Počas minulého roka debutoval Renault Clio piatej generácie, ktorá priniesla viacero výrazných zlepšení. O kvalitách hatchbacku sme sa presvedčili už dvakrát. Najprv sme testovali verziu Intens s úspornou naftou 1.5 dCi, neskôr sme okúsili svižnejší benzín 1.3 TCe vo vyhotovení R.S. Line. Najnovšie sme mali možnosť jazdiť s elektrifikovaným modelom E-Tech.

Nebyť tohto štítka, hybridný model navonok nijak nespoznáte.
Nebyť tohto štítka, hybridný model navonok nijak nespoznáte.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hybrid k nám zavítal opäť so športovým kabátom, namiesto tmavej modrej si však obliekol výraznú oranžovú metalízu. Tá jeho krivky pekne okorenila. Najmä v slnečnom počasí sme sa na skúšané vozidlo nemohli vynadívať a opäť sme sa utvrdili v tom, že dizajnovo sa aktuálne Clio naozaj podarilo. Prítomnosť zmiešaného pohonu dával tento kúsok najavo iba nenápadným štítkom na B-stĺpikoch.

Kokpit obsahuje viac identifikátorov hybridnej verzie než karoséria. Namiesto tlačidla systému štart/stop je ovládač elektrického režimu, infotainment ponúka nejaké špecifické menu a pri voliči prevodovky sa nachádza nápis E-Tech. Samotná páka pritom má polohu B znamenajúcu zvýšenú úroveň rekuperácie. V ľavej časti prístrojového panela už nenájdete teplotu chladiacej kvapaliny, ale stav nabitia batérie. Tá sa len zriedka dostane pod polovičnú úroveň.

Clio E-Tech ponúka aj rezervné koleso, no uberá z objemu kufra.
Clio E-Tech ponúka aj rezervné koleso, no uberá z objemu kufra.
Zdroj: Marek Pokrývka

 Slabinou viacerých hybridov býva obmedzený batožinový priestor, čo platí aj v tomto prípade. Clio prišlo o polohovateľné dvojité dno. V našom prípade bola pod podlahou rezerva s náradím, pre takýto variant udáva Renault objem len 243 litrov. So súpravou na opravu pneumatík sú to necelé tri stovky. Na dnešné pomery segmentu B to nie je nič výnimočné, ale zasa ani žiadna tragédia. Vďaka pravidelnému tvaru je kufor dobre využiteľný.