Áno, vieme, momentálne doba nepraje naftovým agregátom. Všetky automobilky nás zahlcujú elektrickými, hybridnými alebo PHEV modelmi. Keď však ide o dlhý dojazd a nízku spotrebu, prím hrajú – rovnako ako doteraz – úsporné naftové agregáty.
Ako napríklad štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 130 koní, ktorý dôverne poznáme nielen z tohto SUV (a mnohých iných peugeotov), ale aj dlhodobo testovaného Oplu Grandland.
Dizajn modelu 5008 (ale aj 3088) sa nám páčil od začiatku, no teraz je viac uhladený, má menej hrán, hoci – delikátna predná maska je mimoriadne zaujímavá.
Veľké sedemmiestne SUV ponúka vpredu pohodlné sedadlá potiahnuté príjemnou látkou, stredné tri sedadlá až také luxusné nie sú –, najmä ich šírka je obmedzená, nič pre urastených Slovákov. No a dve celkom zadné sedadlá sú už vyslovene pre deti.
Viac fotografií nájdete vo fotogalérii
Niekomu môže prekážať množstvo páčok za volantom (naľavo sú tri – tempomat, manuálne radenie, blinkre). A pre vypnutie systému štart/stop je nutné ísť po každom naštartovaní do menu, ale dá sa to celkom rýchlo.
Jedna päťka diesel je doslova super motor. Jeho 130 koní a 300 Nm postačuje absolútne na bežný život. Má príjemný zvuk a dobrý ťah, chod je kultivovaný. V hatchbacku 308 nám „žral“ len 4,5 l/100 km/h, v Opli Grandland sme mali priemer 5,5 l/100 km.
V 5008-čke si zapýtal priemerne 5,3 l/100 km/h, závisí od toho, koľko času strávite na diaľnici. Vďaka nádrži s objemom 56 litrov je však dojazd vyše tisíc kilometrov dosiahnuteľný úplne bez problémov. Ukážte nám elektrické auto, ktoré toto dokáže…
Podvozok je komfortný, celoročné pneumatiky Good Year do našich podmienok na juhozápade Slovenska úplne postačujúce. S cenovkou od 40 990 eur (resp. 38 990 eur v akcii) ide o veľmi lákavé rodinné SUV.
Náš verdikt:
Potrebujete sedem sedačiek, uprednostňujete karosériu typu SUV a jazdíte často po diaľnici? Iba ťažko nájdete niečo lepšie ako túto kombináciu. Potešia aj štyri roky záruky/80 000 km a slušná výbava.
motor a pohonný systém | Peugeot 5008 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
pri otáčkach | 3 750/min |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
pri otáčkach | 1 750/min |
Palivo | dieselový motor |
Pohon | predná náprava |
rozmery, hmotnosti a objemy | Peugeot 5008 |
---|---|
Dĺžka | 4 641 mm |
Šírka | 1 906 mm |
Výška | 1 646 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 668 kg |
Objem batožinového priestoru | 702 / 1 862 l |
Objem palivovej nádrže | 56 l |
jazdné výkony | Peugeot 5008 |
---|---|
Max. rýchlosť | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,8 s |
spotreba | Peugeot 5008 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5 - 5,9 l/100 km |
emisie | Peugeot 5008 |
---|
aktuálne cenníkové ceny s dph | Peugeot 5008 |
---|---|
Základná cena verzie | od 40 990 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Peugeot 5008 | R4 |
Zdvihový objem | |
Peugeot 5008 | 1 499 cm3 |
Max. výkon | |
Peugeot 5008 | 96 kW / 130 k |
pri otáčkach | |
Peugeot 5008 | 3 750/min |
Max. krútiaci moment | |
Peugeot 5008 | 300 Nm |
pri otáčkach | |
Peugeot 5008 | 1 750/min |
Palivo | |
Peugeot 5008 | dieselový motor |
Pohon | |
Peugeot 5008 | predná náprava |
Dĺžka | |
---|---|
Peugeot 5008 | 4 641 mm |
Šírka | |
Peugeot 5008 | 1 906 mm |
Výška | |
Peugeot 5008 | 1 646 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Peugeot 5008 | 1 668 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Peugeot 5008 | 702 / 1 862 l |
Objem palivovej nádrže | |
Peugeot 5008 | 56 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Peugeot 5008 | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Peugeot 5008 | 11,8 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Peugeot 5008 | 5 - 5,9 l/100 km |
Základná cena verzie | |
---|---|
Peugeot 5008 | od 40 990 € |