Opel Grandland GSe bol predstavený nedávno, na konci minulého roku. Konštruktéri venovali množstvo pozornosti podvozku, aby nešlo iba o športový výzor, ale skutočný jazdný zážitok. To sa im podľa mojich skúseností podarilo. Selektívne tlmiče Koni SFD poskytujú rôznu charakteristiku tlmenia vyhodnocovanú podľa frekvencie nerovností. Vo všeobecnosti cítiť, že je podvozok tuhší. Viac obrázkov nájdete v galérii.
Prejazdy rozbitými mestskými cestami sú však skutočne komfortné a tiché. Grandland GSe sa nestratí ani na diaľnici, aj napriek svojmu vyššiemu ťažisku v rýchlych zákrutách sedí na ceste stabilne a bezpečne. O pohon plug-in hybridu sa stará jeden spaľovací benzínový motor vpredu a dvojica elektromotorov vzadu, pričom systémový výkon predstavuje 221 kW/300k. Pohon zadných kolies je v rukách elektromotoru.
Jazda s SUV bola celkovo príjemná, poskytuje slušný výkon, na ktorý nie je potrebné dlho čakať, cestujúcich neotravuje hluk z exteriéru a 8-stupňová automatická prevodovka e-AT8 pri kľudnej jazde radí pokojne. Je k dispozícii aj čisto elektrické cestovanie na vzdialenosť približne 55 km. Šofér môže voliť medzi elektrickým, hybridným, športovým, alebo 4x4 režimom. Vstup do vozidla by mal cestujúcim uľahčovať bezkľúčový prístup.
Odomykanie pomocou bezkľúčového prístupu nefungovalo príliš spoľahlivo. Je možné iba cez predné dvere a stávalo sa mi, že systém zblbol a radšej som si vytiahla kľúč a odomkla diaľkovým ovládaním. Dvere piatych dverí sú ovládané elektricky a reagujú aj na gesto nohou. Za nimi sa ukrýva batožinový priestor o veľkosti 390 litrov, čo nie je vzhľadom k proporciám auta žiadna sláva, zrejme sa k tomu podpísal elektrický pohon a batérie uložené vzadu.