Peugeot 208 PureTech 130 EAT8 Allure.

Testy Test Peugeot 208 PureTech 130 EAT8: Trnavskému levíčaťu sedí špičkový benzín viac než základ

Foto: Marek Pokrývka

13.5. 16:00 KRÁTKY TEST – Po atmosférickom trojvalci sme dvesto-osmičku testovali s najsilnejším zážihovým motorom, ktorý sme už skúšali v nemeckom súrodencovi. Francúz však nemá rovnaký charakter ako Opel Corsa.

Na slovenskom území pôsobia štyri automobilky, ktoré vyrábajú široké portfólio modelov. Jedným z nich je Peugeot 208. Aktuálny držiteľ titulu Auto roka nedávno navštívil našu redakčnú garáž, vyskúšali sme si variant Active s najslabším motorom. Zaujal najmä priaznivou cenou. Teraz sme preverili ďalší exemplár, no s podstatne silnejším srdcom a bohatším vybavením.

Dvojica testovaných vozidiel sa navonok takmer nelíšila, spoločný bol aj sivý lak. Zmenili sa disky kolies. Oceľové pätnástky nahradili krajšie šestnásťpalcové ľahkozliatinové ráfiky, v zadnej časti sa navyše objavili dve koncovky výfuku a diódové svetlá. Vpredu však zostali halogény. To je trochu škoda, nakoľko LED svetlomety podstatne lepšie fungujú i vyzerajú. Imidž pritom zlepšujú aj v zhasnutom stave.

V prípade vybavenia Allure sú zadné svetlá diódové, no predné nie.
V prípade vybavenia Allure sú zadné svetlá diódové, no predné nie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Pre interiér znamená variant Allure v prvom rade digitálny prístrojový panel, ktorý využíva dva displeje. Tie vytvárajú 3D efekt. Na auto tejto kategórie je to poriadna frajerina, no trochu dopláca na usporiadanie i-Cockpit. V prípade dvesto-osmičky nám nesedelo. Napriek našej snahe sme si nedokázali všetko nastaviť tak, aby sme sedeli pohodlne a zároveň videli kompletne celú obrazovku. V prípade súrodenca menom Opel Corsa tento problém nehrozí. Jeho kabína však pôsobí fádnejšie, pričom Francúz má okrem dizajnu navrch aj použitými materiálmi.

Okrem zaujímavej prístrojovky pribudla oproti predtým testovanému exempláru typu 208 tiež automatická klimatizácia, čo sme naozaj ocenili. Teplota sa totiž aj pri manuálnom systéme nastavuje cez displej. Asi netreba zdôrazňovať, že to ergonomicky nie je najlepšie riešenie. Drahšia klíma je však len jednozónová. Napriek tomu pri voľbe 10-palcového infotainmentu prevzatého z väčších súrodencov obsahuje teplotu na oboch stranách, čo pôsobí mätúco.

3D prístrojový panel pôsobí frajersky, cez volant sme ho ale celý nevideli.
3D prístrojový panel pôsobí frajersky, cez volant sme ho ale celý nevideli.
Zdroj: Marek Pokrývka

Multimediálny systém zahŕňajúci navigáciu bol za príplatok spolu s bezkľúčovým odomykaním, metalízou či prednými parkovacími senzormi doplnenými vzadu kamerou. V porovnaní s vyhotovením Active má pritom už sériovo viaceré prvky, napríklad bezkľúčové štartovanie, elektrické zadné okná, štvoricu USB konektorov, lakťovú opierku či šikovnú poličku na odloženie smartfónu.

Video

Diskusia