že si ju človek nemôže nastaviť presne podľa svojich potrieb. Aj pri rôznych polohách operadla chrbta bola pre mňa hlavová časť príliš vzdialená, čo prekáža najmä na dlhých trasách.