Opel Corsa 1.2T GS Line.

Testy Test Opel Corsa: Nástupca bestselleru zaujal jazdnými vlastnosťami, ale má viaceré muchy

Celkové hodnotenie
Plusy
  • sympatický dizajn karosérie
  • silný a pružne reagujúci trojvalec
  • agilné správanie sa na ceste
Mínusy
  • fádne pôsobiaci interiér
  • miesto na zadných sedadlách
  • trochu slabšie odhlučnenie
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

19.1. 10:00 Šiesta generácia hatchbacku vznikla na rovnakej technike ako Peugeot 208, s ktorým ho okrem ponuky motorov spájajú tiež proporcie karosérie a priestorové pomery v interiéri. Corsa však má vlastnú dizajnovú identitu navonok i zvnútra.

01. Exteriér 78%

Pre nemeckú značku Opel znamenal rok 2017 veľkú zmenu, z amerického koncernu GM putovala po dlhých dekádach do rúk francúzskej skupiny PSA. Predaj zastihol firmu uprostred vývoja nového typu Corsa. Pod zmeneným vedením padlo rozhodnutie začať odznova a hatchback vznikol na technike EMP1 (resp. CMP), ktorú využíva aj blízky príbuzný Peugeot 208.

Corsa je pre automobilku ohromne dôležitá, je to totiž jej najpredávanejší produkt. S jeho čerstvou podobou označovanou písmenom F sme sa už mali možnosť zoznámiť, absolvovali sme s ňou prvú medzinárodnú jazdu. Teraz nasledoval test v domácich podmienkach. Tomu sme podrobili verziu GS Line, ktorá mala pod kapotou špičkový benzín a automatickú prevodovku.

Dizajnovému jazyku značky Opel sa prispôsobil aj koncový stĺpik karosérie.
Dizajnovému jazyku značky Opel sa prispôsobil aj koncový stĺpik karosérie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Pri bližšej obhliadke šiestej generácie auta sme sa utvrdili v tom, že s predchodcom má pramálo spoločného. Tvar karosérie zaváňajúci segmentom MPV je minulosťou. Proporcie sa kompletne zmenili, vozidlo je výrazne dlhšie a zároveň nižšie. Napriek identickému základu sa Opel na levíča montované trnavskou fabrikou navonok vôbec nepodobá. Príbuznosť prezrádzajú napríklad nápadne krátke zadné dvere, ktoré ale nie sú celkom rovnaké.

Dizajnéri chceli dať nemeckému hatchbacku vlastnú identitu. Corsa F využíva evolúciu doterajšieho štylistického jazyka značky a oproti príbuznej dvesto-osmičke pôsobí o niečo uhladenejšie. Napriek menej extravagantnému vzhľadu ide bezpochyby o sympatické vozidlo. Je jasné, že aj v tomto prípade zohráva veľkú rolu vyhotovenie.

Zadné okno výrazne klesá,v našom prípade bol nad ním naozaj výrazný spojler.
Zadné okno výrazne klesá,v našom prípade bol nad ním naozaj výrazný spojler.
Zdroj: Marek Pokrývka

V nami skúšanej verzii GS Line s jemne športovejšími tvarmi nárazníkov a sedemnásťpalcovými kolesami vyzerá nový Opel naozaj dobre. K jeho atraktivite prispela kombinácia oranžového laku s čiernou vrchnou časťou karosérie. A tiež prítomnosť LED osvetlenia, i keď v tomto prípade šlo vpredu o základnú verziu svetlometov. Tie svojou účinnosťou radíme k priemeru.

Video

Diskusia