01. Exteriér
Medzi najväčšie udalosti ostatného obdobia v automobilovom svete patrí začlenenie značky Opel do koncernu PSA. Pod odlišným vedením už nemecký výrobca predstavil viaceré produkty využívajúce francúzsku techniku, no v jeho portfóliu stále dobiehajú viaceré autá vyvinuté ešte v rámci skupiny General Motors. Patrí medzi ne aj populárny typ Astra.
Aktuálnu generáciu tohto kompaktu sme spoznali v roku 2015, v tom nasledujúcom získala prestížny titul Auto roka. Vlani v lete kompakt absolvoval modernizáciu. Na jeho vzhľade sa to nijak výrazne neodrazilo, zmeny boli pomerne decentné. Retuš sa dotkla masky chladiča a predného nárazníka. Svetlá zostali rovnaké, čo platí pre oba konce karosérie.
Diódové svetlomety IntelliLux sa teda nemenili, napriek tomu ich môžeme za ich funkčnosť opäť pochváliť. Nestratia sa ani medzi modernejšími konkurentmi. Viaceré zásahy vykonané na type Astra prispeli k zlepšeniu aerodynamiky, nie všetky ale vidieť. Lepšie prekrytý je napríklad podvozok.
Napriek malým dizajnovým zmenám pôsobí podľa nás Astra naďalej moderne a elegantne, hoci výraznejšie osvieženie by jej asi neuškodilo. Omladenú verziu vozidla sme mali možnosť nedávno testovať vo forme kombi Sports Tourer (ST) s červenou metalízou a osemnásťpalcovými kolesami. No zaujímalo nás najmä to, čo sa skrýva pod jej plechmi.