Japonský kompaktný hit je celosvetovo jedným z najúspešnejších vozidiel, hoci dnes kompaktná trieda nie je úplne na výslní. Od uvedenia na trh v roku 1972 ním Honda napísala pôsobivý príbeh. Predala vyše 27,5 milióna kusov v 170 krajinách. Teraz tu stojíme pred jedenástou generáciou, ktorá bude dostupná v Európe len s hybridným pohonom e:HEV. Ak ste teraz zmraštili obočie, počkajte na naše hodnotenie jazdy.

Digitálne pracovisko vodiča. Stredový tunel je celkom vysoký, ale nie je tu klasická voliaca páka, len tlačidlá a veľa odkladacieho miesta. Nechýba indukčné nabíjanie mobilu.
Zdroj: Milan Adámek

Dvojlitrový štvorvalcový motor Civicu, ktorý je teraz vybavený technológiou priameho vstrekovania, väčšinou poháňa generátor (ten má aj úlohu štartovacieho elektromotora, preto sa o Civicu hovorí ako o hybride s dvoma elektromotormi), ktorý nabíja kompaktnú 1,05 kWh batériu. Energiu z batérie posiela elektromotor na predné kolesá. Len v prípade potreby mu mechanickou silou pomôže aj spaľovací motor.

Civic jazdí väčšinu času ako elektromobil. Len ojedinele, ak je to energeticky výhodné, posiela priamo spaľovací motor silu na kolesá. Našťastie nič z komplikovanosti pohonu pri jazde necítite. Nový Civic je geniálne odhlučnený (nová izolácia, dodatočne izolované nasávacie potrubie, nový uretánový kryt motora, nový sekundárny vyvažovací hriadeľ), takže pripojenie spaľovacieho motora k pohonu alebo jeho zvýšené otáčky pri potrebe rýchleho nabitia akumulátora takmer nepočuť.

Pohonný systém sa síce podobá na ten v modeli HR-V, no nie je vôbec urevaný a podstatne cítiť jeho vylepšenia. Bolo upravené tiež okno, počas ktorého sa pripája benzínový motor, takže zrýchľovanie je príjemnejšie, pretože motor nevystrelí náhle do vysokých otáčok. Prevodovka eCVT nie je mechanická CVT, ale ide o elektrický systém, ktorý mení množstvo energie posielanej na kolesá. Klasické kvílenie CVT sme preto nemohli počuť.