Mitsubishi ASX.

Testy Test Mitsubishi ASX: Populárne SUV má novú tvár i srdce, ale zostáva verné tradíciám

Celkové hodnotenie
Plusy
  • kultivovaný dvojliter
  • predpoklad dlhej životnosti
  • priaznivé ceny
Mínusy
  • vlažná dynamika
  • horšie odizolovaný podvozok
  • spotreba v meste
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

17.11. 14:00 Dôležitý produkt japonskej značky dostal modernejšiu prednú časť i multimediálny systém, no pod jeho kapotu sa nasťahoval atmosférický dvojliter zo starej školy. Láka na prísľub dlhodobej spoľahlivosti.

01. Exteriér 72%

Segment malých a kompaktných SUV počas ostatnej dekády objemovo explodoval. Jeho trhový podiel výrazne stúpol, čo výrobcovia podporili uvádzaním početných nových modelov. Mitsubishi ASX mnohých dnešných súperov predbehlo. Pôvodne debutovalo už začiatkom roka 2010 a podľa zaužívaných cyklov malo doteraz dávno dostať druhú generáciu. Tej sme sa však nedočkali.

Z tohto pohľadu vyzerá Mitsubishi ASX ako celkom nová generácia.
Z tohto pohľadu vyzerá Mitsubishi ASX ako celkom nová generácia.
Zdroj: Marek Pokrývka

Namiesto uvedenia nástupcu zvolila automobilka cestu ďalšej modernizácie, o ktorej informovala uprostred februára. Nešlo pritom iba o vzhľad. Ten sa však zmenil výrazne, najmä v prednej časti upravenej v štýle Dynamic Shield. Japonec má teraz tvár pripomínajúcu inovovaný pick-up L200. Pôsobí vďaka tomu modernejšie, ale tiež o niečo robustnejšie než doteraz.

Prepracovanú kapotu a masku chladiča dopĺňajú štandardne LED svetlá. Modularitou lúčov ani účinnosťou síce nevynikajú, ale oproti minulosti sú beztak krokom vpred. Klasické žiarovky nájdeme len v smerovkách presťahovaných do tela nárazníka. Ten obsahuje aj viaceré falošné vstupy vzduchu či imitáciu spodného ochranného plechu a rovnako je na tom zadný dielec s centrálne umiestnenou hmlovkou.

Skelet karosérie sa nemenil, čo vidieť najmä v zadnej časti vozidla.
Skelet karosérie sa nemenil, čo vidieť najmä v zadnej časti vozidla.
Zdroj: Marek Pokrývka

Zadok jasne prezrádza, že ide len o facelift. Napríklad tvar piatych dverí zostal nedotknutý. To isté možno povedať o koncových svetlách, ktoré však majú celkom inú grafiku evokujúcu diela tuningových firiem. S ňou sa nevieme stotožniť. Voči novým diskom kolies či červenej metalíze nemáme výhrady, svojou troškou prispievajú k osvieženiu služobne starého produktu.

Video

Diskusia