MINI Cabrio John Cooper Works.

Testy Test | MINI Cabrio JCW: Pôžitkár stelesňujúci všetky základné hodnoty britskej značky

Foto: Marek Pokrývka

12.6. 17:00 KRÁTKY TEST | Anglický kabriolet ponúka v špičkovej verzii John Cooper Works ohromnú dávku štýlu i veľkú radosť z jazdy, no treba pri ňom rátať s obmedzenou praktickosťou, tuhým pružením i vysokou cenou.

Doba elektrická neúprosne klope na dvere sveta štyroch kolies. Pod tlakom emisných limitov uvádzajú mnohí výrobcovia batériové modely, vrátane britskej značky MINI. Jej sériovú prvotinu označenú Cooper SE sme mali nedávno možnosť testovať. A hoci vozidlu ako takému sme museli dať palec hore, ako problém vidíme jeho cenu. Najmä v kontexte iných áut z rovnakej stajne.

Elektromobil dnes tvorí z finančného hľadiska vrchol palety trojdverového hatchbacku, o niekoľko stoviek menej stojí dokonca aj najsilnejší klasický model John Cooper Works. Ten navyše ponúka viac zábavy. O rozdieloch medzi dvojicou sme sa mohli osobne presvedčiť, na redakčnú skúšku sme totiž prizvali práve variant JCW. Tentokrát s otvorenou karosériou.

Otvorený model MINI sme testovali vo vrcholnom variante.
Otvorený model MINI sme testovali vo vrcholnom variante.
Zdroj: Marek Pokrývka

Kabriolet neprešiel od predvlaňajšej modernizácie žiadnymi zásadnejšími zmenami. Aktuálne disponuje novým logom MINI a má zadné svetlá s motívom britskej vlajky, ktorý v našom prípade vyznávala aj plátenná strecha umožňujúca odhrnutie prednej časti. Kontrastoval s ňou oranžový lak Solaris doplnený klasickými čiernymi pásmi na prednej kapote.

V tejto výraznej farebnej kombinácii bol Angličan neprehliadnuteľný, bez ohľadu na aktuálnu pozíciu skladacieho zvršku. Prispeli k tomu aj osemnásťpalcové kolesá s typickým dizajnom. Okrem nich spadajú do balíka JCW nárazníky s veľkými otvormi, hoci väčšinou falošnými. No centrálne umiestnená dvojica naleštených výfukových kanónov nie je žiadna imitácia.

Testovaný exemplár vozidla bol natlačený množstvom vybavenia.
Testovaný exemplár vozidla bol natlačený množstvom vybavenia.
Zdroj: Marek Pokrývka

Karosériu testovaného auta zdobili viaceré logá John Cooper Works, ktoré nechýbali ani v interiéri. Nachádzali sa na volante i  anatomicky tvarovaných predných sedadlách. V kabíne otvoreného MINI sa počas ostatných rokov neodohralo nič zásadnejšie, medzi najčerstvejšie novinky patrí volič automatickej prevodovky či ovládač jazdných režimov presunutý na centrálnu konzolu.

Vzhľadom na proporcie karosérie nikoho neprekvapí, že priestorom to vnútri veľmi neoplýva. Platí to najmä pre zadné sedadlá vhodné skôr pre deti. Vpredu je ponuka miesta slušná, problém nie je ani na výšku. Batožinový priestor je podľa očakávania skromný. Štandardne má 215 litrov, po stiahnutí strechy sa scvrkáva na 160 l. Do daného objemu pritom musí zmestiť povinnú výbavu i obal obsahujúci protiprievanový štít. Kabriolety praktickosťou bodujú málokedy a platí to aj pre toto MINI.

Video

Diskusia