Renault Mégane R.S. Trophy 300.

Testy Test Renault Mégane R.S. Trophy: Dosť dobrý na to, aby opäť kraľoval svojej triede

Celkové hodnotenie
Plusy
  • atraktívny široký bodykit
  • zvuk a charakter motora
  • špičkové jazdné vlastnosti
Mínusy
  • horší infotainment
  • pasívny podvozok
  • vyššia kúpna cena
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

23.11. 14:00 Silnejšia odroda kompaktu nás zaujala zvukom, silou prepĺňaného 1,8-litrového štvorvalca i jazdnými vlastnosťami. Emócie jej ani náhodou nechýbajú, no cena je vyššia než pri väčšine konkurentov.

01. Exteriér 90%

Meranie časov na severnej slučke Nürburgringu sa stalo súčasťou automobilového folklóru vo viacerých kategóriách. Najväčšie boje sa odohrávajú medzi hot-hatchmi, kde najnovšiu kapitolu histórie napísal na jar Renault. Tomu sa podarilo vrátiť na trón. No kým doteraz kraľujúca Honda Civic Type R ho dosiahla s klasickým modelom, Mégane R.S. získal prvenstvo limitovaným špeciálom Trophy-R.

Tento dvojmiestny extrémny model má vzniknúť v počte niekoľkých stoviek kusov a napríklad na britskom trhu nesie šialenú cenovku 72 140 libier (takmer 84-tisíc eur). Ide teda o tovar len pre tých najzarytejších fanúšikov značky. Bežný záujemca o nabrúsený kompakt sa musí pozerať po výrazne lacnejšej štandardnej verzii, alebo siahnuť po silnejšej odrode Trophy 300. Práve tú sme nedávno podrobili testu.

Od klasickej verzie spoznáte variant Trophy napríklad podľa diskov kolies.
Od klasickej verzie spoznáte variant Trophy napríklad podľa diskov kolies.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tento model sa navonok vyznačuje iba pár detailmi. V prednom nárazníku má svoj podpis a disponuje 19-palcovými kolesami s dizajnom Jerez. Okrem toho má štandardne červené brzdové strmene doplnené rovnako sfarbenými akcentmi na ráfikoch. Inak je všetko po starom, čo znamená agresívny bodykit so širokými blatníkmi a centrálne umiestneným výfukom deliacim veľký difúzor.

Francúzovi rozšírená karoséria sekne a žltá metalíza Sirius dala jeho krivkám šťavu, hatchback vyzerá v tejto forme naozaj výborne. Má ale aj jednu nevýhodu. Jeho nafúknuté prahy sa najmä počas dažďa rýchlo zašpinia a pri nastupovaní alebo vystupovaní sa o ne nie je ťažké obtrieť nohami. Obzvlášť v prípade nedostatočného miesta na otvorenie dverí doširoka.

Video

Diskusia