V rámci kategórie malých SUV patrí medzi predajne najúspešnejšie produkty Renault Captur. Na trh nedávno dorazila jeho druhá generácia, ktorú sme mali možnosť otestovať v špičkovej benzínovej verzii TCe 155 EDC. Tá dnes už netvorí úplný vrchol ponuky. Pribudol totiž variant E-Tech, ktorý spája zážihový štvorvalec s elektromotorom a batériou umožňujúcou čerpanie elektriny zo siete.

Ako možno plug-in hybrid spoznať navonok? V našom prípade bola jeho najvýraznejším poznávacím znamením farba evidenčných čísel, okrem toho model PHEV prezrádzajú modré akcenty na diskoch kolies a označenia použité na B-stĺpikoch i piatych dverách. Pozorné oko si tiež všimne zrkadlovo umiestnené dvierka nad zadnými kolesami skrývajúce hrdlo nádrže a konektor akumulátora.

Po najsilnejšom benzíne sme testovali vrcholný plug-in hybrid.
Po najsilnejšom benzíne sme testovali vrcholný plug-in hybrid.
Zdroj: Marek Pokrývka

Po otvorení dverí, ktoré si zaslúžia pochvalu za solídne prekrytie prahov, sme museli špecifiká hľadať pozornejšie. Vo vypnutom stave boli len dve. Tlačidlo EV aktivujúce elektrický režim na mieste ovládača systému štart/stop a označenie E-Tech pri voliči prevodovky, ktorý bol aj v tomto prípade čisto elektronický. Pri benzínovom variante neraz nereagoval na rýchlejšie pohyby. Scenár sa v plug-in hybride neopakoval, reakcie boli tentokrát stopercentné.

Aktivácia pohonu odhalila ďalšie očakávané špecifiká, ako je svojský prístrojový panel obsahujúci extra ukazovatele. Vrátane dvojakého merania spotreby. Na ňom nás prekvapilo, že palubný počítač ráta aj minutú energiu pochádzajúcu z rekuperácie či dobíjania spaľovacím motorom. Samozrejme, prídavné funkcie súvisiace s prítomnosťou elektrifikovanej techniky neobišli ani multimediálny systém.

S podlahou už nepohnete, nejaké miesto však pod ňou zostalo.
S podlahou už nepohnete, nejaké miesto však pod ňou zostalo.
Zdroj: Marek Pokrývka

Captur dostal akumulátor s hrubou kapacitou 9,8 kWh umiestnený pod zadnými sedadlami a dnom batožinového priestoru. Ten papierovo výrazne utrpel, namiesto základných 404 litrov má iba 265 l. Úbytok sa týka najmä priestoru pod dvojitým dnom. Do spodnej polohy už podlahu neumiestnite, no čiastočne ju možno otvoriť. Zostalo pod ňou miesto na kompresor a kabeláž či odloženie menších predmetov. Ak by to bolo nutné, kufor sa dá zväčšiť posunutím zadných sedadiel na úkor miesta pre pasažierov.