Spojenie naftového motora s kompaktným hatchbackom segmentu B je kombinácia, ktorú v dnešnom svete vidíme čoraz menej. Vozidlá tohto typu dnes svoju ponuku motorizácií spravidla zakladajú na trojvalcových benzínových turbomotoroch a diesel sa stáva ohrozeným druhom. Pritom nemusí byť vždy len na škodu. Presvedčil nás o tom aj Opel Corsa so štvorvalcovým turbodieselom 1.5 CDTI spojeným s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Veľa šancí na získanie nášho obdivu sme mu nedávali, no Nemec nás dokázal prekvapiť.
Služobný ideál
Netvrdíme, že by si vznetovú Corsu mali zadovážiť súkromné osoby s nízkym nájazdom a používať ju ako mestské auto určené na prekonávanie krátkych vzdialeností. Nie, vtedy by sa naftiak len trápil. Ak sa však na Corsu pozrieme optikou firiem a služobných vozidiel, ktoré ročne najazdia desaťtisíce kilometrov, začína získavať úplne nový rozmer.
Ruku na srdce, nie každý potrebuje k výkonu svojho zamestnania veľké auto s objemnou kabínou či batožinovým priestorom. Pokiaľ je vo vozidle človek sám, poprípade vozí iba malý náklad, povedzme napríklad pizzu, toto auto môže byť skvelým služobníkom. Máme na to aj pádny argument - spotrebu a rozumnú vstupnú investíciu. Rečou čísel: Výborne vybavená Corsa Elegance stojí 18 130 eur a jej spotreba sa hýbe v rozmedzí od 3,7 l/100 km na okreskách až po 5,0 l/100 km na diaľnici.
Motor má pritom kultivovaný vyvážený chod a solídnu dynamiku. Netreba sa báť toho, že by sa s výkonom 75 kW (102 k) spájal lenivý charakter auta. Ani náhodou, relatívne ľahkej Corse niečo cez sto koníkov bohato stačí. Hlavne že má k dispozícii 250 Nm krútiaceho momentu, ťah naftiaku je veru citeľný. Popri dobrej motorizácii nás potešil aj podvozok, ktorý by sme v rámci segmentu zaradili k dobrému priemeru.