Mercedes-Benz GLS 400 d 4Matic.

Testy Test Mercedes-Benz GLS 400 d: Elegantný, luxusný a ohromne pohodlný obor s naftovým srdcom

Celkové hodnotenie
Plusy
  • obrovský vnútorný priestor
  • luxusné materiály aj vybavenie
  • perfektne pracujúci pohon
Mínusy
  • vysoká základná cena
  • cítiť hmotnosť i veľkosť
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

7.2. 18:00 Najväčšie športovo-úžitkové vozidlo zo Stuttgartu stojí na rovnakých základoch ako Mercedes GLE. Medzigeneračne narástlo a okrem obrovského priestoru ponúka aj poriadnu dávku komfortu či moderné technológie.

01. Exteriér 88%

V ostatných rokoch nabrali silu SUV viacerých veľkostných kategórií, vrátane tých najväčších. Čoraz viac sa predávajú vozidlá schopné pojať tri rady sedadiel. Mercedes-Benz ich má hneď niekoľko, svoje portfólio nedávno obohatil o triedu GLB a pri väčšom type GLE ponúka sedemmiestne usporiadanie za príplatok. Rovnako je to v prípade ešte mohutnejšieho produktu menom GLS.

 

Táto dvojica má veľa spoločného. Menšie športovo-úžitkové vozidlo známe dlhé roky pod písmenami ML sme už mali v redakcii možnosť otestovať, teraz sme preverili aj príbuzný model predávaný pôvodne so štítkom GL. Najmohutnejší člen portfólia trojcípej hviezdy vznikol na rovnakom základe. Cítiť to v interiéri i dizajnovom jazyku, obor ale má početné špecifiká.

Zadná časť nemeckého SUV trochu maskuje, aká je naozaj veľká.
Zadná časť nemeckého SUV trochu maskuje, aká je naozaj veľká.
Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek podobnej štylistike má „trieda S medzi SUV“ vlastnú identitu, žiadne preberanie hotových komponentov sa nekoná. Excelentne fungujúce svetlomety Multibeam LED sú taktiež prispôsobené. Podobné sú napríklad rysy nárazníkov, v našom prípade šlo o dielce z balíka AMG Line. Ten trochu okorenil inak pomerne jednoduché a elegantné krivky vozidla. Súčasťou tohto bodykitu sú výrazné pochrómované obdĺžniky, ktoré zakončenie výfuku iba imitujú.

Proporcie triedy GLS najlepšie vyniknú pri porovnaní s inými autami. Vďaka svojmu dizajnu totiž tretie vydanie nemeckého obra pôsobí o niečo menšie než jeho predchodcovia, za čo môže za najmä menej hranatý tvar zadnej časti. Silueta maskuje reálnu veľkosť karosérie. Medzigeneračne totiž narástla a vôbec nie málo. Aktuálne má toto vozidlo vyše 5,2 metra na dĺžku. Jeho rázvor presahuje 3,1-metrovú hranicu, pričom aj šírkou 1 956 mm a výškou 1 823 mm prekračuje väčšinu bežných formátov.

Video

Diskusia