Corsa-e disponuje rovnakou technikou ako viacero koncernových modelov. Predné kolesá hatchbacku poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), oproti prepĺňanému 1,2-litrovému trojvalcu má teda 6 koní navyše. Krútiacim momentom 260 Nm ho prekonáva o 30 čísel. Hoci nejde o nejaké dramatické cifry, v praxi je rozdiel v dynamike naozaj výrazný.

Tento batériový pohon má viacero vozidiel koncernu PSA.
Tento batériový pohon má viacero vozidiel koncernu PSA.
Zdroj: Marek Pokrývka

Podľa oficiálnych parametrov zrýchli malý elektromobil Opel na 100 km/h za 8,1 sekundy a danú métu teda dosiahne o 6 desatín skôr než vrcholný benzín. Vďaka okamžitému nástupu sily však pôsobí ešte svižnejšie. V športovom režime rozvinie celý svoj potenciál a najmä v mestských rýchlostiach dokáže popreháňať aj mnohé papierovo silnejšie autá.

Pri jazde v klasickom móde využíva elektromobil najviac 100 koní, čo však na bežnú premávku bohato stačí. Okrem trojice jazdných režimov možno fungovanie pohonu ovplyvniť aj voličom prevodovky. Pohybom joysticku k sebe vodič zvolí polohu B, čo znamená zvýšenú úroveň rekuperácie. Počas testu sme to pred križovatkami začali rýchlo robiť intuitívne.

Okrem spotreby vykazuje infotainment aj štatistiku rekuperácie.
Okrem spotreby vykazuje infotainment aj štatistiku rekuperácie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Akumulátor disponuje celkovou kapacitou 50 kWh, čo podľa cyklu WLTP vystačí na 330 kilometrov. Nejde o nereálny údaj. V mestskej prevádzke sa dá dosiahnuť bez nejakého obmedzovania sa, keďže spotreba sa hýbe okolo 15 kWh/100 km. Na okresných cestách sa nám podarilo dosiahnuť o sedem desatín vyšší apetít. Výrazne stúpol na diaľnici, priemer sa tam pri dodržiavaní maxima 130 km/h vyšplhal na 23 kWh.

Na jedno nabitie toho nemecký elektromobil po autostráde veľa neprejde, no vyhýbať sa jej určite nemusí. Dokáže sa totiž nabíjať výkonom až 100 kW. V ideálnych podmienkach je tak schopný za pol hodinu načerpať 80 % kapacity batérie, pričom na 50 kW stanici zvládol za tento čas takmer 60 %. To je naozaj solídne. Horšie je to s domácim nabíjaním, z bežnej zásuvky plné nabitie trvá až 25 hodín. V prípade voľby príplatkovej 11 kW nabíjačky s tromi fázami sa oficiálny čas skráti na omnoho prijateľnejších 5 hodín 15 minút.

Medzi silné stránky modelu Corsa-e patrí rýchle nabíjanie.
Medzi silné stránky modelu Corsa-e patrí rýchle nabíjanie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Šiesta generácia hatchbacku nás v minulosti potešila jazdnými vlastnosťami a teraz sa situácia zopakovala. Aj napriek podstatne vyššej hmotnosti. Opel Corsa-e váži s vodičom vyše 1,5 tony, no veľká časť tejto porcie je uložená nízko nad vozovkou. Elektromobil sa vďaka tomu nakláňa len málo. Na povely volantu výborne reaguje a svoje kilá pekne maskuje. Jazda s ním nás bavila ešte viac než pri benzíne. Z hľadiska komfortu sa pritom veľa nezmenilo, napriek tuhšiemu pruženiu a 17-palcovým ráfikom je filtrovanie nerovností slušné.