V minulosti zastávali pozíciu vlajkových lodí jednotlivých automobiliek najmä luxusné sedany. Dnes dopyt ťažisko ťahá k inému karosárskemu typu automobilov - majestátnym SUV. Je to aj prípad Volkswagenu, ktorý ako elitný model na našom trhu ponúka Touareg. Ten budí rešpekt aj v bežných variantoch. Teraz však prichádza ako nadupaná verzia R, ktorej silu dodáva netradičný plug-in hybrid. Naplní elektrifikované vozidlo vysoké nároky?
Prekáža mi, keď sa dynamicky orientované SUV snažia byť až príliš športové. Zväčša totiž táto snaha končí tak, že konštruktéri pritvrdia ich podvozok. Niekedy pri tom, síce v dobrej vôli, presiahnu rozumnú mieru a z univerzálneho vozidla urobia nepríjemne tvrdé auto. Tu sa to našťastie nestalo. Vzduchový podvozok modelu Touareg R si zachováva krásne jazdné vlastnosti v celom rozsahu jeho nastavení.
V dynamickom móde umožňuje vodičovi precítiť aj úzke okresky a očaruje presným držaním stopy. Tomu nahrávajú aj široké pneumatiky s rozmermi 285/35 R22. Športová nátura však ani náhodou nezatieni komfort, ktorý tento plug-in hybrid ponúka. Jeho podvozok dokáže krásne filtrovať nerovnosti a posádke zaručuje pohodu aj na rozbitých cestách.
Čo sa týka vyslovene ostrej jazdy, nájdete na trhu aj SUV, ktoré tento podvozok rozhodne prekonajú. Z pohľadu komfortu sa však vie každému prémiovému konkurentovi pozrieť priamo do očí a nejedného aj prekoná. Ak by som mal niečo na jazdnom prejave Touaregu vylepšiť, bola by to rozhodne tuhosť volantu v športovom móde. Prial by som si, aby mi pri precíznej rýchlej jazde kládol väčší odpor, výsledkom totiž je komplexnejší šoférsky zážitok.