V súčasnosti majú ľudia tendenciu vyhýbať sa dieselovým agregátom a aj v prípade veľkých SUV siahajú po benzínových či hybridných alternatívach podstatne častejšie, než v minulosti. Preto napríklad aj Seat Tarraco kúpite i s výborným agregátom 1,5 EcoTSI.


Zážihový štvorvalec ladený na 110 kW (150 k) som v tomto aute v spojení s prevodovkou DSG7 testoval pred dvomi rokmi. Motor pri tempe 130 km/h pracoval na 2 450 ot./min a na 100 kilometroch diaľničnej jazdy počas môjho testu spálil 8,6 l benzínu.

Pozrite si rodinné SUV vo veľkej galérii

Omnoho úspornejší bol na okreskách kde si vystačil s 5,8 l/100 km. Tam mohlo častejšie prísť k deaktivovaniu dvoch valcov, čo pozitívne vplývalo na spotrebu SUV. V rámci testovacieho týždňa som sa v priemere pohyboval okolo spotreby 7,8 l/100 km.

Paradox doby

Tarraco som tentokrát testoval s agregátom 2,0 TDI ladeným na totožný výkon (110 kW/150 k), s rovnakou samočinnou prevodovkou DSG7 a tiež len s pohonom prednej nápravy. Zaujímalo ma, akú ponúkne efektivitu prevádzky. Seat nesklamal.

Som prekvapený, keď tieto riadky píšem, no pri súčasných cenách palív drahší motor TDI nedáva ekonomický zmysel.
Filip Kadlečík

Veľké rodinné SUV dokázalo s rokmi vyladeným TDI na 800 kilometroch tvorených vo veľkej miere diaľnicami a v menšej miere krátkymi cestami vyčarovať priemernú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km. Pri cestovaní okreskami sa vedela spotreba pohybovať aj okolo hranice piatich litrov na sto kilometrov. 

Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Zdroj: Filip Kadlečík

Štvorvalcu 2,0 TDI treba uznať, že je extrémne úsporný, kultivovaný a pracuje v tichosti. Jazdí sa s ním vynikajúco. Treba si však naliať čistého vína. Dnešný svet je prevrátený tak trochu naruby a platí to aj na trhu s pohonnými hmotami.

O 3 380 eur drahšia motorizácia 2,0 TDI (v porovnaní s totožne vybaveným 1,5 TSI s DSG7) síce má nižšiu spotrebu, no toto pozitívum do veľkej miery neguje vyššia cena nafty v porovnaní s benzínom. Dnes platí, že si môžete dopriať prémiový benzín s extra aditívami a ešte stále budete tankovať lacnejšie, než keby ste plnili nádrž priemernou naftou. 

Oplatí sa teda vôbec riešiť naftovú alternatívu? Som prekvapený, keď tieto riadky píšem, no pri súčasných cenách palív drahší motor TDI nedáva ekonomický zmysel. Ak by ste sa pýtali mňa, určite by som vám odporúčal siahnuť skôr po benzínovej jedna-päťke. Jej chod je v porovnaní s naftiakom ešte vyváženejší a tichší a ponúka mierne lepšiu dynamiku. 

Anketa: Aký motor by ste si vybrali vy?

Obrovský priestor

Či už sa rozhodnete pre naftu alebo benzín, Tarraco je dobrá voľba. Mal som možnosť presvedčiť sa o tom už niekoľkokrát a na vozidle som nikdy nenašiel výraznejší nedostatok. Ide o vynikajúce SUV, ktoré dobre vyzerá, príjemne jazdí a ponúka priestor pre celú rodinu.

Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Zdroj: Filip Kadlečík

Na zadných sedadlách si dospelý človek môže preložiť nohu cez nohu. Toľko miesta má v pozdĺžnom smere. To by však mohla byť nevýhoda, keď vzadu veziete dieťa a máte ho mimo dosah.

Vtedy som využíval možnosť posunu sedadiel v druhom rade a syna v detskej sedačke som si prisunul bližšie v smere k spolujazdcovi. Stačí drobnosť a cestovanie s dieťaťom je podstatne jednoduchšie. 

Veľmi sa mi páčila aj možnosť uchytiť detskú autosedačku na sedadlo spolujazdca za pomoci systému IsoFix. Batožinový priestor tu zvlášť opisovať netreba, stačí vám vedieť, že je gigantický a aj dobre vybavený. Nájdete v ňom háčik na tašku, ale aj 230 V či 12 V zásuvky. Ťažné zariadenie potešilo, v rodinnom aute by som ho chcel mať.

Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Zdroj: Filip Kadlečík

Bez matrix-LED

Ak by ste sa ma pýtali na porovnanie so sesterskými modelmi Kodiaq či Tiguan, povedal by som, že Tarraco z nich ponúka najpríjemnejší interiér. Ide možno o subjektívny pocit, no vyhovuje mi jeho minimalizmus či jednoduchosť ovládania infotainmentu i virtuálneho prístrojového štítu.

Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Zdroj: Filip Kadlečík

Aj materiálová ponuka je tu na slušnej úrovni. Kodiaq však určite boduje starými dobrými otočnými ovládačmi určenými na nastavovanie klimatizácie. V prípade modelu Tarraco mi, aj v porovnaní s Kodiaqom či Tiguanom, chýbali matrix-LED svetlomety. Od vozidla tejto triedy by som ich dnes už vyžadoval, aj keď stále nie sú štandardom.

Vzhľadom na absenciu pohonu všetkých kolies v testovanom vozidle by som povedal, že je dôstojným nástupcom zomierajúceho segmentu rodinných MPV. Vďaka nadpriemernej svetlej výške sa však nestratí ani mimo asfaltu. Veľa lepších áut pre rodinu dnes na trhu nenájdete.

SEAT Tarraco s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES

Už žiadne kompromisy. Viac miesta, viac štýlu, viac moderných technológií s výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou, akontáciou už od 10% a 3 možnosťami na konci splácania.

  • Model: SEAT Tarraco FR 2.0 TDI 150
  • Cena testovaného vozidla: 42.927 €
  • Typ financovania: SEAT FLEXI (úver/kredit)
  • Akontácia: 40% (17.171 €)
  • Výška úveru: 25.757 €
  • Spracovateľský poplatok: 0%
  • Dĺžka splácania: 48 mesiacov
  • Značkové SEAT poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 357€ vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Ponuka SEAT Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. SEAT nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. SEAT.

Girl in a jacket

Klikni a zisti splátku!

motor a pohonný systém Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 968 cm3
Max. výkon 110 kW / 149 k
pri otáčkach 3 000 - 4 200/min
Max. krútiaci moment 340 Nm
pri otáčkach 1 600 - 2 750/min
Palivo dieselový motor
Pohon predná náprava
Prevodovka dvojspojková samočinná sedemstupňová DSG7
rozmery, hmotnosti a objemy Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 665 mm
Rázvor náprav 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 754 kg
Užitočná hmotnosť 496 kg
Celková hmotnosť 2 250 kg
Objem batožinového priestoru 760 l
Objem palivovej nádrže 58 l
jazdné výkony Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Max. rýchlosť 196 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
spotreba Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Kombinovaná - normovaná 5,4 - 5,7 l/100 km
emisie Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Emisie CO2 142 - 149 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR
Základná cena modelu od 31 420 €
Základná cena verzie od 40 790 €
Cena testovaného exemplára 42 927 €
Usporiadanie a počet valcov
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR R4
Zdvihový objem
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 1 968 cm3
Max. výkon
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 110 kW / 149 k
pri otáčkach
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 3 000 - 4 200/min
Max. krútiaci moment
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 340 Nm
pri otáčkach
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 1 600 - 2 750/min
Palivo
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR dieselový motor
Pohon
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR predná náprava
Prevodovka
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR dvojspojková samočinná sedemstupňová DSG7
Dĺžka
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 4 735 mm
Šírka
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 1 839 mm
Výška
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 1 665 mm
Rázvor náprav
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 1 754 kg
Užitočná hmotnosť
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 496 kg
Celková hmotnosť
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 2 250 kg
Objem batožinového priestoru
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 760 l
Objem palivovej nádrže
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 58 l
Max. rýchlosť
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 196 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 10,1 s
Kombinovaná - normovaná
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 5,4 - 5,7 l/100 km
Emisie CO2
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 142 - 149 g/km
Základná cena modelu
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR od 31 420 €
Základná cena verzie
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR od 40 790 €
Cena testovaného exemplára
Seat Tarraco 2,0 TDI DSG7 FR 42 927 €