Pohľad na testovanú Fabiu vo výbave Monte Carlo nie je vôbec zlý. Červeno-čierna kombinácia jej svedčí. Dobrému prvému dojmu napomáhajú aj čierne 18 palcové disky kolies. Na prednú, ale aj zadnú nápravu dostala kotúčové brzdy. Fabia patrí k obyčajným vozidlám, ktorých je na našich cestách neúrekom. Netreba ale zabúdať na to, že vo svete rely už toto auto zaznamenalo množstvo úspechov, aj keď porovnávať takéto špeciály s bežným prevedením, je ako miešať hrušky s jablkami.

Škoda Fabia Monte Carlo 1,5 TSI
Zdroj: Nina Pánska

Slovné spojenie športové auto, by v tomto prípade asi nebolo na mieste, ale výbava Monte Carlo, je športová. Pod kapotou nájdeme 1,5 litrový benzínový motor TSI s výkonom 110 kW. Je tým silnejším spomedzi dvoch, z ktorých je na výber. Jeho silu na kolesá prenáša automatická 7-stupňová DSG prevodovka. Páčila sa mi presnosť riadenia. Výkon 110 kW je slušný, ideálny na bežné zdolávanie každodenných trás, ale netreba očakávať nemožné.

Jazdenie s testovanou Škodovkou bolo pohodlné, podvozok má akurátne naladený a dojem mi nekazilo ani obutie na veľkých 18 palcových kolesách. Moja priemerná kombinovaná spotreba bola 7,3 l/100 km. Pri kľudnej jazde som spálila 6,8 l /100 km, pri agresívnejšej jazde 8,3 l/100 km. Fabia Monte Carlo je rozhodne svojím vzhľadom štýlovka jasne rozpoznateľná od bežnej výbavy, ale nie je pretekárskym autom. Viac obrázkov nájdete v galérii.

Priestor v batožinovej časti na bežné používanie úplne stačí, má objem 380 litrov. Nájdete tam veľa rôznych praktických háčikov, na usporiadanie a prichytenie nákladu. Súčasťou je aj dojazdové koleso, ktoré zahŕňa príplatkový balík Business. Bezkľúčový prístup funguje tak, že vozidlo sa odomkne až potiahnutím kľučky predných dverí, nespraví tak samo pri priblížení kľúču. Túto opciu zahŕňa doplnková výbava Monte Carlo Plus.