ikona

Testy Test Mercedes C 220 d: Malé S-ko má aj slabiny

Foto: Filip Kadlečík

12.1. 9:45 V hierarchii Mercedesu-Benz trieda C zastáva nižšie pozície, no nie je to z nej príliš cítiť. Technologická výbava, motorizácie či komfort sú aj tu na vysokej úrovni. Pozor, “malé Sko” má aj svoje chyby.

Test tohto vozidla by mohol byť plný superlatív a my by sme to prijali. Pravdou je, že vo svojej triede faceliftovaný Mercedes-Benz triedy C hľadá konkurenciu len ťažko, aj tak však má svoje muchy. Práve tie nám zabraňujú vychvaľovať auto do nebies, kam by inak mohlo patriť.

Predné Multibeam LED reflektory stoja stovky eur, investícia sa však rozhodne oplatí
Predné Multibeam LED reflektory stoja stovky eur, investícia sa však rozhodne oplatí
Zdroj: Filip Kadlečík

Na automobilovom Olympe sa Mercedes-Benz usídlil už dávnejšie a svoju pozíciu v posledných rokoch len potvrdzuje. Žiarivým príkladom je modernizovaná trieda S, ktorá prinieslo množstvo nových technológií a svojim zjavom, jazdnými vlastnosťami a imidžom ukazuje mnohým konkurentom chrbát. Zmenšite ju v každom smere, odoberte pár vychytávok a dostanete faceliftovanú triedu C. Alebo nie?

S Klasse veľkosti “S”

Mercedes-Benz daroval svojmu overenému sedanu dizajn, ktorým nápadne pripomína triedu S, avšak v zmenšenej forme. Pravdou je, že po facelifte už toto tvrdenie až tak neplatí. Kompletne odlišné svetlá sa totiž dostatočne starajú o vlastnú identitu Céčka.

Zozadu si Céčko s Skom nepomýlite vďaka úplne odlišným koncovým svetlám
Zozadu si Céčko s Skom nepomýlite vďaka úplne odlišným koncovým svetlám
Zdroj: Filip Kadlečík

Predok bol v našom prípade vybavený perfektnými Multibeam reflektormi v cene 785 eur, ktoré majú za tmy schopnosť svietiť diaľkovými svetlami prakticky neustále. Ich diódy totiž vyrezávajú protiidúce automobily s chirurgickou presnosťou a patria k tomu najlepšiemu, čím dnes viete osvetľovať cestu. Potešila nás aj nová grafika koncových diódových svetiel s 3D efektom. Podobnú nemá žiadny iný model zo Stuttgartu a tak zozadu triedu C identifikujete okamžite.

Za doplnky z línie AMG sa tu priplácalo 3 900 eur, taktiež však dokonale odvedú svoju prácu. Parádna čelná maska sa dopĺňa s agresívne tvarovaným nárazníkom s veľkými prieduchmi. Tie sú však v tomto prípade zaslepené plastom, podobne ako “koncovky výfukov”. Dekoratívna sada s podpisom AMG zahŕňa aj veľké pneumatiky kolies s rozmerom 225/40, ktoré obaľujú štýlové ráfiky s priemerom 19”. Málokedy pri teste vozidla vyzdvihujeme farbu, tu si to však nemožeme odpustiť. Lak nazvaný “mohavská strieborná metalíza” auto sekne ako uliaty a naživo vyzerá ešte lepšie, než na fotografiách.

Disky kolies z AMG Line sú pekné, našim rozbitým cestám by však svedčil o palec menší rozmer
Disky kolies z AMG Line sú pekné, našim rozbitým cestám by však svedčil o palec menší rozmer
Zdroj: Filip Kadlečík

Kombinácia elegantnej farby a výrazných doplnkov spolu s vyváženými proporcemi Céčka aj po facelifte funguje na výbornú. Auto zvonku vyzerá atraktívne, nie však príliš extravagantne - tak, ako sa na Mercedes patrí. Laikovi sa pri prvom pohľade môže poľahky stať, že bude triedu C považovať za triedu S. Kompliment pre majiteľa kompaktného sedanu, nevýhoda pre luxusnú limuzínu.

Skvelá kombinácia veľkých displejov

Na dvojicu rozmerných obrazoviek sme si už pri autách zo Stuttgartu zvykli. Nevadili nám napríklad ani v novej triede A, ktorá ich bez ostychu vystavuje na obdiv. Zmena je však život a preto sme už pri prvom nasadnutí do C 220 d ocenili, že tu to vyzerá inak. Pozor, o veľké displeje s jemným rozlíšením neprídete, len tentokrát nie sú umiestnené na jednom veľkom paneli.

Interiér je príjemnou kombináciou starého prístupu a nových digitálnych technológií
Interiér je príjemnou kombináciou starého prístupu a nových digitálnych technológií
Zdroj: Filip Kadlečík

Obrazovka digitálneho prístrojového štítu je zapracovaná na svojom klasickom mieste, displej infotainmentu taktiež, a síce na vrchole centrálnej konzoly. S dvojicou sa pracuje tradične dobre aj vďaka ovládaniu prostredníctvom čiernych dotykových plôch na volante. Akonáhle si na toto rozhranie zvyknete, nebudete chcieť používať žiadne iné.

Kabína triedy C vynikala aj vďaka použitým materiálom či remeselnému spracovaniu. Na viacerých miestach tu bolo luxusne pôsobiace drevo, kvalitná koža či hliník. Inak výborný interiér však má aj svoje chyby. Prekvapilo nás, že keď si vodič oprie nohu o stredovú konzolu, tá má trochu vôľu, mierne sa hýbe zo strany na stranu a vie aj nepríjemne vŕzgať. Nemilé prekvapenie v inak perfektnej kabíne stuttgartského kompaktu.

Vkusné zapracovanie veľkej obrazovky do tvaru konvenčných budíkov sa nám páčilo
Vkusné zapracovanie veľkej obrazovky do tvaru konvenčných budíkov sa nám páčilo
Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér nás okrem dizajnu a kvality či nekvality oslovil i priestrannosťou. Samozrejme, nejde o rodinnú loď, štyria dospelí sa sem však usadia úplne bez problémov aj na dlhšie trasy. Núdzu nebudú mať ani o uskladnenie batožiny, ktorú pojme kufor s celkovou kapacitou 480 litrov. Vyzdvihnúť treba i odhlučnenie interiéru a skvelú audiosústavu.

Mercedes-Benz triedy C disponuje po facelifte aj plnou technologickou výbavou. V arzenáli má napríklad aj adaptívny tempomat Distronic s asistentom riadenia. Ak by ste čakali, že sa s ním budete môcť rozprávať ako s triedou A, boli by ste sklamaní. Nič také sa nekoná - Céčko dostalo staršiu verziu systému MBUX.

Maskuje kilometre

Cestovanie v Mercedese-Benz triedy C s agregátom 220 d ubieha rýchlejšie, než by ste očakávali. Vďaka dobre odhlučnenej kabíne, tichému agregátu, adekvátnemu výkonu a pohodlnému podvozku budete aj rozbité slovenské okresky zvládať s gráciou.

Na triede C sa nám páči, že spája elegantný štýl luxusnej limuzíny s kompaktnými rozmermi
Na triede C sa nám páči, že spája elegantný štýl luxusnej limuzíny s kompaktnými rozmermi
Zdroj: Filip Kadlečík
Unikátna grafika zadných svetiel - takúto nemá žiadny Mercedes
Unikátna grafika zadných svetiel - takúto nemá žiadny Mercedes
Zdroj: Filip Kadlečík

Pozor, AMG line paket zahŕňa 19” disky kolies, my by sme však po nich nesiahali. Autu by sme obuli aspoň o jeden až dva palce menšie ráfiky, v hraničných situáciách vedela byť trieda C tvrdá. To však nie je ani tak problém auta, než skôr našich katastrofálnych ciest.

Prepĺňaný naftový dvojliter skrývajúci sa  za označením 220 d má k dispozícii štyri valce, z ktorých vytlačí maximum 143 kW (194 k) a 400 Nm. Rozhodne ide o jeden z najpríjemnejších dvojlitrových naftiakov na trhu - jazdí sa s ním delikátne. Vznetová jednotka má pre dané auto ideálny výkon, Céčko s ňou vie jazdiť dynamicky i úsporne.

Mercedes-Benz opätovne dokazuje, že naftiaky jednoducho robiť vie
Mercedes-Benz opätovne dokazuje, že naftiaky jednoducho robiť vie
Zdroj: Filip Kadlečík

Celkovo sme počas nášho testovania dosiahli kombinovanú spotrebu na úrovni 6,2 l/100 km. Čakali by sme síce o niečo nižšiu hodnotu, no 1,5-tonová limuzína naložená top modernou technikou, pohonom všetkých kolies či deväťstupňovou automatikou predsa musí niečo spáliť. Priemer zdvíhalo najmä mesto, kde trieda C jazdí približne za 7,6 l nafty na 100 kilometrov.

Na diaľnici a vidieku sa naplno uplatní úsporný charakter dvojlitra. Pri tempe 130 km/h na 100 km jazdy spotrebuje 5,9 l nafty, na okreskách sa uspokojí s rovnými piatimi litrami. Dieselový agregát je jednou z najlepších vecí, ktoré toto auto ponúka. Dokonale sa hodí k jeho nastaveniu, imidžu a vlastnostiam.

Na zadných sedadlách budú mať dostatok miesta i dospelí cestujúci
Na zadných sedadlách budú mať dostatok miesta i dospelí cestujúci
Zdroj: Filip Kadlečík

Ak by ste od triedy C čakali vyslovene športové ladenie, boli by ste sklamaní. Ide o pohodlný Mercedes, ktorý si môžete prispôsobovať vďaka nastaviteľným tlmičom systému DCC, nikdy z neho však vyslovený športiak nebude. Bráni tomu i príliš mäkké a nekomunikatívne riadenie, ktoré nestvrdne dostatočne ani v športovom režime. Okrem neho netreba zabúdať ani na prácu deväťstupňového automatu.

Vo väčšine prípadov o práci prevodovky absolútne nebudete vedieť, ak však bude preraďovať z dvojky na trojku pod plynom, vie niekedy zaváhať a vy jej nerozhodnosť pocítite. Stále však k dispozícii máte pádla pod volantom, ktoré môžu pomôcť dobrému pocitu z dynamickej jazdy.

Zaujímavá cenovka

Mercedes-Benz triedy C v úplnom základe aktuálne kúpite od 32 748 eur. Naša konfigurácia štartuje na čiastke 37 560 eur, ktorú ešte kvantum doplnkovej výbavy zdvihlo na úroveň 65 616 eur. Medzi najväčšie príplatky sa pritom ráta paket AMG Line či Multibeam LED reflektory.

Zdroj: Filip Kadlečík
Luxus ako sa patrí - elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou sa ovláda pomocou známeho ovládača na dverách
Luxus ako sa patrí - elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou sa ovláda pomocou známeho ovládača na dverách
Zdroj: Filip Kadlečík

My by sme si mnohé z doplnkov vedeli odpustiť, nepotrebovali by sme napríklad 360-stupňovú kameru v cene 640 eur, vrch prístrojovky zahalený do imitácie kože v hodnote 450 eur či bezdrôtové nabíjanie telefónu hodné 200 eur. Napriek tomu sa domnievame, že už cena testovaného vozidla je zo strany Mercedesu fér ponukou.

Malé S-ko má aj slabiny

Nebyť niekoľkých chýb, toto auto by sme radi vychvalovali. Subjektívne totiž patrilo k najvyváženejším testovacím vozidlám, ktoré sme za rok 2018 mali v rukách. Bolo akurát výkonné, akurát veľké s akurát spotrebou a ešte ani nebolo predražené. Jednoducho dobrá kúpa, ktorá dokonale naplní očakávania majiteľa. S-ko vo veľkosti “S” však ešte musí zapracovať na kvalite interiéru - relatívne voľný centrálny panel je v automobile zo Stuttgartu serióznym faux pas.

Elegantnej konfigurácii nahráva i výnimočne pekný a neopozeraný lak karosérie
Elegantnej konfigurácii nahráva i výnimočne pekný a neopozeraný lak karosérie
Zdroj: Filip Kadlečík

Zlepšili by sme aj reakcie volantu - kompakt jazdí veľmi dobre a podvozok vie bez problémov vystrúhať i športový prejazd zákruty, s mäkkým volantom si však adrenalín tak neužijete. Vychutnávať si ale rozhodne budete cestovanie na dlhé trasy - strážiť vás budú moderné technológie, sedieť budete vo vynikajúco odhlučnenej kabíne s nadpriemerným audiom a dizajnom a zatiaľ pre vás bude hltať kilometre a nerovnosti kombinácia komfortného podvozku a výborného naftového dvojlitra.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 950 cm3
Max. výkon
143 kW/194 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 600 - 2 800 /min
Palivo
nafta
Pohon
Všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 686 mm
Šírka
1 810 mm
Výška
1 442 mm
Rázvor náprav
2 840 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 485 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 560 kg
Užitočná hmotnosť
760 kg
Celková hmotnosť
2 245 kg
Objem batožinového priestoru
480 l
Objem palivovej nádrže
66 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
233 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,0 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
144 g/km
Emisná norma
Euro 6d-TEMP
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 32 748 €
Základná cena verzie
od 37 560 €
Cena testovaného exemplára
65 616 €
Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia