Škoda Kamiq v prevedení Monte Carlo bola nakonfigurovaná s trojvalcovým benzínovým motorom s výkonom 81 kW a 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Osobne by som v tomto prípade volila radšej manuálnu prevodovku. V situáciách, kedy je potrebné vyštartovať z miesta, alebo obehnúť vozidlo, trvá príliš dlho, kým si automat podradí a nastúpi želaný krútiaci moment. Akcelerácia nie je silnou stránkou tohto jedinca.
Modely Monte Carlo vzdávajú hold úspechom Škody dosiahnutých počas dlhoročných pretekov na Rellye Monte Carlo. Športová výbava sa pripomína čiernymi komponentmi v exteriéri, ide napríklad o strechu, o rám mriežky chladiča, či čierne nápisy na batožinových dverách a iné. V interiéri je to červeno-čierny vzhľad, pohodlné športové sedadlá, v ktorých sa sedí skutočne dobre, alebo karbónová dekorácia. Viac obrázkov nájdete v galérii.
Podvozok je na jazdu v meste naladený vcelku príjemne, je mäkší a prejazdy nerovnosťami hodnotím pozitívne. Inak je to však pri vyšších rýchlostiach. Pri jazde po diaľnici, či v rýchlych zákrutách je auto nepokojné a príliš uplávané, v týchto situáciách som sa v Kamiqu necítila príliš bezpečne. Moja priemerná spotreba pri využívaní dialníc, ale aj mestských ciest, bola v priemere 7,4 litrov/100 km.
Spotreba pri jazde okresnými cestami predstavovala 6,5 l/100 km. Charakter auta ho podľa môjho názoru predurčuje na jazdu mestom, na každodenné trasy do práce, do obchodu, pre deti do školy. Je v ňom dostatok miesta na to, aby bolo takéto každodenné presúvanie pohodlné a mohli ste v ňom odviezť všetko, čo je treba. Vmestí sa doň 400 litrov batožiny a na zadnú lavicu sa pohodlne usadí dospelá osoba bez výrazných kompromisov.