01. Exteriér
Na našich cestách ju stretnete pomerne často, čoskoro to tak už možno nebude. Autá ako Škoda Fabia Combi dnes začínajú byť ohrozeným druhom. V posledných rokoch hlásia nástup crossovery segmentu B a z výrobných liniek systematicky vytláčajú malé kombi. Pamätáte si ešte časy, keď variantom kombi disponoval napríklad i Peugeot 206 či Seat Ibiza?
Odkedy španielsky hatchback prešiel na platformu MQB A0, variant kombi neponúka. To isté dnes už patrí i o ďalšom matadorovi tohto segmentu, Renaulte Clio. Kombi GrandTour síce aktuálne stále zostáva vo výrobe, na najmodernejšiu techniku piatej generácie však zatiaľ nenaskočilo a je dosť možné, že ani nenaskočí. Fabia Combi sa teda pomaly stáva unikátom, to však tiež nemusí trvať dlho. Škoda to nepovedala narovinu, je však pravdepodobné, že spolu s novou Fabiou už kombi nepríde. Oplatí sa mu ešte dať šancu?
Z hľadiska vonkajšieho dizajnu to Fabii aj po rokoch svedčí. Jednoduché línie osviežené faceliftom fungujú na konzervatívnu klientelu, v našom prípade šmrnc autu dodávala najmä zelená metalíza a vkusné disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 215/45 R16.
Dominantou dizajnovo jednoduchého vozidla sú jednoznačne predné full-LED reflektory. Tie musíme zahrnúť slovami chvály, pretože na daný segment odvádzajú vynikajúcu prácu a svietia veľmi intenzívne. Škoda len, že ich softvér je príliš opatrný a v automatickom režime sa silné diaľkové lúče aktivujú len málokedy. Bolo množstvo príležitostí, kedy tak urobiť mohli, no nespravili. V tomto ohľade si ešte nastavenie svetlometov vyžiada kus práce.