Moderné automobilové platformy sú väčšinou vopred pripravené na istú formu elektrifikácie. Mnohé umožňujú implementáciu čisto batériového pohonu, čo platí aj pre architektúru CMP (resp. EMP1) z dielne skupiny PSA. Na tejto plošine vzniklo viacero francúzskych modelov. No stojí na nej aj aktuálna Corsa, keďže Opel sa pred pár rokmi stal súčasťou tohto koncernu.

So šiestou generáciou populárneho hatchbacku sme sa už zoznámili, testu sme ju podrobili so špičkovým benzínovým motorom. Ten však netvorí úplný vrchol ponuky. Z hľadiska výkonu i kúpnej ceny patrí najvyššie miesto v hierarchii elektrickej verzii Corsa-e. V čom sa od svojho konvenčného súrodenca odlišuje? Zisťovali sme to osobne, pričom sme do rúk opäť dostali oranžovo-čierny exemplár.

Nebyť evidenčného čísla, elektrický variant len tak nespoznáte.
Nebyť evidenčného čísla, elektrický variant len tak nespoznáte.
Zdroj: Marek Pokrývka

Navonok svoj charakter tento Opel dobre maskuje. Jeho bodykit zostal nedotknutý, nekoná sa dokonca ani prekrytá maska chladiča. Tá akurát dostala pochrómovaný dekor. Pozorné oko si všimne špecifický aerodynamický dizajn 17-palcových kolies a drobné písmeno “e” na stĺpikoch alebo piatych dverách, prípadne chýbajúce zakončenie výfuku. Skúšané vozidlo sa však najviac prezrádzalo farbou tabuľky s evidenčným číslom.

Ani interiér nedáva najavo, čo sa skrýva pod kapotou. Pred naštartovaním to naznačuje iba symbol “e” pri ovládaní hlasitosti. Jeho stlačenie otvára samostatné menu v multimediálnom systéme, ktoré umožňuje sledovať tok energie, štatistiku spotreby/rekuperácie a možnosti nabíjania.

Až na digitálnu prístrojovku je interiér veľmi konzervatívny.
Až na digitálnu prístrojovku je interiér veľmi konzervatívny.
Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, špecifický je tiež prístrojový panel. Ten bol v tomto prípade digitálny. Má sedem palcov a vinou plastových plôch po bokoch pôsobí ako dodatočne inštalovaný komponent, svoju funkciu však plní. Dokáže pritom zobraziť aj mapu navigácie. Od predtým testovanej verzie sa interiér odlišoval použitými materiálmi a vyzeral ešte fádnejšie, zopár strieborných detailov záplavu čiernych a sivých plastov veľmi neoživilo. Pokrvný príbuzný Peugeot e-208 je v tomto smere úplne inde.

Z hľadiska priestorových pomerov sa prechodom na elektrickú techniku nič nezmenilo. Akumulátor je umiestnený pod podlahou a neobmedzuje teda ani kufor. Ten ponúka rovnakých 309 litrov ako pri benzíne. V našom prípade z jeho objemu časť uberala kabeláž na domáce nabíjanie, tú ale vodič so sebou nutne nosiť nemusí. Najmä vďaka schopnosti nadpriemerne rýchleho čerpania energie.