Nový Range Rover Evoque druhej generácie má na muške Audi Q3, BMW X2 a Volvo XC40. Presvedčil nás jeho nový plug-in hybridný pohon?

Ide o najmenší Range Rover v ponuke luxusnej britskej značky. Pravdepodobne v ňom skôr uvidíte nežnú dámu než drsného podnikateľa – napokon, prvej generácii robila reklamu samotná Victoria Beckham. Samozrejme, aj chlap sa v ňom odvezie, ale očakávať v ňom budete pravdepodobne vodičku.

Range Rover Evoque
Zdroj: ROBO HUBAČ

V interiéri vládne zmes materiálov – perforovaná koža na sedadlách, na palubnej doske, no dominuje moderný materiál pripomínajúci neoprén. Všetky materiály sú však dobre spracované, mäkké a príjemné na dotyk. Všetko je tu, samozrejme, digitálne, moderné, štýlové. Nás najviac zaujal displej pred radiacou pákou s dvoma otočnými ovládačmi.

Dá sa na ňom nastavovať režim jazdy – hybridný, elektrický – alebo režim úspory elektrickej energie (ušetríte si ju do mesta). Digitálna prístrojová doska je pekná a prehľadná, klasické biele písmo na čiernom pozadí je v rámci čitateľnosti stále neprekonané. Aj Evoque PHEV je pravý Range Rover, takže tu nájdete režimy pre jazdu v teréne – blato, piesok, automatický a iné. Samozrejme, redukčné prevodovky a uzávierky tu budete hľadať márne, ale aj tak – na štýlové dámske SUV je to nadštandardná ponuka terénnych jazdných režimov.

Range Rover Evoque
Zdroj: ROBO HUBAČ

Chvíľu sme hľadali nastavovanie hlasitosti autorádia, lebo nikde nie je naznačené overenými piktogramami, až sme napokon našli otočný valček ukrytý za radiacou pákou. Náš hybridný Range Rover za 70-tisíc eur nepoháňalo nič iné ako benzínový prepĺňaný trojvalec s objemom 1,5 litra (plus elektromotor). No a čo? Veď aj BMW i8 za takmer 200-tisíc eur má pod kapotou podobnú techniku!

Celkový systémový výkon je veľmi slušný, 227 kW (309 k), tak­že nedostatku dynamiky sa báť nemusíte Benzínový trojvalec počas jazdy počuť a dá sa ľahko rozpoznať nepárny počet jeho spaľovacích priestorov. No a spotreba? Nám vyšla priemerná spotreba na 8,2 l/100 km, samozrejme, ak nepočítame prvých zhruba 55 kilometrov najazdených čisto na elektrinu (údaj výrobcu). Nuž, výrobca uvádza veľmi optimistický údaj 2,0 l/100 km, tak ako každý iný výrobca PHEV. S tým sa však už budú musieť popasovať bruselské úrady...

Range Rover Evoque
Zdroj: ROBO HUBAČ

Dali by ste za najmenší Range Rover 70-tisíc eur? Nuž, ak ho milujete, nebudete cenu riešiť. Za konkurenčné BMW X2 by ste však dali predsa len o čosi menej.

Range Rover Evoque PHEV
motor: trojvalec, turbo + e-motor objem: 1 498 cm3 výkon: 227 kW/309 k pri 5 500 ot./min. krútiaci moment: 540 Nm pri 2 000 ot./min. prevodovka: automatická max. rýchlosť: 213 km/h zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,4 s spotreba (údaj výrobcu): 2,0 l/100 km emisie CO2: 44 g/km objem nádrže: 57 l rozmery (d/š/v): 4 371/1 996/1 649 mm rázvor: 2 681 mm batožinový priestor: 472 – 1 156 l pohotovostná hmotnosť: 2 157 kg Cena: od 39 944 eur (test. vozidlo: 70 446 eur)