Renault Captur TCe 155 EDC Intens.

Testy Test | Renault Captur TCe 155 EDC: Kráľ segmentu sa v mnohom výrazne zlepšil, no má aj pár múch

Celkové hodnotenie
Plusy
  • praktický interiér a veľký kufor
  • vyhotovenie i vybavenie kabíny
  • pomer dynamiky a spotreby
Mínusy
  • nedostatky prevodovky EDC
  • rozlíšenie kamerového systému
  • absencia terénneho režimu
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

4.10. 13:45 Francúzsky bestseller je oproti predchodcovi štýlovejší, no najmä ponúka priestrannejší a lepšie vyhotovený i vybavený interiér. Problémom špičkového pohonného reťazca je dvojspojková prevodovka a jej elektronický volič.

01. Exteriér 95%

Počas ostatnej dekády segment B-SUV explodoval z hľadiska počtu modelov i objemu predaja. Viaceré automobily sa vďaka tomu dostali na výslnie a medzi úspešných zástupcov tejto kategórie patrí Renault Captur. Francúz využívajúci rovnaký základ ako Clio je už dlhšie predajným lídrom segmentu. Z jeho prvej generácie vzniklo zhruba 1,5 milióna kusov, uvedenie nástupcu preto sprevádzali veľké očakávania.

Druhé vydanie tohto vozidla sme spoznali v donedávna vrcholnej verzii TCe 155 EDC, ktorá mala navyše bohaté vybavenie zahŕňajúce aj niekoľko príplatkov. Zopár bolo viditeľných navonok. Extra bolo dvojfarebné lakovanie, ale tiež 18-palcové disky kolies obuté do pneumatík s mierami 215/55 R18. Na dnešnú dobu trochu vyšší profil fumy prispel k celkovému robustnému vzhľadu tohto vozidla.

Svojmu zástupcovi v triede B-SUV dali Francúzi štýlový kabát.
Svojmu zástupcovi v triede B-SUV dali Francúzi štýlový kabát.
Zdroj: Marek Pokrývka

Renault pôsobí veľmi svalnato, od trochu úzkeho a vysokého predchodcu je celkovým imidžom na míle vzdialený. Prispievajú k tomu viaceré detaily. Či už ide o kvalitne svietiace i automaticky dobre reagujúce LED svetlomety prevzaté z typu Clio, výraznú kapotu s viacerými prelismi alebo zaujímavo riešené koncové stĺpiky, dizajn hral evidentne veľkú rolu. Veľmi špecifické sú tiež diódové koncové svetlá.

Oproti predchodcovi má francúzske SUV nielen viac štýlu, ale aj štedrejšie rozmery. Vďaka tomu môže sčasti suplovať už nevyrábané Clio Grandtour či Scénic predávaný aktuálne len v natiahnutej forme s prívlastkom Grand. Na dĺžku meria Captur 4 227 mm, čo znamená viac než 10 centimetrov navyše. 

Vďaka dizajnu pôsobí druhá generácia omnoho svalnatejšie.
Vďaka dizajnu pôsobí druhá generácia omnoho svalnatejšie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na šírku dosahujúcu 1 797 mm pribudli necelé dva centi. Subjektívne však vozidlo pôsobí, akoby to bolo podstatne viac. Masívne blatníky a kolesá robia svoje. Medzigeneračne sa zväčšila i výška, hoci len o jedno centi na finálnych 1 576 mm. Rázvor osí náprav sa natiahol na hodnotu 2 639 mm.

Video

Diskusia