Renault Mégane prešiel faceliftom a tak prišiel čas opäť ho vyskúšať v redakčnom teste. Francúzsky kompakt si po modernizácii zachováva svoj typický dizajn, ktorý považujem za veľmi atraktívny. Menili sa iba detaily, najmä predné a zadné svetlá. Treba však povedať, že v porovnaní s minulosťou podľa mňa predné reflektory dizajnovo utrpeli. Predtým sa v top verzii spoliehali na štýlové šošovky, dnes sa spoliehajú na paraboly. Z funkčného hľadiska však kvalita osvetľovania vozovky neutrpela.
V kabíne sa omladenie prejavilo najciteľnejšie, dizajnérom a konštruktérom sa podarilo udržať krok s dobou. Mégane mal už v minulosti možnosť čiastočne virtuálneho prístrojového panela, teraz však už aj na mieste, kde kedysi boli malé budíky, nájdete len rovnú plochu obrazovky. Digitálny prístrojový štít Renaultu považujem z grafického hľadiska za veľmi podarený, no potešilo by ma viac možností konfigurácie.
Vyzdvihnúť jednoznačne musím jeho prehľadné usporiadanie a veľký ukazovateľ aktuálnej rýchlosti. Vďaka nemu je Mégane prvým autom, v ktorom mi head-up displej prišiel zbytočný a vypínal som ho, pretože mi bol skôr na príťaž. Naopak, dobre mi poslúžili bezpečnostné asistenty vrátane sledovania mŕtveho uhla a jazdného pruhu či adaptívneho tempomatu. Ich nastavenie mi vyhovovalo a využíval som ich rád a často.
Okrem prístrojovky sa Renault pri facelifte sústredil aj na centrálnu konzolu, ktorej stále dominuje vertikálne umiestnená obrazovka, v tomto prípade už s uhlopriečkou 9,3” naozaj pripomína tablet. Prácu s mobilným zariadením dobre imituje vďaka vkusnému a prehľadnému užívateľskému rozhraniu a dobrej odozve na povely posádky.
Nezdalo sa mi, že by bol palubný systém spomalený a tu, v kontraste s prístrojovkou, musím vyzdvihnúť obrovské možnosti prispôsobenia domácej obrazovky, na ktorej si môžete zobraziť čo len chcete a v rôznych veľkostiach. Takto má vyzerať moderný infotainment! Mimochodom, v prípade testovacieho vozidla sa o ozvučenie starala audiosústava Bose, ktorá hrala výborne.
Ako som už spomínal, výbava R.S. Line sa viaže s viacerými dizajnovými detailmi. Netreba si však predstavovať, že z bežného Méganu urobí R.S. - zhodou okolností som mal možnosť porovnať testovací automobil so skutočným R.S. a verte mi, že ide o dve rozdielne autá - prezrádzajú to už len svalnato klenuté blatníky ortodoxnej športovej verzie. Sympatické detaily v podobe športovejšieho predného či zadného nárazníka však autu dávajú väčší šmrnc.