Väčšina európskych automobiliek ponúka zákazníkom dlhý zoznam opcií a pri niektorých nemožno siahnuť ani po vopred zvolených vybaveniach. V cenníkoch ázijských značiek je situácia často opačná. Spoliehajú sa skôr na pevné úrovne a doplatiť si niekedy možno len za lak. Väčšie obmedzenia mávajú aj pri kombináciách s pohonnými jednotkami.

Poznávacím znamením 2,5-litrového motora sú väčšie koncovky výfuku.
Poznávacím znamením 2,5-litrového motora sú väčšie koncovky výfuku.
Zdroj: Marek Pokrývka

Výrobca z japonskej Hirošimy nie je v tomto smere výnimka. Vidieť to na type Mazda6, ktorý vám v aktuálnom cenníku ponúkne špičkový motor len od bohato vybavenej verzie Revolution vyššie. Takýto model sme mali možnosť vlani testovať. Dvakrát omladené vozidlo sa k nám teraz vrátilo, no s agregátom 2.5 Skyactiv-G skombinovalo lacnejšiu úroveň Attraction.

Čo to znamená v praxi? Navonok iba jednu viditeľnú zmenu, sedemnásťpalcové kolesá namiesto devätnástok. Okrem toho vozidlu chýbalo bezkľúčové odomykanie. V jeho interiéri nahradil kožu textil, čiastočne digitálny prístrojový panel ustúpil klasickým budíkom a namiesto 360-stupňového kamerového systému malo vozidlo len zadné elektronické oko. Z vybavenia zmizla aj prémiová audiosústava Bose.

Ani druhé najnižšie vybavenie Attraction nie je vôbec chudobné.
Ani druhé najnižšie vybavenie Attraction nie je vôbec chudobné.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hoci spomínané prvky potešia, v záujme nižšej ceny ich nepochybne mnohí záujemcovia radi obetujú. Ani vo variante Attraction totiž nie je šestka chudobná. Okrem iného má adaptívne svetlomety, head-up displej, vyhrievaný volant a predné sedadlá, parkovacie senzory na oboch koncoch karosérie, adaptívny tempomat či infotainment s navigáciou. Nám tu nič zásadné nechýbalo.