Renault Clio TCe 130 EDC GPF R.S. Line.

Testy Test Renault Clio TCe 130: Bestseller je lepší než kedykoľvek predtým, zahanbí aj konkurentov?

Foto: Filip Kadlečík

27.4. 16:00 KRÁTKY TEST - Francúzi malé autá robiť vedia, dokazuje to i piata generácia bestselleru značky Renault. Už naftové Clio nás presvedčilo o svojich kvalitách, špičkové vyhotovenie 1.3 TCe R.S. Line ešte prilieva olej do ohňa.

Renault Clio piatej generácie sa už podrobil nášmu redakčnému testovaniu, novinku sme skúšali vo vyhotovení Intens s agregátom 1.5 dCi. Táto kombinácia nás zaujala, no na Slovensku ju paradoxne už nekúpite. Netreba však zúfať, ak vás láka vyššia výbava, máte k dispozícii rozpočet na približne rovnakej úrovni, no chcete za svoje peniaze dostať ešte viac muziky, máme pre vás tip.

Okrem naftiaku sme totiž v ostatnom čase mali možnosť testovať i benzínové Clio a to rovno vo vrcholnom prevedení R.S. Line so špičkovým agregátom označeným ako 130 TCE, ktorý mimochodom nájdete napríklad aj pod prednou kapotou niektorých modelov Mercedes-Benz. Nemožno sa preto diviť tomu, že z takto vybaveného Francúza cítiť rôzne náznaky prémiovej triedy, ktoré by ste tu ešte pred časom nečakali. Kompletný test Clia aj s detailným hodnotením priestorových pomerov nájdete na tomto linku, tentokrát sa teda zameriame hlavne na vlastnosti, ktoré prináša verzia R.S. Line a odlišná motorizácia.

Imidž je na nezaplatenie

Auto môžete nabité modernými technológiami, s dobrou platformou či výborným motorom. Dôležitým aspektom však pre väčšinu ľudí vždy je a bude i to, ako vozidlo vyzerá. To si v Renaulte uvedomujú a ak by sme mali tú moc, za prácu v ostatných rokoch by sme dizajnovému oddeleniu francúzskej automobilky udelili špeciálne ocenenie. Tento fakt sme skloňovali už pri teste Méganu vo variante Grandtour a nové Clio ho iba umocňuje.

Renault Clio TCe 130 EDC GPF R.S. Line.
Renault Clio TCe 130 EDC GPF R.S. Line.
Zdroj: Filip Kadlečík

Už “obyčajný” naftiak bez špeciálneho dôrazu na dizajn vyzeral vynikajúco, vyžarovanie R.S. Line možno definovať len výrazom “famózne”, prípadne potleskom či úklonom. Odvážne tvarovanú prednú časť s výraznými LED reflektormi dopĺňa sivá lišta inšpirovaná kolotočom Formuly 1, ktorá nádherne kontrastuje s hlbokým modrým lakom. Mierne upravený profil so zapustenou kľučkou, modernizované diódové svetlá zadnej časti či efektné 17” disky kolies “Magny Cours” spolu vytvárajú vizuálne divadlo, na ktorom by sme mohli nechať oči aj každý deň.

Dizajnérom Renaultu svedčí ku cti i fakt, že 17” disky kolies tu vyzerajú vynikajúco a nie je potrebné siahať po kolesách väčších rozmerov. Niektorí konkurenti už ponúkajú i osemnástky, no tie by tu boli úplne zbytočné, sedemnástky sedia autu ako uliate. Určite by sa na neho dalo pozerať aj so 16” ráfikmi. Imidž je vec, ktorú si za peniaze nekúpite. Je skvelé, že Clio na neho kladie dôraz i naďalej a nad inými vozidlami svojho segmentu rozhodne vytŕča. Ako je to však v interiéri?

Video

Diskusia