Štýlové rodinné kombi s dobrou výbavou a rozumným štvorvalcovým agregátom za niečo viac než 21 000 eur, to mi príde ako férová ponuka, ktorá sa už dnes často nevidí. Poďme si ju však rozmeniť na drobné.

Seat Leon SP Style 1,5 TSI 130 G-6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Seat Leon novej generácie ešte stále patrí medzi čerstvé modely súčasného automobilového trhu. Najmä vo verzii kombi čerpá z benefitov medzigeneračného rastu, po novom sa totiž môže do očí pozrieť každému súperovi kompaktnej triedy. Extra centimetre pribudli v správnych smeroch a na vozidle to cítiť - na zadných sedadlách má priestorovú ponuku, ktorá neurazí ani vyššie postavy. Aj rozmerné detské “vajíčko” som sem zmestil bez potreby zasunúť sedadlo spolujazdca zvlášť vpred. Batožinový priestor s objemom 620 litrov patrí medzi špičkové hodnoty súčasnej automobilovej ponuky. Módne SUV s často vyššou cenovkou pri ňom iba blednú závisťou.

Seat Leon SP Style 1,5 TSI 130 G-6.
Zdroj: Filip Kadlečík
Aj lacnejšia verzia predných reflektorov sa mi osvedčila.
Filip Kadlečík

Vysoká úžitková hodnota v podobe priestrannej kabíny nie je jediná silná vlastnosť, ktorá zdobí testovaný Leon. Kombi napriek rozmernej karosérii pôsobí športovým dojmom, ktorý umocňuje agresívna predná časť. Kompromisom tejto výbavy je absencia vylepšených full-LED svetiel so šošovkami. V prípade testovaného vozidla diódy svietia “len” na paraboly a lúč svetla následne putuje na cestu. Ide o riešenie, ktoré je možno vizuálne menej príťažlivé, no z funkčného hľadiska mi nijak neprekážalo.

Prepínanie diaľkových a tlmených svetiel bolo ovládané automaticky a to je dôležité. Aj lacnejšie reflektory sa mi preto osvedčili. Dizajnovou lahôdkou sú najmä zadné svetlá, ktoré sú prepojené diódovým pásom a v noci vytvárajú nezameniteľný svetelný podpis. Vzhľad tohto Leonu, aj napriek tomu, že nejde o bohato vybavenú verziu FR, hodnotím len kladne.

Seat Leon SP Style 1,5 TSI 130 G-6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Podstatne menej som bol nadšený z odomykania a štartovania tohto vozidla. Predstavte si, že sa štartuje bezkľúčovo, tlačidlom, čo znamená, že kľúč môžete so sebou nosiť len v príručnej taške a nemusíte ho vyťahovať. Lenže kvôli nižšej výbave auto neponúka bezkľúčové odomykanie, takže kľúč musíte predsa len mať vždy poruke. V dnešnej dobe by som rozhodne odporúčal priplatiť si za kompletný bezkľúčový prístup aj s odomykaním auta. Takýto hybridný systém je vyslovene otravný.

Príplatok by som zvážil aj čo sa cúvacej kamery týka. Pri rozmeroch Leonu kombi mi chýbala. Jedinú pomoc pri parkovaní tu ponúkajú zadné senzory. Iste, nízka cena má aj svoje kompromisy, no niektoré prvky výbavy by som už dnes v novom aute jednoducho očakával. Tak ako adaptívny tempomat či vyhrievanie sedadiel a volantu. Tie sa vo výbave testovaného vozidla našťastie nachádzali.

Seat Leon SP Style 1,5 TSI 130 G-6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Spomenúť určite treba aj menšiu centrálnu obrazovku, ktorej uhlopriečka je ale stále dostatočná na komfortnú prácu s infotainmentom. Škoda, že klimatizácia sa tu ovláda dotykovo. To za jazdy nemusí byť príjemný zážitok. Až na spomínané elementy výbavy sa nedá povedať, že by som na úrovni spracovania kabíny a jej dizajnu vnímal akékoľvek kompromisy.