Počas minulého roka debutoval Renault Clio piatej generácie, ktorá priniesla viacero výrazných zlepšení. O kvalitách hatchbacku sme sa presvedčili už dvakrát. Najprv sme testovali verziu Intens s úspornou naftou 1.5 dCi, neskôr sme okúsili svižnejší benzín 1.3 TCe vo vyhotovení R.S. Line. Najnovšie sme mali možnosť jazdiť s elektrifikovaným modelom E-Tech.
Hybrid k nám zavítal opäť so športovým kabátom, namiesto tmavej modrej si však obliekol výraznú oranžovú metalízu. Tá jeho krivky pekne okorenila. Najmä v slnečnom počasí sme sa na skúšané vozidlo nemohli vynadívať a opäť sme sa utvrdili v tom, že dizajnovo sa aktuálne Clio naozaj podarilo. Prítomnosť zmiešaného pohonu dával tento kúsok najavo iba nenápadným štítkom na B-stĺpikoch.
Kokpit obsahuje viac identifikátorov hybridnej verzie než karoséria. Namiesto tlačidla systému štart/stop je ovládač elektrického režimu, infotainment ponúka nejaké špecifické menu a pri voliči prevodovky sa nachádza nápis E-Tech. Samotná páka pritom má polohu B znamenajúcu zvýšenú úroveň rekuperácie. V ľavej časti prístrojového panela už nenájdete teplotu chladiacej kvapaliny, ale stav nabitia batérie. Tá sa len zriedka dostane pod polovičnú úroveň.
Slabinou viacerých hybridov býva obmedzený batožinový priestor, čo platí aj v tomto prípade. Clio prišlo o polohovateľné dvojité dno. V našom prípade bola pod podlahou rezerva s náradím, pre takýto variant udáva Renault objem len 243 litrov. So súpravou na opravu pneumatík sú to necelé tri stovky. Na dnešné pomery segmentu B to nie je nič výnimočné, ale zasa ani žiadna tragédia. Vďaka pravidelnému tvaru je kufor dobre využiteľný.