TESTY Test MINI Cooper: Keď je štýl na prvom mieste, aj trojvalec môže vyzerať športovo

03. Pohon 85%

Ako bolo povedané, napriek športovému vzhľadu by ste pod kapotou „S-kový“ dvojliter hľadali márne. Testované vozidlo poháňal 1,5-litrový prepĺňaný trojvalec. Ten sme v minulosti pochválili za jeho silu, ktorá čerpá z vyššieho zdvihového objemu oproti väčšine agregátov s touto konštrukciou.

Vývoj však stále napreduje a dnes už výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 230 Nm nepôsobí v konkurencii menších „trojhrnčekov“ až tak výnimočne. No stále to nie sú zlé čísla. Najmä v kontraste s hmotnosťou 1 235 kg zahŕňajúcou vodiča, ktorú dokáže turbobenzín rozhýbať na stovku za rovných 8 sekúnd. Maximálna rýchlosť tejto verzie je 210 km/h.

Športovec to nie je, ale dynamicky trojvalcový model nesklame.
Športovec to nie je, ale dynamicky trojvalcový model nesklame.
Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska dynamika teda Angličan na prítomnosť trojvalca nijak nedopláca, trošku horšie je to s jeho kultivovanosťou. Agregát vie občas naskočiť s takmer naftovým zachrochtaním. Prispelo to k tomu, že sme si systém štart/stop vypínali hneď po nasadnutí. Pri jazde však nie je pohonná jednotka nijak zvlášť nepokojná. Na trhu dnes sú už aj lepšie odizolované motory tejto konštrukcie, no pôvodom bavorské srdce poháňajúce aj toto MINI im dáva na frak svojím pekným prejavom pod plynom. Jeho typická melódia má v tomto prípade nefalšovaný športový podtón.

Tento motor dávnejšie sprevádzal šesťstupňový manuál alebo automat, teraz však automobilka k nemu ako samočinnú opciu montuje dvojspojkovú prevodovku so siedmimi stupňami. S jej službami sme boli spokojní. V bežnom režime radí hladko, pri dynamickej jazde zasa rýchlo. V prípade pokojného šoféra pritom neraz vyraďuje do neutrálu. Robí to pomerne často a využíva tzv. plachtenie prospievajúce apetítu.

Dvojspojková prevodovka je s 1,5-litrovým motorom dobre zohraná.
Dvojspojková prevodovka je s 1,5-litrovým motorom dobre zohraná.
Zdroj: Marek Pokrývka

Upravená technika priniesla pokles spotreby, ktorý v našom prípade pravdepodobne zbrzdili 18-palcové disky namiesto sériových sedemnástok. Rozdiely nie sú nijak priepastné. V meste sme údajom 6,8 l/100 km dospeli k úspore jediného deci, presná diaľničná šestka znamená dvojnásobok. Rovnaká ako na diaľnici bola situácia s 4,9-litrovým vidieckym výsledkom.

Video

Diskusia