TESTY Test Škoda Fabia 1.0 TSI: Kombi je podceňovaný rodinný sluha, berte ho, kým ešte môžete

03. Pohon 73%

Stačí jeden pohľad do cenníka a zistíte, že Škoda Fabia Combi 1.0 TSI je dostupná len s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Napriek tomu, že litrový trojvalec sa v trendovejších modeloch s DSG páruje úplne bežne. Aj tento fakt naznačuje čo-to o tom, aký osud asi čaká praktickú Fabiu.

S litrovým TSI sa tu jazdí veľmi dobre, radšej ho však máme v kombinácii so samočinnou prevodovkou.
S litrovým TSI sa tu jazdí veľmi dobre, radšej ho však máme v kombinácii so samočinnou prevodovkou.
Zdroj: Filip Kadlečík

Dnešný potenciálny kupca Fabie kvôli absencii prítomnosti sedemstupňovej dvojspojky utrpí nielen na jazdnom komforte, využiť tak dobre nebude vedieť ani spomínané asistenčné systémy. Spojenie adaptívneho tempomatu s manuálnou prevodovkou ako nelogické kritizujeme už dlho. Je to mrhanie potenciálu danej technológie. 

Prevodovka DSG by nás tu potešila aj preto, že sa k motoru 1.0 TSI vyslovene hodí. Prepĺňaný zážihový trojvalec ladený na 81 kW (110 k) a 200 Nm spojený s manuálnym šesťstupňom rozhodne nie je zlý v ľahkom aute sa s ním dá jazdiť i dynamicky. Pri rozbiehaní či posúvaní o malú vzdialenosť tu však cítiť, že kvôli rýchlemu nástupu vrcholu krútiaceho momentu musí človek so spojkou pracovať opatrne a kompenzovať ňou prejav litrového trojvalca. Súvisí to určite i s faktom, že táto prevodovka disponuje pomerne krátkym prvým stupňom.

Pri Fabii Combi 1.0 TSI môžete aj s rezervou rátať so spotrebou do šiestich litrov na 100 kilometrov jazdy.
Autor

Voči litrovému TSI sa neoplatí mať žiadne predsudky. Predovšetkým v segmente B ide o agregát, ktorý vozidlu dodá dostatočnú dynamiku (testované kombi je na stovke v priebehu 9,6 s), zároveň však pracuje pomerne v tichosti a ponúka aj rozumnú efektivitu.

Manuálna prevodovka má presnú kulisu a vo všeobecnosti sa s ňou nepracuje zle, nám tu však v kombinácii s 1.0 TSI chýbalo DSG.
Manuálna prevodovka má presnú kulisu a vo všeobecnosti sa s ňou nepracuje zle, nám tu však v kombinácii s 1.0 TSI chýbalo DSG.
Zdroj: Filip Kadlečík

 V kombinovanom režime sme s čiastočne zaťaženým vozidlom dokázali bez problémov jazdiť okolo hranice 5,5 l/100 km. Spotrebu znižuje najmä vidiek, kde si trojvalec spokojne pradie s apetítom okolo 4,4 l/100 km. Tento údaj sa rovná oficiálnej kombinovanej spotrebe Fabie, nuž, merali ju ešte pred príchodom realistickejšieho cyklu WLTP. Hanbu si kombi nespraví ani na diaľnici, kde zvláda jazdiť za 6,2 l/100 km. Mestská jazda vás v realite vyjde približne na 6,0 l/100 km.

Video

Diskusia