Charakterovo sa R.S. Line so svojou predlohou porovnávať nemôže, no v jednom ohľade jej nezostáva nič dlžná - má totožné športové sedadlá, ktoré sú špičkové. Vďaka masívnemu bočnému vedeniu krásne stabilizujú telo vodiča a spolujazdca. Vodič tak má naozaj pocit, že nesedí v úplne bežnom Mégane. Z hľadiska interiéru možno kompaktnému Renaultu vyčítať menej vzdušné prevedenie kabíny, konkurenti vedia ponúknuť viac miesta na zadných sedadlách. Batožinový priestor s kapacitou 402 litrov je dnes objemovo slabší priemer a nie je ani zvlášť praktický.
Pri balení na predĺžený víkend aj detským kočíkom som ocenil fakt, že v aute chýbala rezerva a na jej mieste výnimočne nebol umiestnený subwoofer. Preto sa pod dnom kufra nachádzal ešte jeden veľký priestor, ktorý perfektne poslúžil na odkladanie menšej batožiny. Ak by som zvažoval kúpu modelu Mégane, volil by som skôr variant Grandtour, ktorý nestráca na atraktivite, no pridáva obrovský priestor pre rodinu. V prípade kombi však treba rátať s navýšením ceny o približne 2 500 eur.
Mégane ma počas testovacieho týždňa a nájazdu prekračujúceho 1 000 kilometrov za srdce chytil predovšetkým jazdnými vlastnosťami. Ide o krásne vyvážené jazdecké auto, ktoré netrhá asfalt, no je zábavné. Dobre nastavený prevod riadenia spolu s mierne tuhým podvozkom vodiča vťahujú do deja a ten sa za volantom kompaktu nebude nudiť ani pri rýchlostiach, ktoré podliezajú zákonom stanovené maximá.
Prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom 1,33 l, ktorý používajú aj Mercedesy či Dacia, patrí k najlepším motorom svojej kategórie v súčasnosti. Má prekvapivo razantný ťah, no zároveň vie jazdiť veľmi ekonomicky. Cesta zo stredného Považia do Vysokých Tatier s autom naloženým po strop vyústila do spotreby 5,9 l/100 km, čo je výborný údaj. Pri rozumnej jazde sa celkovo pod hranicu šiestich litrov zmestíte bez väčšieho obmedzovania. Poteší aj zladenie samočinnej prevodovky EDC s asistentmi - vodič sa vďaka nim v niektorých situáciách len vezie a auto ho čiastočne zastupuje.
motor a pohonný systém | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 333 cm3 |
Max. výkon | 116 kW / 157 k |
pri otáčkach | 5 500 - 6 000/min |
Max. krútiaci moment | 270 Nm |
pri otáčkach | 1 800 - 3 750/min |
Palivo | benzín |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | sedemstupňová samočinná |
rozmery, hmotnosti a objemy | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Dĺžka | 4 359 mm |
Šírka | 1 814 mm |
Výška | 1 447 mm |
Rázvor náprav | 2 669 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 427 kg |
Celková hmotnosť | 1 813 kg |
Objem batožinového priestoru | 402 l |
Objem palivovej nádrže | 50 l |
jazdné výkony | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Max. rýchlosť | 205 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9 s |
spotreba | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,9 l/100 km |
emisie | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Emisie CO2 | 133 - 134 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line |
---|---|
Základná cena modelu | od 15 050 € |
Základná cena verzie | od 23 450 € |
Cena testovaného exemplára | 26 450 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | R4 |
Zdvihový objem | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 333 cm3 |
Max. výkon | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 116 kW / 157 k |
pri otáčkach | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 5 500 - 6 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 270 Nm |
pri otáčkach | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 800 - 3 750/min |
Palivo | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | benzín |
Pohon | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | predná náprava |
Prevodovka | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | sedemstupňová samočinná |
Dĺžka | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 4 359 mm |
Šírka | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 814 mm |
Výška | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 447 mm |
Rázvor náprav | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 2 669 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 427 kg |
Celková hmotnosť | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 1 813 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 402 l |
Objem palivovej nádrže | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 50 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 205 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 5,9 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 133 - 134 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | od 15 050 € |
Základná cena verzie | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | od 23 450 € |
Cena testovaného exemplára | |
Renault Mégane TCe 160 EDC R.S. Line | 26 450 € |