Aktuálna generácia MINI Clubman debutovala v roku 2015 a odvtedy viackrát zavítala do našej redakčnej garáže. Objavil sa v nej aj špičkový variant John Cooper Works. Anglický hatchback so šiestimi dverami a bočným profilom pripomínajúcim kombi však vlani prešiel polčasovou modernizáciou, v rámci ktorej model JCW vďaka prepracovanému motoru výrazne zosilnel. Preto sme ho opäť pozvali na test.

Dizajn kompaktu sa pri facelifte menil minimálne, čo platí aj pre jeho športovú verziu. Popri zjednodušenom logu značky dostala odlišnú výplň masky chladiča a upravený zadný nárazník, pod ktorým zostal priečny výfukový tlmič ústiaci do dvoch okrúhlych koncoviek. Najväčšou zmenou sú tak modernejšie diódové svetlá. Zadné disponujú motívom britskej vlajky, predné zasa architektúrou umožňujúcou lepšie modulovanie svetelného lúča. S fungovaním svetlometov sme boli spokojní.

Vpredu sa zmenila maska chladiča a architektúra svetlometov.
Vpredu sa zmenila maska chladiča a architektúra svetlometov.
Zdroj: Marek Pokrývka

V našom prípade stálo MINI namiesto predtým skúšaných devätnásťpalcových kolies na osemnástkach, na ktorých bolo natiahnuté zimné obutie. Na karosérii vozidla nechýbala kontrastná grafika. No ako sme si všimli, v bočnej časti mali polepy viacero poškodení už po pár tisícoch kilometrov. K špecifickému imidžu tohto modelu však neodmysliteľne patria.

Ani interiér neprešiel v rámci omladenia nejakými zásadnými úpravami. Zmeny zasiahli paletu materiálov obsahujúcu väčšie možnosti individualizácie, v prípade testovanej verzie JCW bolo v interiéri viacfarebné čalúnenie kombináciou kože a Alcantary doplnené obkladmi imitujúcimi hliník a uhlíkové vlákna. Aktualizácia zasiahla multimediálny systém zahŕňajúci viaceré on-line služby.

Vybavenie kompaktu sa dotiahlo na štandardy roka 2020.
Vybavenie kompaktu sa dotiahlo na štandardy roka 2020.
Zdroj: Marek Pokrývka

Vpredu zostali anatomicky tvarované sedadlá, na ktorých sa napriek dobrej bočnej opore a tvrdšej výplni dá zvládnuť aj dlhšia cesta. Clubman ponúka najmä na pomery MINI slušnú ponuku miesta. Vzadu môžu mať vyšší pasažieri trochu problém s kolenami, inak je však priestrannosť na úrovni danej kategórie. Nesklame ani 360-litrový batožinový priestor za špecifickými dvojkrídlovými dverami mierne obmedzujúcimi výhľad dozadu.