Áno, vieme, momentálne doba nepraje naftovým agregátom. Všetky automobilky nás zahlcujú elektrickými, hybridnými alebo PHEV modelmi. Keď však ide o dlhý dojazd a nízku spotrebu, prím hrajú – rovnako ako doteraz – úsporné naftové agregáty.

Peugeot 5008 1,5 BlueHDi 130k EAT8: skvelý štvorvalec s objemom 1,5 litra, výkonom 130 koní a krútiacim momentom 300 Nm výborne poslúži aj v pomerne veľkom SUV typu Peugeot 5008.
Zdroj: Michal Bednár

Ako napríklad štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 130 koní, ktorý dôverne poznáme nielen z tohto SUV (a mnohých iných peugeotov), ale aj dlhodobo testovaného Oplu Grand­land.

Dizajn modelu 5008 (ale aj 3088) sa nám páčil od začiatku, no teraz je viac uhladený, má menej hrán, hoci – delikátna predná maska je mimoriadne zaujímavá.

Peugeot 5008 1,5 BlueHDi 130k EAT8: oproti pôvodnému modelu sa faceliftovaný Peu­geot 5008 odlišuje priam filigránskou prednou maskou chladiča a hranatejším nárazníkom.
Zdroj: Michal Bednár

Veľké sedemmiestne SUV ponúka vpredu pohodlné sedadlá potiahnuté príjemnou látkou, stredné tri sedadlá až také luxusné nie sú –, najmä ich šírka je obmedzená, nič pre urastených Slovákov. No a dve celkom zadné sedadlá sú už vyslovene pre deti.

Viac fotografií nájdete vo fotogalérii

Niekomu môže prekážať množstvo páčok za volantom (naľavo sú tri – tempomat, manuálne radenie, blinkre). A pre vypnutie systému štart/stop je nutné ísť po každom naštartovaní do menu, ale dá sa to celkom rýchlo.

Peugeot 5008 1,5 BlueHDi 130k EAT8: klasika Peugeot: kovová klaviatúra, ale aj minivolant a prístrojový displej nad ním.
Zdroj: Michal Bednár

Jedna päťka diesel je doslova super motor. Jeho 130 koní a 300 Nm postačuje absolútne na bežný život. Má príjemný zvuk a dobrý ťah, chod je kultivovaný. V hatchbacku 308 nám „žral“ len 4,5 l/100 km/h, v Opli Grandland sme mali priemer 5,5 l/100 km.

V 5008-čke si zapýtal priemerne 5,3 l/100 km/h, závisí od toho, koľko času strávite na diaľnici. Vďaka nádrži s objemom 56 litrov je však dojazd vyše tisíc kilometrov dosiahnuteľný úplne bez problémov. Ukážte nám elektrické auto, ktoré toto dokáže…

Peugeot 5008 1,5 BlueHDi 130k EAT8: zadná partia neprešla až takou výraznou zmenou ako predok auta.
Zdroj: Michal Bednár

Podvozok je komfortný, celoročné pneumatiky Good Year do našich podmienok na juhozápade Slovenska úplne postačujúce. S cenovkou od 40 990 eur (resp. 38 990 eur v akcii) ide o veľmi lákavé rodinné SUV.

Náš verdikt:

Potrebujete sedem sedačiek, uprednostňujete karosériu typu SUV a jazdíte často po diaľnici? Iba ťažko nájdete niečo lepšie ako túto kombináciu. Potešia aj štyri roky záruky/80 000 km a slušná výbava.

motor a pohonný systém Peugeot 5008
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 k
pri otáčkach 3 750/min
Max. krútiaci moment 300 Nm
pri otáčkach 1 750/min
Palivo dieselový motor
Pohon predná náprava
rozmery, hmotnosti a objemy Peugeot 5008
Dĺžka 4 641 mm
Šírka 1 906 mm
Výška 1 646 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 668 kg
Objem batožinového priestoru 702 / 1 862 l
Objem palivovej nádrže 56 l
jazdné výkony Peugeot 5008
Max. rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
spotreba Peugeot 5008
Kombinovaná - normovaná 5 - 5,9 l/100 km
emisie Peugeot 5008
aktuálne cenníkové ceny s dph Peugeot 5008
Základná cena verzie od 40 990 €
Usporiadanie a počet valcov
Peugeot 5008 R4
Zdvihový objem
Peugeot 5008 1 499 cm3
Max. výkon
Peugeot 5008 96 kW / 130 k
pri otáčkach
Peugeot 5008 3 750/min
Max. krútiaci moment
Peugeot 5008 300 Nm
pri otáčkach
Peugeot 5008 1 750/min
Palivo
Peugeot 5008 dieselový motor
Pohon
Peugeot 5008 predná náprava
Dĺžka
Peugeot 5008 4 641 mm
Šírka
Peugeot 5008 1 906 mm
Výška
Peugeot 5008 1 646 mm
Pohotovostná hmotnosť
Peugeot 5008 1 668 kg
Objem batožinového priestoru
Peugeot 5008 702 / 1 862 l
Objem palivovej nádrže
Peugeot 5008 56 l
Max. rýchlosť
Peugeot 5008 190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Peugeot 5008 11,8 s
Kombinovaná - normovaná
Peugeot 5008 5 - 5,9 l/100 km
Základná cena verzie
Peugeot 5008 od 40 990 €