Platformu už poznáme od jeho bratrancov, konkrétne Citroënu e-Jumpy a Peugeotu Expert, majú aj rovnakú mechanickú konfiguráciu. Opel ale na rozdiel od nich prijal formálnejší štýl, ktorý je v súlade s dizajnovými novinkami značky. Fanúšikov priestoru poteší informácia, že aj elektrická verzia Vivaro ponúka až tri dĺžky karosérie, ktoré ma so spaľovacími jednotkami identické. 

Ako funguje dodávka na elektrickú šťavu? Rovnako ako v klasickom elektrickom automobile - batériu máte uloženú v spodnej časti vozidla. V prípade e-Vivaro si môžete vybrať medzi dvoma rôznymi veľkosťami – 50 a 75 kWh - v závislosti od toho, aký dojazd je pre vás ten ideálny. Na papieri je medzi nimi rozdiel 100 kilometrov.

Opel e-Vivaro.
Zdroj: Eva Karolčíková

Na jazdu po meste bohato postačuje aj malá kapacita, najmä ak často neprekračujete rýchlosť 50 km/hod. V tomto prípade je zmyselným plusom regeneratívne brzdenie. Elektromotor potom funguje ako generátor a ukladá energiu pri brzdení. Takže aj s malou batériou môžete prejsť podstatne viac kilometrov, ako je špecifikácia výrobcu.

Testované vozidlo malo ale veľkú 75 kWh batériu, takže pobyt v meste som mohla skrátiť a výrazne som predĺžila jazdu po diaľnici, kde Vivaro pendlovalo po západnom Slovensku. Samozrejme, v takomto prípade nemôžete očakávať 330 kilometrov dojazdu, ale okolo 200, no povozíte si materiál alebo nábytok na chatu rovnako pohodlne ako so spaľovákom aj bez nútených zastávok na nabíjanie.

Opel e-Vivaro.
Zdroj: Eva Karolčíková

Elektromotor modelu e-Vivaro vyvíja výkon 100 kW (136 k) a okamžitý krútiaci moment 260 Nm, pričom má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 130 km/hod. Navyše je počas jazdy v kabíne celkom ticho, čo je trochu nezvyk, keď hovorím o služobných dodávkach. Po dlhom pracovnom dni ale odpočinok v podobe mlčanlivého spoločníka padne veľmi dobre.

Ďalšou výhodou elektromotora je dostupný krútiaci moment, ktorý čaká na pošteklenie pedálu. Akonáhle prepnete volič jazdných režimov do módu Power, dodávka prekvapivo rýchlo vystrelí dopredu. Prvých pár metrov vlastne necháte všetkých na semafore za sebou.

Opel e-Vivaro.
Zdroj: Eva Karolčíková

Auto sme skúsili zaťažiť v podobe palety cementu, či citeľne klesne výkon. Vďaka dobrej predispozícii motora pri prenose sily na predné kolesá neklesá až tak, ako pri dieselových alebo benzínových alternatívach. Do prudkého kopca zvláda výstup s prehľadom, no pri predbiehaní na diaľnici si váha navyše vypýta svoju daň. To je však úplne normálne.

Ďalším plusovým bodom pre e-Vivaro je stabilita. Vďaka veľmi nízkemu ťažisku v dôsledku umiestnenia batérií sa v aute cítite bezpečne aj v zákrutách či pri brzdení. Čo sa týka technológií a asistentov, toto auto sa umiestňuje na horné priečky rebríčka. Je tu informačno-zábavný systém Multimedia Navi Pro zo 7-palacovou obrazovkou a funkciami Opel Connect.

Opel e-Vivaro.
Zdroj: Eva Karolčíková

Akákoľvek výbava však neskryje niekoľko nezrovnalostí, ktoré sa v elektrickej dodávke vyskytli. Prvá vec, na ktorú sa každý pýta, je slepé veko od nádrže nad zadným blatníkom. Kto vie, možno sa výrobcovi nechcelo meniť zaužívané výrobné procesy a nemal potrebu zvyšovať kvôli jednému karosárskemu dielu už tak vysoké obstarávacie náklady.

Tiež mi príliš nedáva význam spínacia skrinka, do ktorej sa dáva klasická vyskakovačka. Dnes je takýto systém skôr raritou a keď už, tak sa nachádza v tých najnižších stupňoch výbavy strednej či nízkej triedy. V elektromobile som ale takýto „retro“ prvok nečakala, no možno práve ten uľahčí niekomu prechod z naftovej verzie. Azda najväčším paradoxom je ale vnútorné spätné zrkadlo, cez ktoré sa môžete pozerať akurát tak na seba.