V minulosti zastávali pozíciu vlajkových lodí jednotlivých automobiliek najmä luxusné sedany. Dnes dopyt ťažisko ťahá k inému karosárskemu typu automobilov - majestátnym SUV. Je to aj prípad Volkswagenu, ktorý ako elitný model na našom trhu ponúka Touareg. Ten budí rešpekt aj v bežných variantoch. Teraz však prichádza ako nadupaná verzia R, ktorej silu dodáva netradičný plug-in hybrid. Naplní elektrifikované vozidlo vysoké nároky?

Volkswagen Touareg R eHybrid.
Zdroj: Volkswagen

Prekáža mi, keď sa dynamicky orientované SUV snažia byť až príliš športové. Zväčša totiž táto snaha končí tak, že konštruktéri pritvrdia ich podvozok. Niekedy pri tom, síce v dobrej vôli, presiahnu rozumnú mieru a z univerzálneho vozidla urobia nepríjemne tvrdé auto. Tu sa to našťastie nestalo. Vzduchový podvozok modelu Touareg R si zachováva krásne jazdné vlastnosti v celom rozsahu jeho nastavení.

V dynamickom móde umožňuje vodičovi precítiť aj úzke okresky a očaruje presným držaním stopy. Tomu nahrávajú aj široké pneumatiky s rozmermi 285/35 R22. Športová nátura však ani náhodou nezatieni komfort, ktorý tento plug-in hybrid ponúka. Jeho podvozok dokáže krásne filtrovať nerovnosti a posádke zaručuje pohodu aj na rozbitých cestách.

Volkswagen Touareg R eHybrid.
Zdroj: Volkswagen

Čo sa týka vyslovene ostrej jazdy, nájdete na trhu aj SUV, ktoré tento podvozok rozhodne prekonajú. Z pohľadu komfortu sa však vie každému prémiovému konkurentovi pozrieť priamo do očí a nejedného aj prekoná. Ak by som mal niečo na jazdnom prejave Touaregu vylepšiť, bola by to rozhodne tuhosť volantu v športovom móde. Prial by som si, aby mi pri precíznej rýchlej jazde kládol väčší odpor, výsledkom totiž je komplexnejší šoférsky zážitok.