Súčasný model XC60 je na trhu od roku 2018, v roku 2022 prešiel faceliftom, ktorý rozpoznáme podľa nového tvaru nárazníkov, prednej masky a skrytých koncoviek výfuku. To, čo nevidno na prvý pohľad, je nový infotainment Google Android Automotive, ale na rozdiel od C40 sa už netreba deliť o dáta z telefónu, auto je stále online. Na test máme verziu PHEV, ktorá po modernizácii dostala väčšiu vysokonapäťovú batériu (využiteľná kapacita 14,9 kWh; predtým 9,1 kWh) a silnejší elektromotor (107 kW; predtým 65 kW) na zadnej náprave. Zväčšil sa aj krútiaci moment elektromotora z 240 na 309 Nm.
Aj spaľovací dvojlitrový štvorvalec prešiel zmenami. Teraz má výkon 228 kW (310 k) a krútiaci moment 400 Nm, pred modernizáciou mal 223 kW (303 k) a 400 Nm. Spaľovací motor už nemá mechanický kompresor ako predtým, jeho úlohu zastupuje CISG medzi motorom a prevodovkou. CISG je Crankshaft Integrated Starter Generator. Táto elektrická jednotka je nainštalovaná medzi motorom a prevodovkou a je priamo spojená s kľukovým hriadeľom, nahrádza súčasne štartér aj alternátor. Výkon pomocnej jednotky nie je vôbec zanedbateľný, dosahuje 34 kW a jej krútiaci moment je 180 Nm.
Vďaka aktualizácii plugin hybridného systému by vozidlo malo prejsť čisto na elektrinu až 78 kilometrov podľa WLTP, čo sa v reálnych podmienkach približuje šesťdesiatke, čo je už na denné jazdenie veľmi postačujúca hodnota pre väčšinu motoristov. Naše auto sa nabíja 5 hodín cez wallbox a 8 hodín zo zásuvky, ale my sme testovali staršiu špecifikáciu integrovanej nabíjačky (3,7 kW), dnes sa už objednávajú autá so zvýšeným nabíjacím výkonom 6,4 kW, čo skráti čas na 3 hodiny na AC wallboxe.
Auto má softvérovú optimalizáciu motora Polestar Engineered. Zlepšuje to reakciu na plynový pedál a radenie prevodovky, teda ovplyvňuje to činnosť hlavne spaľovacieho motora. Najšportovejší jazdný režim power sa preto premenoval na polestar. Vďaka systémovému výkonu 334 kW (455 koní) auto zrýchli na stovku za 4,9 sekundy. Musí byť však k dispozícii dostatok energie v batérii.
Viac fotografií z testu si pozrite v galérii
Ak vypneme plachtenie a nastavíme polohu B, získame jednopedálový systém – teda auto rekuperuje až do úplného zastavenia. V polohe B sa dá páka vychyľovať zľava doprava na manuálne radenie. Tým, že batérie sú v stredovom tuneli (kardan nie je potrebný), nie je výrazne zmenšený kufor (mínus 15 litrov), aj nádrž má úplne štandardnú veľkosť 71 litrov – čo je výhoda oproti konkurencii, kde platí čím väčšia batéria, tým menšia nádrž. Keby sme mali niečo kritizovať, tak delegovanie priveľa úloh na dotykovú obrazovku, keďže bol odstránený prepínač režimu jazdy. Mnohé funkcie sú pochované v podmenu.
Volvo jazdí ticho, príjemne mäkko aj bez vzduchového pruženia. Dojazd na elektrinu je dostatočne dlhý, výkon v porovnaní so spotrebou úžasne vysoký. Prijali by sme ešte rýchlejšie nabíjanie.
motor a pohonný systém | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | benzínový štvorvalec, turbo |
Zdvihový objem | 1 969 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | 228 kW / 309 k |
pri otáčkach | 6 000/min |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | 400 Nm |
pri otáčkach | 3 000 - 4 800/min |
Max. výkon (elektromotor) | 107 kW / 145 k |
Max. krútiaci moment (elektromotor) | 309 Nm |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-st. automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|---|
Dĺžka | 4 708 mm |
Šírka | 1 902 mm |
Výška | 1 655 mm |
Rázvor náprav | 2 865 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 879 kg |
Objem palivovej nádrže | 71 l |
jazdné výkony | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|---|
Max. rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,9 s |
spotreba | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 1 - 1,3 l/100 km |
emisie | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|
aktuálne cenníkové ceny s dph | Volvo XC60 T8 Recharge eAWD |
---|---|
Základná cena modelu | od 75 000 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | benzínový štvorvalec, turbo |
Zdvihový objem | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 1 969 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 228 kW / 309 k |
pri otáčkach | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 6 000/min |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 400 Nm |
pri otáčkach | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 3 000 - 4 800/min |
Max. výkon (elektromotor) | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 107 kW / 145 k |
Max. krútiaci moment (elektromotor) | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 309 Nm |
Palivo | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | benzínový motor |
Pohon | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 8-st. automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 4 708 mm |
Šírka | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 1 902 mm |
Výška | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 1 655 mm |
Rázvor náprav | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 2 865 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 1 879 kg |
Objem palivovej nádrže | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 71 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 4,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | 1 - 1,3 l/100 km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Volvo XC60 T8 Recharge eAWD | od 75 000 € |