Nový Qashqai prináša úplne iný dizajn než doterajšie dve generácie. Je expresívny, ostrý a moderný. Ak si spomeniete na prvú generáciu – ktorá sa inak stala bestsellerom značky –, bol pekne zaoblený, oslovujúci široké masy. Aj druhá generácia sa niesla v podobnom duchu.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD N-Connecta.
Zdroj: Michal Bednár

Medzičasom však pribudlo v tejto triede množstvo konkurentov, a preto už nemal tak na ružiach ustlané ako v roku svojho vzniku. Možno aj preto sa Japonci rozhodli pre odvážny krok a novinke nadelili skutočne odvážny dizajnérsky šat.

Aj interiér je vyslovene čistý a moderný. Veľký dotykový displej v strede palubnej dosky je fajn, s otočnými ovládačmi a obsahuje aj prijateľné spojenie s vaším smartfónom cez blue­tooth. Zvuk audiosústavy nás dokázal uspokojiť. Rovnako ako klasická duálna klimatizácia, chýbalo nám však vyhrievanie predných sedadiel. Dôvodom je čipová kríza, Nissan vám však zníži cenu o túto položku.

Technické údaje I Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD
motor: benzínový 4-valec, turbo • objem: 1 332 cm3 • výkon: 116 kW (158 k) pri 5 500 ot./min. • krútiaci moment: 270 Nm pri 1 800 ot./min. • pohon/prevodovka: 4x4/CVT automat. • max. rýchlosť: 198 km/h • 0 – 100 km/h: 9,9 s • spotreba: 6,9 – 7,1 l/100 km • emisie CO2: 155 – 160 g/km • objem nádrže: 55 l • rozmery (d/š/v): 4 425/1 835/1 625 mm • rázvor: 2 665 mm • batož. priestor: 461 – 1 593 l• hmotnosť: 1 570 kg • Cena: 32 640 eur

Pod kapotou sme mali benzínový štvorvalec s turbodúchadlom s objemom 1,33 litra, ktorý inak nájdete aj pod kapotou Dacie Duster, či dokonca Mercedesu-Benz triedy A. Máme s ním dobré skúsenosti. V našom prípade bol však spriahnutý s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT a pohonom všetkých kolies.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 4WD N-Connecta.
Zdroj: Michal Bednár

To všetko zvýšilo hmotnosť vozidla zhruba o 200 kg oproti porovnateľnej Dacii Duster. Možno aj to bolo dôvodom, prečo napokon spotreba bola tým, čo nás najviac prekvapilo. Nie však celkom pozitívne… Dostali sme sa totiž na 8,4 l/100 km, Dacia si zapýtala zhruba o dva litre menej. A to si nemyslíme, že by sme jazdili iným spôsobom alebo po iných trasách.