01. Exteriér 75%

Medzi najväčšie udalosti ostatného obdobia v automobilovom svete patrí začlenenie značky Opel do koncernu PSA. Pod odlišným vedením už nemecký výrobca predstavil viaceré produkty využívajúce francúzsku techniku, no v jeho portfóliu stále dobiehajú viaceré autá vyvinuté ešte v rámci skupiny General Motors. Patrí medzi ne aj populárny typ Astra.

Aktuálnu generáciu tohto kompaktu sme spoznali v roku 2015, v tom nasledujúcom získala prestížny titul Auto roka. Vlani v lete kompakt absolvoval modernizáciu. Na jeho vzhľade sa to nijak výrazne neodrazilo, zmeny boli pomerne decentné. Retuš sa dotkla masky chladiča a predného nárazníka. Svetlá zostali rovnaké, čo platí pre oba konce karosérie.

Zozadu prakticky nemožno rozoznať verziu pred faceliftom a po ňom.
Zdroj: Marek Pokrývka

Diódové svetlomety IntelliLux sa teda nemenili, napriek tomu ich môžeme za ich funkčnosť opäť pochváliť. Nestratia sa ani medzi modernejšími konkurentmi. Viaceré zásahy vykonané na type Astra prispeli k zlepšeniu aerodynamiky, nie všetky ale vidieť. Lepšie prekrytý je napríklad podvozok.

Napriek malým dizajnovým zmenám pôsobí podľa nás Astra naďalej moderne a elegantne, hoci výraznejšie osvieženie by jej asi neuškodilo. Omladenú verziu vozidla sme mali možnosť nedávno testovať vo forme kombi Sports Tourer (ST) s červenou metalízou a osemnásťpalcovými kolesami. No zaujímalo nás najmä to, čo sa skrýva pod jej plechmi.