Súčasný model XC60 je na trhu od roku 2018, v roku 2022 prešiel faceliftom, ktorý rozpoznáme podľa nového tvaru nárazníkov, prednej masky a skrytých koncoviek výfuku. To, čo nevidno na prvý pohľad, je nový infotainment Google Android Automotive, ale na rozdiel od C40 sa už netreba deliť o dáta z telefónu, auto je stále online. Na test máme verziu PHEV, ktorá po modernizácii dostala väčšiu vysokonapäťovú batériu (využiteľná kapacita 14,9 kWh; predtým 9,1 kWh) a silnejší elektromotor (107 kW; predtým 65 kW) na zadnej náprave. Zväčšil sa aj krútiaci moment elektromotora z 240 na 309 Nm.

Cena silnejšieho plugin hybridu sa začína na 75 000 eurách, testovaný kus sa vyšplhal na 81 990 eur. Vzduchový podvozok nechýbal.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Aj spaľovací dvojlitrový štvorvalec prešiel zmenami. Teraz má výkon 228 kW (310 k) a krútiaci moment 400 Nm, pred modernizáciou mal 223 kW (303 k) a 400 Nm. Spaľovací motor už nemá mechanický kompresor ako predtým, jeho úlohu zastupuje CISG medzi motorom a prevodovkou. CISG je Crankshaft Integrated Starter Generator. Táto elektrická jednotka je nainštalovaná medzi motorom a prevodovkou a je priamo spojená s kľukovým hriadeľom, nahrádza súčasne štartér aj alternátor. Výkon pomocnej jednotky nie je vôbec zanedbateľný, dosahuje 34 kW a jej krútiaci moment je 180 Nm.

Kompletne elektricky polohovateľné sedadlá aj s predĺžením sedáka.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Vďaka aktualizácii plugin hybridného systému by vozidlo malo prejsť čisto na elektrinu až 78 kilometrov podľa WLTP, čo sa v reálnych podmienkach približuje šesťdesiatke, čo je už na denné jazdenie veľmi postačujúca hodnota pre väčšinu motoristov. Naše auto sa nabíja 5 hodín cez wallbox a 8 hodín zo zásuvky, ale my sme testovali staršiu špecifikáciu integrovanej nabíjačky (3,7 kW), dnes sa už objednávajú autá so zvýšeným nabíjacím výkonom 6,4 kW, čo skráti čas na 3 hodiny na AC wallboxe.

Dizajnová páka prevodovky.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Auto má softvérovú optimalizáciu motora Polestar Engineered. Zlepšuje to reakciu na plynový pedál a radenie prevodovky, teda ovplyvňuje to činnosť hlavne spaľovacieho motora. Najšportovejší jazdný režim power sa preto premenoval na pole­star. Vďaka systémovému výkonu 334 kW (455 koní) auto zrýchli na stovku za 4,9 sekundy. Musí byť však k dispozícii dostatok energie v batérii.

Viac fotografií z testu si pozrite v galérii

Novinkou je aktualizovaný informačno-zábavný systém Android Automotive vyvinutý spoločnosťou Google.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Ak vypneme plachtenie a nastavíme polohu B, získame jednopedálový systém – teda auto rekuperuje až do úplného zastavenia. V polohe B sa dá páka vychyľovať zľava doprava na manuálne radenie. Tým, že batérie sú v stredovom tuneli (kardan nie je potrebný), nie je výrazne zmenšený ku­for (mínus 15 litrov), aj nádrž má úplne štandardnú veľkosť 71 litrov – čo je výhoda oproti konkurencii, kde platí čím väčšia batéria, tým menšia nádrž. Keby sme mali niečo kritizovať, tak delegovanie priveľa úloh na dotykovú obrazovku, keďže bol odstránený prepínač režimu jazdy. Mnohé funkcie sú pochované v podmenu.

Dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaným turbodúchadlom už nemá mechanický kompresor, pomáha mu štartér-generátor. Predná kapota sa dvíha skutočne vysoko.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Volvo jazdí ticho, príjemne mäkko aj bez vzduchového pruženia. Dojazd na elektrinu je dostatočne dlhý, výkon v porovnaní so spotrebou úžasne vysoký. Prijali by sme ešte rýchlejšie nabíjanie.

Plugin hybridné Volvo XC60 je najvýkonnejším sériovým Volvom vôbec, ak nerátame rozličné športové verzie.
Zdroj: ROBO HUBAČ
motor a pohonný systém Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
Usporiadanie a počet valcov benzínový štvorvalec, turbo
Zdvihový objem 1 969 cm3
Max. výkon (benzínový motor) 228 kW / 309 k
pri otáčkach 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 400 Nm
pri otáčkach 3 000 - 4 800/min
Max. výkon (elektromotor) 107 kW / 145 k
Max. krútiaci moment (elektromotor) 309 Nm
Palivo benzínový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 8-st. automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
Dĺžka 4 708 mm
Šírka 1 902 mm
Výška 1 655 mm
Rázvor náprav 2 865 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 879 kg
Objem palivovej nádrže 71 l
jazdné výkony Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
Max. rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,9 s
spotreba Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
Kombinovaná - normovaná 1 - 1,3 l/100 km
emisie Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
aktuálne cenníkové ceny s dph Volvo XC60 T8 Recharge eAWD
Základná cena modelu od 75 000 €
Usporiadanie a počet valcov
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD benzínový štvorvalec, turbo
Zdvihový objem
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 1 969 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 228 kW / 309 k
pri otáčkach
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 400 Nm
pri otáčkach
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 3 000 - 4 800/min
Max. výkon (elektromotor)
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 107 kW / 145 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 309 Nm
Palivo
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD benzínový motor
Pohon
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD všetky kolesá
Prevodovka
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 8-st. automatická
Dĺžka
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 4 708 mm
Šírka
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 1 902 mm
Výška
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 1 655 mm
Rázvor náprav
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 2 865 mm
Pohotovostná hmotnosť
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 1 879 kg
Objem palivovej nádrže
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 71 l
Max. rýchlosť
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 4,9 s
Kombinovaná - normovaná
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD 1 - 1,3 l/100 km
Základná cena modelu
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD od 75 000 €