Nedávno Francúzi predstavili modernizovanú verziu SUV 3008. Na omladenom variante je, na dnešnú dobu, jedna vec veľmi netradičná. Peugeot pri facelift vôbec nemení ponuku motorov. Ako je to možné? Lebo si to môže dovoliť.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Automobilka s levom v znaku má dnes natoľko vyspelé motorizácie, že ich nateraz nemusí výraznejšie meniť. Dôkazom silnej stránky Peugeotu je aj plug-in hybridný pohon, ktorý sme v dostali možnosť preveriť. Aký je v praxi a má aj nejaké slabé stránky?

Technológia plug-in hybridov začína nenápadne prenikať čoraz hlbšie do automobilového sveta. Ide o typ pohonu, kde sa elektromotor dopĺňa so štandardným spaľovacím motorom, avšak na rozdiel od bežného hybridu môžete plug-in hybrid (PHEV) aj dobíjať z elektrickej siete. Má totiž väčší akumulátor, ktorý mu umožňuje prejsť pár desiatok kilometrov v čisto bezemisnom režime.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Podľa našich meraní dokáže Peugeot 3008 Hybrid4 na jedno nabitie v bežnej premávke a bez väčšej snahy zdolať vzdialenosť približne 40 kilometrov. To, samozrejme, pri zachovaní všetkého komfortu, ktoré toto vozidlo dokáže ponúknuť, čiže napríklad s využívaním dvojzónovej klimatizácie, resp. vyhrievania sedadiel. V našom prípade táto vzdialenosť stačila na pokrytie bežného denného nájazdu. V praxi to teda znamená, že jazdíte s veľmi nízkymi nákladmi. Nabíjanie akumulátora s kapacitou 13,2 kWh nie je nákladné, účet za jedno takéto dobíjanie sa v závislosti od vášho tarifu pohybuje maximálne v jednotkách eur.

Ak je však vašou prioritou jazdiť lacno a s finančnou úsporou, 3008 Hybrid4 nie je úplne pre vás - jeho cenovka na úrovni 51 330 eur je poriadne vysoká a je jednou z dvoch najväčších slabín tohto technologicky pokročilého modelu. Isteže, auto nabité technológiami “po strop” nemôže byť lacné a my jeho hodnotu plne akceptujeme. Platí však, že aspoň nateraz plug-in hybrid nie je pre každého. Ak však hľadáte automobil, ktorý vie 40 kilometrov prejsť ako elektromobil - teda v dokonalej tichosti a bez produkcie lokálnych emisií - a nemáte hlboko do vrecka, PHEV môže byť pre vás správnou voľbou.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Peugeot 3008 Hybrid4 GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Čo sa stane, keď sa elektrický akumulátor vybije? V podstate nič závažné. Peugeot 3008 Hybrid4 je naďalej schopný fungovať ako hybrid, energiu do akumulátorov totiž ukladá aj rekuperovaním prebytočnej energie, ktorá sa uvoľňuje pri brzdení automobilu. Môžete teda rátať s tým, že aj keď vám na ukazateli elektrického dojazdu svieti veľká nula, auto sa bude za pomoci elektromotora rozbiehať, občas v bezemisnom režime prejde aj pár desiatok metrov a tak bude stále šetriť palivo.