Za posledné roky sme si zvykli na výrazy typu „Zlé autá sa už nevyrábajú“. Napriek tomu sa na trhu vždy našlo niekoľko exemplárov, ktoré boli menej priebojné ako iné, a to bol aj prípad Mitsubishi Space Star z roku 2013. Vtedy čelilo v segmente malých mestských áut bohatej konkurencii bez toho, aby ukázalo svoje silné stránky (napríklad cenová dostupnosť podobná Dacii Sandero). Jeho perfektné tlmenie a prosté línie tiež príliš nepomohli. Japonský výrobca však zotrval a vybojoval s modelom čestný komerčný úspech.
V priebehu nasledujúcich rokov Mitsubishi obnovilo Space Star, prvá zmena dizajnu nastala v roku 2016 a auto viac zapadlo do prítomnosti. Druhá „prerábka“, ktorá sa konala na prelome rokov 2019 a 2020, mu dodala vlastný charakter, a to predovšetkým vďaka novej mriežke chladiča Dynamic Shield. Navyše ste ho našli v katalógu s niekoľkými trblietavými farbami a na trhu sa uchytil skvele, aj keď cesty práve neobsadzuje v húfoch.
A práve v tej dobe, ešte v oku 2020 som si myslela, že Space Star vyniká tým, že sa nestal obeťou novej módy. Dnes je to paradoxne naopak, strohý dizajn vystriedal tuning z prelomu storočí, ktorý určite púta veľkú pozornosť, no nemá veľké množstvo prídavných funkcií, ktoré by dodávali autu istú „pridanú hodnotu“.
Atmosférický 1,2-litrový radový trojvalec s dvanástimi ventilmi a päťstupňovou prevodovkou je predstaviteľom automobilovej klasiky, ktorá necháva fanúšikov technologických noviniek chladnými. V meste a na okresných cestách s ním nie je problém - keďže Space Star váži menej ako tonu, rád predvedie svoju dynamiku, no iba do určitej rýchlosti. Ak sa rozhodnete prechádzať medzimestské zákruty rýchlejším tempom, veľmi rýchlo prídete na to, že táto vesmírna hviezda má problém udržať sa na svojej obežnej dráhe, pretože podvozok nedrží stále jeden smer.
Volant s tri a pol otáčkami - Space Star tento rekord držal už predtým a stále ho drží. Ľahký volant v meste príde vhod, no vo vyšších rýchlostiach, najmä na diaľnici, je príliš mäkký a vyžaduje neustále mierne korekcie. Odporcov moderných technológií poteší skutočnosť, že model nedisponuje dnes bežnými systémami, ako je varovanie vystúpenia z jazdného pruhu, mŕtvy uhol alebo detekcia kolízie, toto je stará dobrá škola. Stačí sa uspokojiť s pár asistentmi, ktoré nerobia vodičovi naprieky.
V meste je autíčko tiché a podľa očakávania aj obratné. V obyčajnom modeli by ste za normálnych okolností o hučaní trojvalca mohli snívať len pri akcelerácii, tu sa vďaka riadenému zvukovému generátoru (Sound Booster) prejavuje stále, čo by sa mohlo páčiť hlavne mladším zákazníkom, ktorý pozornosť ocenia. A práve pre nich je podľa mňa auto určené. Vo farebnom body kite so športovými úpravami Eibach, karbónovými doplnkami interiéru a 16-palcovými diskami DOTZ Limerock Dark ide o ideálnu kombináciu pre človeka, ktorý sa chce naučiť poriadne jazdiť a vyhýbať sa všetkým nerovnostiam vozovky, inak totiž veľmi rýchlo príde o predný podnárazník. Základný Space Star je dostupný v slovenskom cenníku už od 9390 eur, no s touto divokou úpravou stojí o 4 000 eur viac. Nájde sa niekto, kto by bol ochotný s autom v tejto úprave prežívať ďalších pár rokov?