Škoda Karoq Scout

Testy Test Škoda Karoq Scout: Opäť je to o imidži

Foto: Marek Pokrývka

6.6. 16:58 Skautské vybavenie dáva SUV výraznejší štýl, no zároveň prináša výrazne okresanú ponuku techniky a vysokú základnú cenu.

Na aktuálne trendy zareagovala Škoda adekvátne. Po okúsení športovo-úžitkových vôd úspešným typom Yeti vytvorila trojčlenné portfólio vozidiel, ktoré nedávno zavŕšil Kamiq zastávajúci rolu benjamína. Jeho súrodenci Kodiaq a Karoq sa už húfne premávajú po cestách. A najmä v krajinách, kde sa predávajú ako teplé rožky, rastie túžba zákazníkov po odlíšení sa.

Portfólio typu Karoq obohatil terénne štylizovaný variant
Portfólio typu Karoq obohatil terénne štylizovaný variant
Zdroj: Marek Pokrývka

Hlasy volajúce po väčších možnostiach individualizácie Mladá Boleslav vyslyšala už pri medveďovi, ktorého ponúka okrem štandardu aj v špecificky štylizovaných vyhotoveniach Sportline a Scout. O číslo menšie SUV je na tom rovnako. Vlani ho automobilka v rýchlom slede predstavila v oboch verziách a prvý debutujúci terénne štylizovaný model sme si teraz vyskúšali.

Špecifický bodykit hrá len na štýl

V našej redakcii už bola Škoda Karoq dvakrát. Najprv sme koncom roka 2017 premiérovo testovali naftový model 2.0 TDI DSG 4x4, neskôr sme preverili benzínovú verziu 1.5 TSI s pohonom predných kolies. České vozidlo už preto dobre poznáme. Skautský model je v základe identický, no vyznačuje sa viacerými detailmi navonok i zvnútra.

Svetlá výška je tu rovnaká ako pri štandardných verziách
Svetlá výška je tu rovnaká ako pri štandardných verziách
Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska dizajnu ide prostredný člen rodiny SUV v stopách väčšieho súrodenca. Okrem špecifických kolies s priemerom 18 alebo 19 palcov má upravenú spodnú časť s výraznými striebornými prvkami imitujúcimi ochranný plech, rovnakú farbu majú aj spätné zrkadlá či strešné lyžiny. V našom prípade kontrastovali s veľmi peknou tmavozelenou metalízou Emerald.

Bodykit neprináša žiadne zlepšenie nájazdových uhlov, zachovaná je taktiež pôvodná svetlá výška na úrovni 183 mm. Podobne ako pri väčšom súrodencovi teda Scout hrá len na štýl. Svoj podpis nesie nielen na predných blatníkoch, ale aj na operadlách sedadiel vodiča a spolujazdca. Interiér je okrem toho vybavený špecifickým dvojfarebným čalúnením.

Zvnútra sa Scout vyznačuje najmä textilným čalúnením
Zvnútra sa Scout vyznačuje najmä textilným čalúnením
Zdroj: Marek Pokrývka

Kým proti čierno-oranžovému textilu nič nemáme, dekoratívne drevené panely sa nám nepáčili. Podobne ako v prípade modelu Kodiaq Scout totiž pôsobia veľmi falošne. Pozitívne je, že v tomto prípade je imitácia výhradne na dverách. Vo vnútri je inak všetko po starom, pričom už štandard ponúka slušné vybavenie. Skúšaný kúsok ho mal rozšírené napríklad o digitálny prístrojový panel.

Na výber iba dva naftové dvojlitre

Skautský variant výrazne okresáva možnosti pri výbere techniky. Kým štandardný Karoq si možno na našom trhu kúpiť s piatimi motormi, v prípade modelu Scout sú na výber iba dva. Respektíve pár naladení jednej pohonnej jednotky. S benzínom tu vôbec nerátajte, zvoliť si možno výhradne dvojlitrový turbodiesel naladený na výkon 110 kW (150 k) alebo 140 kW (190 k). V oboch prípadoch je štandardom dvojspojková prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies.

Naftový dvojliter je v prípade skauta jedinou voľbou
Naftový dvojliter je v prípade skauta jedinou voľbou
Zdroj: Marek Pokrývka

Predstavovať koncernový agregát 2.0 TDI určite nie je potrebné. Najmä v prípade najrozšírenejšieho variantu so stádom 150 koní, ktorý sme mali k dispozícii. Tento počet českému SUV úplne postačuje. Na jemné pohyby plynového pedálu síce vznetový štvorvalec reaguje mdlo, akoby bol neustále v „eko-režime“, ale pri jeho ráznejšom stlačení a roztočení turbodúchadla vie pekne potiahnuť. Aj vďaka systému 4x4 sa táto Škoda dostane z pokoja na 100 km/h za 8,8 sekundy.

Okrem slušnej dynamiky sľubujú oficiálne parametre aj pomerne nízku spotrebu. No so šiestimi litrami v meste reálne rátať netreba, my sme tam dosiahli priemer 7,3 l/100 km. Pri diaľničnom tempe vykázal diesel apetít rovných sedem litrov. Prevádzka na okresných cestách znamenala výsledok 5,3 litra a Scout bol tak o všetkých režimoch o pár deci smädnejší než klasická verzia.

Vďaka pohonu 4x4 sa horšieho povrchu netreba báť
Vďaka pohonu 4x4 sa horšieho povrchu netreba báť
Zdroj: Marek Pokrývka

Keďže svetlej výšky sa českí konštruktéri nedotkli, žiadne zásadné zmeny na poli jazdných vlastností sme neočakávali. Skúška nám dala za pravdu. Karoq vybavený adaptívnymi tlmičmi vie ponúknuť nielen dobré jazdné vlastnosti, ale tiež dostatok komfortu. Slušne funguje aj mimo spevneného povrchu. S pohonom oboch náprav sa nemusí vyhýbať ani štrku či rozmočeným poľným cestám, do ťažšieho terénu však napriek skautskému prívlastku nepatrí.

Scout štartuje na sume 32 600 eur

S úzko profilovanou ponukou techniky súvisia aj ceny modelu Scout. Na základ štartujúci číslom dva zabudnite, povinnosť voľby nafty, dvojspojky a pohonu 4x4 vyhnala najnižšiu čiastku omnoho vyššie. Za nami skúšaný slabší turbodiesel zaplatia zákazníci 32 600 eur. Ak požadujú vyšší výkon, pripraviť si musia takmer 34-tisíc. Ide o sumy bez zarátania opcií.

Digitálny prístrojový panel patrí k príplatkovým prvkom
Digitálny prístrojový panel patrí k príplatkovým prvkom
Zdroj: Marek Pokrývka

Pod vysoké čísla sa okrem pohonu podpísalo aj bohaté sériové vybavenie. Okrem špecifického bodykitu zahŕňa aj 18-palcové disky kolies, plne diódové svetlomety, bezkľúčové rozhranie, vyhrievanie sedadiel vpredu i vzadu, navigáciu, senzory na oboch koncoch karosérie, zadnú kameru a veľa ďalších prvkov. No stále je tu dosť príplatkov.

V našom prípade bol zaškrtnutý akčný balík Scout za necelú tisícku, o niečo menej stojace nezávislé vykurovanie a extra bol tiež metalický lak, adaptívny podvozok, virtuálny kopkit či zopár ďalších detailov. Ich súčet dostal výslednú cenu vozidla na bezmála 38-tisíc.

Okresaná ponuka môže odradiť

Škoda Karoq nás v teste vyhotovenia Scout nijak neprekvapila. Nasleduje overený recept, v ktorom hrá hlavnú rolu vzhľad. Toto vyhotovenie dáva českému SUV o poznanie výraznejší štýl. No žiadne reálne zlepšenie terénnych schopností pri ňom čakať netreba, nakoľko pôvodná svetlá výška je zachovaná a upravený bodykit nemá okrem vzhľadu žiadne plusy.

V tomto prípade nejde o terén, ale skôr o dizajn SUV
V tomto prípade nejde o terén, ale skôr o dizajn SUV
Zdroj: Marek Pokrývka

Skautský variant je teda opäť najmä o imidži. Vďaka tomu iste osloví nejakých zákazníkov, no zároveň prináša výrazne okresanú ponuku techniky a vysokú základnú cenu. To môže odradiť priaznivcov benzínu či ľudí hľadajúcich pod 30-tisícovou hladinou. Na druhej strane to hrá do karát budúcim majiteľom tejto verzie, keďže vďaka obmedzenej ponuke ich na cestách nebude tak veľa.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3 500-4 000/min
Max. krútiaci moment
340 Nm
pri otáčkach
1 750-3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 382 mm
Šírka
1 841 mm
Výška
1 607 mm
Rázvor náprav
2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 516 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 591 kg
Užitočná hmotnosť
629 kg
Celková hmotnosť
2 145 kg
Objem batožinového priestoru
588/1 605 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
144 g/km
Emisná norma
Euro 6d-Temp
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 20 500 €
Základná cena verzie
od 32 600 €
Cena testovaného exemplára
37 993 €
Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia