Charakter športového SUV-čka v exteriéri naznačujú 20 palcové disky kolies, špecifické nárazníky, ale aj označenia RS na prednej maske a tiež na zadnej časti auta.

Pri prvom vstupe do auta na mňa interiér pôsobil prekombinovane, kvôli rozličným typom materiálov použitých na volante, dverách a aj kvôli množstvu výrazného prešívania na sedačkách, palubnej doske a volante. Bol to však len prvý dojem, neskôr som si na pestrosť jeho skladby zvykla. Tvarované sedadlá sú pohodlné a oceňujem možnosť nastavenia dĺžky sedáku. Pre mňa to síce potrebné nebolo, ale vyšší ľudia by tento detail určite uvítali.

Škoda Kodiaq RS 2,0 TSI
Zdroj: Nina Pánska

Vybavenie za príplatok, ktoré bolo v interiéri testovaného Kodiaqu, zahŕňa 3-ramenný športový vyhrievaný kožený multifunkčný volant s ovládaním DSG prevodovky, panoramatické strešné okno, čierne čalúnenie stropu, vyhrievané čelné sklo, elektricky nastaviteľné predné kožené sedadlá s pamäťou, nastavením dĺžky sedáka, elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou, ventiláciou a vyhrievaním a praktické mechanické tieniace rolety na zadné bočné okná. Pri kúpe vozidla by som túto príplatkovú výbavu rozhodne zvážila, pretože doplnila do vozidla všetko, čo by vám mohlo chýbať.

Možnosti vzhľadu zobrazenia virtuálnej prístrojovej dosky sú rôzne a je možné si ich meniť tlačidlom na volante. Je to výhodné, pretože ak cestujete podľa navigácie, môžete si nastaviť jej zobrazovanie priamo na prístrojovom paneli. Vnútorný objem Kodiaqu uspokojí aj tých najnáročnejších zákazníkov, auto je priestranné, batožinový priestor má objem 835 - 2 065 l. SUV poskytuje na výber z viacerých jazdných režimov, ktoré menia tuhosť tlmičov a iných nastavení vozidla, vďaka systému adaptívneho podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). K dispozícií je aj režim Off-Road.

Takéto je zobrazenie v režime Off-Road

Škoda Kodiaq RS, 2,0 TSI.
Zdroj: Nina Pánska

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje štvorvalcový benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 180 kW (245 k) s maximálnym krútiacim momentom 370 Nm a 7-stupňová automatická prevodovka DSG. 180 kW nie je vôbec zanedbateľné číslo, napriek tomu auto na mňa počas jazdy pôsobilo civilne. Keď bol potrebný výkon, Kodiaq RS mi ho poskytol, avšak jeho nástup bol na môj vkus až príliš plynulý, nebola citeľná jeho špička. V športovom jazdnom režime bolo auto hlučné, čo môže pôsobiť rušivo. Na druhej strane, v tomto režime nemusíte jazdiť stále, zvuk je prispôsobiteľný.

Podvozok Kodiaqu je všeobecne tuhší, k čomu prispievajú aj veľké 20 " kolesá v rozmere 255/40, na ktorých bol obutý. Pri športovom orientovanom vozidle by ma potešilo presnejšie a responzívnejšie riadenie, pri pohybe volantu cítiť dlhšiu odozvu. Negatívne vnímam aj veľký polomer otáčania, ktorý je nepraktický pri otáčaní na malých priestoroch, dá sa naň však zvyknúť. Moja priemerná kombinovaná spotreba počas testu bola 9,8 l /100 km, čo hodnotím relatívne pozitívne vzhľadom k výkonu vozidla a na to, že moja jazda bola celý čas prevažne dynamická a pri troche snahy by sa dala určite znížiť.

Infotainment Kodiaqu fungoval bez oneskorení, prvotné, ale aj opätovné pripojenie mobilného telefónu bolo rýchle a bezproblémové. Pri riadiacej páke sa nachádza odkladací priestor pre mobil, ktorý generuje zosilnený signál a umožňuje bezdrôtové nabíjanie.