Bežný automobilový produktový cyklus jednej generácie vozidla sa v súčasnosti počíta na šesť rokov. Spravidla býva v polovici predelený jednou zásadnou modernizáciou, ktorej sa hovorí facelift. Toto omladenie má zaručiť dobehnutie najmodernejších technológií a vdýchnutie druhého dychu modelu do jeho záverečnej produktovej fázy.
Autá po facelifte sa zväčša oplatí kupovať viac, než novú generáciu. Často síce v danom okamihu bývajú menej bombastické, no je neodškriepiteľným faktom, že sú zbavené detských chorôb a vylepšené do svojej najlepšej podoby. Nemusí to platiť vždy, no napríklad taký Opel Crossland je dokonalým príkladom skvelého faceliftu, ktorý opisujem.
Dizajn nemeckého crossoveru s koreňmi vo francúzskom PSA sa po modernizácii zmenil k výrazne lepšiemu. Pôvodne rezervované a až príliš konzervatívne auto má zrazu sebavedomý výraz, ktorý potvrdzuje kreatívna jednoliata čelná maska. Takéto riešenie je dnes charakteristické pre Opel. Nový dizajnový jazyk značky Crosslandu prospel, no treba férovo uznať, že jeho zadné partie nezachránil - aj po facelifte pôsobia pri pohľade zo zadoboku akosi disproporčne. To je však detail, celkovo je modernizovaný Crossland štýlový a v porovnaní s konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.
Interiér vozidla prešiel len kozmetickými zmenami, v porovnaní s exteriérom trochu zaostáva. Dizajn však nie je kľúčový a beztak je subjektívny. To, čo ocení asi každý majiteľ Crosslandu vo výbave Elegance, sú geniálne predné sedadlá, vďaka ktorým ani dlhšie sedenie v tomto vozidle nebude ničiť váš chrbát. Zo svojich skúseností to môžem len potvrdiť.
Sedadlá sú nastaviteľné v rôznych smeroch, ich povrch je príjemný na dotyk a tvrdosť úplne ideálna. Crosslandu môžu takéto dobré kreslá závidieť aj podstatne drahšie automobily. Navyše aj skvelo vyzerajú, obopína ich totiž moderná tkanina doplnená o vkusné hnedé a čierne detaily. To je kombinácia ako vystrihnutá z katalógu o modernom bývaní.
Prístrojovka bude sedieť aj konzervatívnym vodičom, nie je totiž plne digitálna, ako to dnes býva zvykom. Digitálnu rýchlosť či spotrebu však zobrazuje palubný počítač a jej analógové budíky vyzerajú elegantne. Interiér celkovo pôsobí solídnym dojmom a jeho materiálová skladba je na daný segment úplne v poriadku. Volant s multifunkčnými tlačidlami má dobrý tvar, ponúka aj kompletné ovládanie tempomatu.
Tempomat nie je adaptívny, čiže nedrží odstup od okolitých vozidiel automaticky. Na diaľnici to až tak neprekáža, no napríklad v mestskej kolóne by automatické posúvanie bez zásahu vodiča padlo vhod. Najmä s ohľadom na to, že vozidlo je vybavené samočinnou prevodovkou.