Je pravda, že sme šli dlhší čas po diaľnici, ale vyslovene rýchlosťou do 130 km/h. Ani na okreskách to nebolo oveľa lepšie. Najmenej sme dosiahli rovných sedem litrov na sto kilometrov. Podľa nášho názoru by tu Nissan mal jazdiť za 5,3 l/100 km a celkovo za 7,5 l/100 km – maximálne.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD N-Connecta.
Zdroj: Michal Bednár

Nevieme, čím to bolo, auto však malo najazdené iba 3 000 km, takže možno si ešte motor „sadne“ a spo­treba časom klesne. Keďže Qashqai sa chváli modernou mildhybridnou technikou, bolo by to namieste.

Prevodovku CVT sme si inak pochvaľovali, jazda je vďaka nej zamatovo plynulá, dokáže aj meniť virtuálne prevodové stupne páčkami za volantom. Výhoda plynulého rozjazdu by bola dokonalá, keby išlo o plne hybridný pohon, aké ponúkajú iní japonskí konkurenti. Aj spotreba by klesla aspoň o liter a pol (taký motor má údajne prísť neskôr).

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD N-Connecta.
Zdroj: Michal Bednár

Rozmerovo je toto kompaktné SUV naozaj dostačujúce, iný motor (zatiaľ) nie je v ponuke. My by sme však možno siahli po manuálnej prevodovke a ak vyslovene nepotrebujete pohon 4x4, aj ten by sme oželeli. Tak by ste sa potom dostali na prijateľnú sumu pod 30-tisíc eur.