TESTY Test Škoda Fabia 1.0 TSI: Kombi je podceňovaný rodinný sluha, berte ho, kým ešte môžete

02. Interiér 70%

Na interiéri bestselleru nám najviac prekáža fakt, že sa faceliftom príliš nezmenil. Zaslúžil by si o niečo výraznejší upgrade, najmä v kontraste s aktuálnymi modelmi Kamiq či Scala. Každá minca však má dve strany, klasický prístup ku kabíne znamená prítomnosť stále obľúbených analógových budíkov, dotykovej obrazovky s hardvérovými tlačidlami a prehľadného panelu klimatizácie.

Konzervatívny interiér je takmer celý odeté dotmavých odtieňov.
Konzervatívny interiér je takmer celý odeté dotmavých odtieňov.
Zdroj: Filip Kadlečík

Z pohľadu vodiča nám v kabíne Fabie nič neprekážalo, rokmi overený “škodovácky” volant do ruky vodičovi padne výborne, všetky dôležité ovládacie prvky máte nablízku. Dostatočná je i ponuka odkladacích priestorov, potešila nás aj prítomnosť lakťovej opierky. 

Vo Fabii nájdete tvrdé plasty, v tomto smere však už badať zlepšenie - interiér ani náhodou nepôsobí lacno a nepatrične. Až na starší koncept sa nemá za čo hanbiť. Vylepšili by sme len oblasť, kde sa vodičova noha opiera o stredový stĺpik. Zmäkčenie textíliou napríklad v štýle čalúnenia lakťových opierok na dverách by na danom mieste prispelo ku vyššiemu komfortu na dlhých cestách.

Anketa
Ako sa vám páči interiér Fabie Combi?
  • 72%
  • 23%
  • 5%

Jednou z nevýhod staršej platformy Fabie je priestor na zadných sedadlách, ktorý je v pozdĺžnom smere menší než v prípade koncernových súrodencov. Štyria dospelí sa do kabíny zmestia natesno, dve deti však vzadu budú sedieť úplne spokojne. Naopak, nič nemožno vyčítať obrovskému batožinovému priestoru s kapacitou 530 litrov, ktorý ponúkne dostatok priestoru i pre rodinné účely.

Objem nadovšetko? Týchto 530 litrov je na nezaplatenie.
Objem nadovšetko? Týchto 530 litrov je na nezaplatenie.
Zdroj: Filip Kadlečík

 Výbornou správou je prítomnosť trojice USB-A konektorov a jednej 12 V zásuvky. Spoľahnúť sa v kombi možno na viacero technologických pomocníkov, napríklad adaptívny tempomat, systém núdzového brzdenia či sledovanie mŕtveho uhla. Dojem z úrovne vozidla vylepšuje i bezkľúčový prístup, zadné cúvacie senzory či parkovacia kamera. Presne toto je zostava asistentov, ktorú považujeme za vyváženú a veľmi dobrú. Fabia nimi spĺňa to, čo by sme od rodinného automobilu očakávali. Má to však aj svoje ale...

Video

Diskusia