Seat Tarraco Style 1.5 TSI DSG.

Testy Test Seat Tarraco 1.5 TSI: Ako mu sadne základný benzín s dvojspojkovou prevodovkou?

Foto: Marek Pokrývka

23.1. 18:00 KRÁTKY TEST – Po tretíkrát sme preverili vlajkovú loď španielskej značky, pozreli sme sa na slabšie vybavenú verziu Style disponujúcu 1,5-litrovým benzínovým motorom, ústrojenstvom DSG a pohonom predných kolies.

Na vrchol svojej ponuky postavil Seat koncom roka 2018 sedemmiestne SUV, ktoré pokrstil menom Tarraco. Na výbere označenia sa podieľala široká verejnosť. Vozidlo vzniklo na koncernovej platforme MQB a jeho najbližší príbuzní nesú mená Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.

Španielskeho člena trojice už v redakcii dobre poznáme. Vlani sa nám dostal do rúk s najlacnejšou technikou, teda zážihovým motorom 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) doplneným šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies. O niečo neskôr sme ho testovali v rovnako silnej naftovej verzii vybavenej systémom 4x4 i elektrickou kolobežkou KickScooter.

V rámci palety je motor 1.5 TSI základ, no za prevodovku DSG sa dopláca.
V rámci palety je motor 1.5 TSI základ, no za prevodovku DSG sa dopláca.
Zdroj: Marek Pokrývka

Vlajková loď značky Seat sa v našej garáži nedávno objavila opäť. Tretí skúšaný exemplár mal pod kapotou tiež 1,5-litrový benzínový agregát vo verzii Evo poháňajúci iba jednu nápravu, no bol vybavený samočinnou prevodovkou DSG. Od dvojice predtým skúšaných exemplárov Xcellence sa vozidlo líšilo aj vybavením. Šlo totiž o lacnejší variant Style, ktorý mal ale viacero opcií.

Tarraco má už pri tejto úrovni kompletné LED svetlá, digitálny prístrojový panel či trojzónovú klimatizáciu. Štandardne disponuje päťmiestnym interiérom a stojí na sedemnásťpalcových diskoch kolies, ktoré sú pri jeho proporciách naoko trochu malé. V tomto prípade ich nahradili lepšie pasujúce osemnástky. Podvozok z toho profituje a na vyšších pneumatikách je ešte o niečo komfortnejší.

Štandardne obúva verzia Style sedemnástky, tieto ráfiky sú opcia.
Štandardne obúva verzia Style sedemnástky, tieto ráfiky sú opcia.
Zdroj: Marek Pokrývka

Testované vozidlo malo oproti klasickému variantu Style navyše niekoľko užitočných prvkov: predné parkovacie senzory a zadnú kameru, vyhrievanie predných sedadiel, navigačný systém či rozšírený bezpečnostný balík. Šikovným detailom bola tiež 230-voltová zásuvka v batožinovom priestore. Pomocou nej bolo možné priamo nabíjať šikovnú kolobežku, ktorú sme tu mali opäť k dispozícii.

Video

Diskusia