Marco Polo Horizon je ideálny pre ľudí, ktorí reálne plánujú využívať prepravnú kapacitu triedy V. V prípade vozidla s dĺžkou 5 140 mm sa tu komfortne odvezie sedem pasažierov aj ich batožina. Miesto tu totiž nezaberá kuchynka, ktorá sa ľuďom s Marco Polo často spája ako akýsi charakteristický prvok.

V podstate, ak na zimu demontujete markízu, laik si možno ani nevšimne, že vaša trieda V je niečím výnimočná. Testované vozidlo zahaľoval krištáľovo biely metalický lak, ktorý mu svedčal na jednotku. Obuté má 19-palcové disky z doplnkovej AMG Line (4 258 eur) a zdobí ho aj decentný polep. Mne sa veľmi páčila svieža zelená farba strešného stanu, ktorá celé vozidlo oživila a v kempe pútala pozornosť.

Nahliadnite do interiéru Marco Polo, popozerajte si ho vo veľkej galérii - kliknite sem.

Ako trojčlennej rodine s malým dieťaťom nám priestorová ponuka modelu Marco Polo Horizon pri kempovaní maximálne vyhovovala. Manželka so synom spali na prízemí a ja som sa pobral na prvé poschodie – do strešného stanu. Spravili sme dobre, že sme si so sebou zobrali aj hrubú deku, ktorú sme rozprestreli na spodnú posteľ čiastočne tvorenú sedadlami.

Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Zdroj: Filip Kadlečík

Hoci je plocha určená na spanie viac-menej rovná, jednotlivé výstupky sedadiel robia spánok menej komfortným. V ideálnom prípade by ste si na ne mali natiahnuť aspoň tenký matrac. V testovanom vozidle chýbal. Naopak, v manuálne výsuvnom strešnom stane sa spalo veľmi pohodlne, lôžko má tenký matrac a pod ním dokonca pružiny. Nočným vtákom by mohla prekážať transparentná textília, ktorá ráno do stanu prepúšťa slnečné lúče. Mne príjemný budíček vyhovoval.

Kúrenie či kamerový systém sú na nezaplatenie

Kempovali sme v čase, keď leto bolo v plnom prúde, no aj po dni s teplotou 30 °C dokáže byť v noci poriadna zima, najmä v kempe, ktorý je obklopený prírodou a čiastočne susedí s vodnou plochou. Vtedy som veľmi ocenil teplovzdušné nezávislé kúrenie s cenovkou 2 160 eur. Pracuje takmer nebadane a počas celej noci kabínu dokáže temperovať na želanú teplotu. Ovládať sa dá diaľkovým ovládaním a práca s ním je maximálne intuitívna. Samotný komfort spánku je takmer porovnateľný s hotelom. Popravde, na mnohých hoteloch som sa už vyspal aj horšie.

Pred trojicou sedadiel druhého radu sú bežne ešte dve samostatné, no v tomto prípade boli demontované. Pri kempovaní by zbytočne zaberali cenný priestor. Batožinový priestor je až prekvapivo veľký a dobre využiteľný. Pokračuje aj za sklápacou posteľou, ktorú môžete vidieť na fotkách či videu. Medzi ňou a sedadlami je ešte priehrštie miesta.

Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Zdroj: Filip Kadlečík

Príchod a odchod z kempu vám veľmi uľahčí 360-stupňový kamerový systém. Ani nepremýšľajte nad tým, či sa zaň oplatí priplatiť 1 614 eur. Nie je to málo peňazí, no pri manévrovaní medzi stanmi či inými karavanmi naň nedáte dopustiť. Pohon všetkých kolies tu nevnímam ako úplnú nutnosť, ale ak by som naň mal priestor v rozpočte, určite by som doň investoval.

Z vlastnej skúsenosti viem, že počas kempovania vás neraz chytí aj dážď a máločo je šmykľavejšie ako čerstvo popršaný trávnik. 4Matic je v tomto prípade istota, na ktorú sa možno spoľahnúť. Naopak, ak by som chcel šetriť peniaze, vedel by som oželieť vzduchové pruženie Airmatic s cenou 2 257 eur. Predstavoval som si, že automobil s ním bude plynulejší a komfortnejší. Jeho jazdné vlastnosti rozhodne neboli zlé, komfort mu cudzí nie je, ale najmä na priečnych nerovnostiach trieda V nezaprela svoj úžitkový pôvod, čo by som v prípade využitia vzduchového pruženia nečakal.

Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Zdroj: Filip Kadlečík

Dajte šancu kempovaniu

Medzi slabšie stránky vozidla radím aj sedadlá vodiča a spolujazdca. Ich výhodou je, že sú otočné, no daňou za túto funkciu je neprirodzene vysoký a vzpriamený sed na nich, najmä pre nižšie postavy. Napríklad mojej manželke sa na sedadle spolujazdca nesedelo pohodlne. Určite vám odporúčam vyskúšať obidve kreslá na vlastnej koži a spraviť si názor. Na vodičovom mi chýbala aj lakťová opierka na ľavej strane.

Kempovanie nie je pre každého, ale keď mu dáte šancu, uvidíte, že vás chytí za srdce. #Vanlife na sociálnych sieťach zažíva boom a nečudujem sa tomu. Jednoduchý a skromný životný štýl na niekoľkých štvorcových metroch v objatí prírody je ako liek na dnešnú konzumne orientovanú dobu.

Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Zdroj: Filip Kadlečík

Samozrejme, tieto slová vyznievajú zvláštne, keď ich vyslovujem pri teste automobilu za 110 000 eur. Do kempu však viete ísť aj za menej peňazí a s jednoduchšími „prístreškami“. Dajte počas budúcej letnej sezóny šancu tomuto typu dovolenky, nebudete ľutovať.

Anketa: Chceli by ste niekedy absolvovať dovolenku v kempe?

Verdikt

Horizon je skvelé minimalistické kempovacie vozidlo. No ak sa pýtate mňa, skôr by som uprednostnil Marco Polo s kuchynkou. Musím priznať, že cena ma prekvapila, zdražovanie sa zjavne prejavilo aj tu.
Filip Kadlečík
motor a pohonný systém Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 950 cm3
Max. výkon 176 kW / 239 k
pri otáčkach 4 200/min
Max. krútiaci moment 500 Nm
pri otáčkach 1 600 - 2 400/min
Palivo dieselový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka deväťstupňová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Dĺžka 5 140 mm
Šírka 2 249 mm
Výška 1 970 mm
Rázvor náprav 3 200 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 445 kg
Užitočná hmotnosť 655 kg
Celková hmotnosť 3 100 kg
Objem batožinového priestoru 830 l
Objem palivovej nádrže 57 l
jazdné výkony Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Max. rýchlosť 214 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
spotreba Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Kombinovaná - normovaná 7,6 l/100 km
emisie Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Emisie CO2 172 - 179 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon
Základná cena modelu od 52 385 €
Základná cena verzie od 57 349 €
Cena testovaného exemplára 110 057 €
Usporiadanie a počet valcov
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon R4
Zdvihový objem
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 1 950 cm3
Max. výkon
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 176 kW / 239 k
pri otáčkach
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 4 200/min
Max. krútiaci moment
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 500 Nm
pri otáčkach
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 1 600 - 2 400/min
Palivo
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon dieselový motor
Pohon
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon všetky kolesá
Prevodovka
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon deväťstupňová automatická
Dĺžka
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 5 140 mm
Šírka
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 2 249 mm
Výška
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 1 970 mm
Rázvor náprav
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 3 200 mm
Pohotovostná hmotnosť
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 2 445 kg
Užitočná hmotnosť
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 655 kg
Celková hmotnosť
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 3 100 kg
Objem batožinového priestoru
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 830 l
Objem palivovej nádrže
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 57 l
Max. rýchlosť
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 214 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 8,5 s
Kombinovaná - normovaná
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 7,6 l/100 km
Emisie CO2
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 172 - 179 g/km
Základná cena modelu
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon od 52 385 €
Základná cena verzie
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon od 57 349 €
Cena testovaného exemplára
Mercedes-Benz V 300 d Marco Polo Horizon 110 057 €