Marco Polo Horizon je ideálny pre ľudí, ktorí reálne plánujú využívať prepravnú kapacitu triedy V. V prípade vozidla s dĺžkou 5 140 mm sa tu komfortne odvezie sedem pasažierov aj ich batožina. Miesto tu totiž nezaberá kuchynka, ktorá sa ľuďom s Marco Polo často spája ako akýsi charakteristický prvok.
V podstate, ak na zimu demontujete markízu, laik si možno ani nevšimne, že vaša trieda V je niečím výnimočná. Testované vozidlo zahaľoval krištáľovo biely metalický lak, ktorý mu svedčal na jednotku. Obuté má 19-palcové disky z doplnkovej AMG Line (4 258 eur) a zdobí ho aj decentný polep. Mne sa veľmi páčila svieža zelená farba strešného stanu, ktorá celé vozidlo oživila a v kempe pútala pozornosť.
Nahliadnite do interiéru Marco Polo, popozerajte si ho vo veľkej galérii - kliknite sem.
Ako trojčlennej rodine s malým dieťaťom nám priestorová ponuka modelu Marco Polo Horizon pri kempovaní maximálne vyhovovala. Manželka so synom spali na prízemí a ja som sa pobral na prvé poschodie – do strešného stanu. Spravili sme dobre, že sme si so sebou zobrali aj hrubú deku, ktorú sme rozprestreli na spodnú posteľ čiastočne tvorenú sedadlami.
Hoci je plocha určená na spanie viac-menej rovná, jednotlivé výstupky sedadiel robia spánok menej komfortným. V ideálnom prípade by ste si na ne mali natiahnuť aspoň tenký matrac. V testovanom vozidle chýbal. Naopak, v manuálne výsuvnom strešnom stane sa spalo veľmi pohodlne, lôžko má tenký matrac a pod ním dokonca pružiny. Nočným vtákom by mohla prekážať transparentná textília, ktorá ráno do stanu prepúšťa slnečné lúče. Mne príjemný budíček vyhovoval.
Kúrenie či kamerový systém sú na nezaplatenie
Kempovali sme v čase, keď leto bolo v plnom prúde, no aj po dni s teplotou 30 °C dokáže byť v noci poriadna zima, najmä v kempe, ktorý je obklopený prírodou a čiastočne susedí s vodnou plochou. Vtedy som veľmi ocenil teplovzdušné nezávislé kúrenie s cenovkou 2 160 eur. Pracuje takmer nebadane a počas celej noci kabínu dokáže temperovať na želanú teplotu. Ovládať sa dá diaľkovým ovládaním a práca s ním je maximálne intuitívna. Samotný komfort spánku je takmer porovnateľný s hotelom. Popravde, na mnohých hoteloch som sa už vyspal aj horšie.
Pred trojicou sedadiel druhého radu sú bežne ešte dve samostatné, no v tomto prípade boli demontované. Pri kempovaní by zbytočne zaberali cenný priestor. Batožinový priestor je až prekvapivo veľký a dobre využiteľný. Pokračuje aj za sklápacou posteľou, ktorú môžete vidieť na fotkách či videu. Medzi ňou a sedadlami je ešte priehrštie miesta.
Príchod a odchod z kempu vám veľmi uľahčí 360-stupňový kamerový systém. Ani nepremýšľajte nad tým, či sa zaň oplatí priplatiť 1 614 eur. Nie je to málo peňazí, no pri manévrovaní medzi stanmi či inými karavanmi naň nedáte dopustiť. Pohon všetkých kolies tu nevnímam ako úplnú nutnosť, ale ak by som naň mal priestor v rozpočte, určite by som doň investoval.
Z vlastnej skúsenosti viem, že počas kempovania vás neraz chytí aj dážď a máločo je šmykľavejšie ako čerstvo popršaný trávnik. 4Matic je v tomto prípade istota, na ktorú sa možno spoľahnúť. Naopak, ak by som chcel šetriť peniaze, vedel by som oželieť vzduchové pruženie Airmatic s cenou 2 257 eur. Predstavoval som si, že automobil s ním bude plynulejší a komfortnejší. Jeho jazdné vlastnosti rozhodne neboli zlé, komfort mu cudzí nie je, ale najmä na priečnych nerovnostiach trieda V nezaprela svoj úžitkový pôvod, čo by som v prípade využitia vzduchového pruženia nečakal.
Dajte šancu kempovaniu
Medzi slabšie stránky vozidla radím aj sedadlá vodiča a spolujazdca. Ich výhodou je, že sú otočné, no daňou za túto funkciu je neprirodzene vysoký a vzpriamený sed na nich, najmä pre nižšie postavy. Napríklad mojej manželke sa na sedadle spolujazdca nesedelo pohodlne. Určite vám odporúčam vyskúšať obidve kreslá na vlastnej koži a spraviť si názor. Na vodičovom mi chýbala aj lakťová opierka na ľavej strane.
Kempovanie nie je pre každého, ale keď mu dáte šancu, uvidíte, že vás chytí za srdce. #Vanlife na sociálnych sieťach zažíva boom a nečudujem sa tomu. Jednoduchý a skromný životný štýl na niekoľkých štvorcových metroch v objatí prírody je ako liek na dnešnú konzumne orientovanú dobu.
Samozrejme, tieto slová vyznievajú zvláštne, keď ich vyslovujem pri teste automobilu za 110 000 eur. Do kempu však viete ísť aj za menej peňazí a s jednoduchšími „prístreškami“. Dajte počas budúcej letnej sezóny šancu tomuto typu dovolenky, nebudete ľutovať.
Verdikt
Horizon je skvelé minimalistické kempovacie vozidlo. No ak sa pýtate mňa, skôr by som uprednostnil Marco Polo s kuchynkou. Musím priznať, že cena ma prekvapila, zdražovanie sa zjavne prejavilo aj tu.
motor a pohonný systém | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 950 cm3 |
Max. výkon | 176 kW / 239 k |
pri otáčkach | 4 200/min |
Max. krútiaci moment | 500 Nm |
pri otáčkach | 1 600 - 2 400/min |
Palivo | dieselový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | deväťstupňová automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Dĺžka | 5 140 mm |
Šírka | 2 249 mm |
Výška | 1 970 mm |
Rázvor náprav | 3 200 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 445 kg |
Užitočná hmotnosť | 655 kg |
Celková hmotnosť | 3 100 kg |
Objem batožinového priestoru | 830 l |
Objem palivovej nádrže | 57 l |
jazdné výkony | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Max. rýchlosť | 214 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,5 s |
spotreba | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 7,6 l/100 km |
emisie | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Emisie CO2 | 172 - 179 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon |
---|---|
Základná cena modelu | od 52 385 € |
Základná cena verzie | od 57 349 € |
Cena testovaného exemplára | 110 057 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | R4 |
Zdvihový objem | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 1 950 cm3 |
Max. výkon | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 176 kW / 239 k |
pri otáčkach | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 4 200/min |
Max. krútiaci moment | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 500 Nm |
pri otáčkach | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 1 600 - 2 400/min |
Palivo | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | dieselový motor |
Pohon | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | deväťstupňová automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 5 140 mm |
Šírka | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 2 249 mm |
Výška | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 1 970 mm |
Rázvor náprav | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 3 200 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 2 445 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 655 kg |
Celková hmotnosť | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 3 100 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 830 l |
Objem palivovej nádrže | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 57 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 214 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 8,5 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 7,6 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 172 - 179 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | od 52 385 € |
Základná cena verzie | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | od 57 349 € |
Cena testovaného exemplára | |
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon | 110 057 € |