Priestorová ponuka v kabíne je solídna, platí to aj o zadných sedadlách. Menej spokojný som bol s batožinovým priestorom s objemom 340 litrov, ktorý je v danom segmente podpriemerný. Aj menší súperi (avšak so spaľovacím motorom) dokážu ponúknuť kapacitu okolo štyroch stoviek litrov. Samotné GLA v podobnej konfigurácii s benzínovým motorom má kufor s objemom 435 litrov. Nepovažujem za šťastné riešenie, keď sa v prípade elektromobilov či plug-in hybridov musí uberať z prepravnej kapacity vozidla. Aj tu treba spraviť tento nepopulárny kompromis.
Medzi negatíva vozidla možno rozhodne zaradiť horšie odhlučnenie, než by som v prémiovom elektromobile očakával. Narážam najmä na prenos hluku spôsobeného nekvalitnou vozovkou pri práci prednej i zadnej nápravy. Buchnutia sú v kabíne počuť viac, než by bolo vhodné. Nerovnosti vnútri aj cítiť, nebolo by zlé, ak by EQA do budúcnosti dostalo mäkší podvozok.
Napokon slová kritiky musím zamieriť aj ku dovieraniu dverí, ktoré podobne ako v prípade triedy A či GLA nie je tak komfortné, ako by sa patrilo. Striedam desiatky áut ročne a nikde sa mi tak často nestáva, že dvere nezavriem, aj keď mám pocit, že som ich zavrel. Tu sa to dialo ako na bežiacom páse.
Čo sa týka elektrickej povahy vozidla a jeho pohonu, EQA v tejto disciplíne exceluje a to je kľúčové. Testovací týždeň som uzatváral so spotrebou pod 20 kWh/100 km jazdy. Za všetko hovorí fakt, že na trase dlhej 300 kilometrov zloženej zo 40 kilometrov jazdy mestom, 40 kilometrov jazdy okreskami a 220 kilometrov strávených na diaľnici som dosiahol kombinovanú spotrebu na úrovni 19 kWh/100 km.
Spotreba elektrickej energie 19 kWh/100 km je naozaj výnimočná hodnota, najmä vzhľadom na fakt, že na diaľnici som približne 150 kilometrov išiel tempom 130 km/h a mierne viac a 70 kilometrov som sa pohyboval tempom okolo 110 km/h. Vďaka tomu môžete pri všestrannom využívaní EQA rátať s dojazdom okolo 350 kilometrov, zatiaľ čo pri jazde mestom či okreskami, kedy spotreba neraz klesne aj ku cifre 16 kWh/100 km, sa môže dojazd vyšplhať aj na hranicu 400 kilometrov.
Elektromobily zatiaľ nestoja toľko, ako by sme si predstavovali, no v prémiovom segmente už cenovo nie sú nedosiahnuteľné. Svedčí o tom aj testované EQA, ktoré sa cenovkou 64 350 eur až tak nevzďaľuje svojim konvenčným súrodencom z rodiny kompaktných Mercedesov s písmenom “A” v označení. Okrem vysokej efektivity teda za silnú stránku EQA považujem aj zaujímavú cenovku, ktorá je v luxusnej kategórii automobilov konkurencieschopná.
motor a pohonný systém | Mercedes-Benz EQA |
---|---|
Typ elektromotora | synchrónny s permanentným magnetom |
Max. výkon | 140 kW / 190 k |
Max. krútiaci moment | 375 Nm |
Palivo | elektro |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | jednostupňová samočinná |
rozmery, hmotnosti a objemy | Mercedes-Benz EQA |
---|---|
Dĺžka | 4 463 mm |
Šírka | 2 020 mm |
Výška | 1 620 mm |
Rázvor náprav | 2 729 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 965 kg |
Užitočná hmotnosť | 505 kg |
Celková hmotnosť | 2 470 kg |
Objem batožinového priestoru | 340 / 1 320 l |
Kapacita batérie | 66 kWh |
jazdné výkony | Mercedes-Benz EQA |
---|---|
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,9 s |
spotreba | Mercedes-Benz EQA |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 17,7 kWh/100 km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Mercedes-Benz EQA |
---|---|
Základná cena modelu | od 51 708 € |
Základná cena verzie | od 51 708 € |
Cena testovaného exemplára | 64 350 € |
Typ elektromotora | |
---|---|
Mercedes-Benz EQA | synchrónny s permanentným magnetom |
Max. výkon | |
Mercedes-Benz EQA | 140 kW / 190 k |
Max. krútiaci moment | |
Mercedes-Benz EQA | 375 Nm |
Palivo | |
Mercedes-Benz EQA | elektro |
Pohon | |
Mercedes-Benz EQA | predná náprava |
Prevodovka | |
Mercedes-Benz EQA | jednostupňová samočinná |
Dĺžka | |
---|---|
Mercedes-Benz EQA | 4 463 mm |
Šírka | |
Mercedes-Benz EQA | 2 020 mm |
Výška | |
Mercedes-Benz EQA | 1 620 mm |
Rázvor náprav | |
Mercedes-Benz EQA | 2 729 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Mercedes-Benz EQA | 1 965 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Mercedes-Benz EQA | 505 kg |
Celková hmotnosť | |
Mercedes-Benz EQA | 2 470 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Mercedes-Benz EQA | 340 / 1 320 l |
Kapacita batérie | |
Mercedes-Benz EQA | 66 kWh |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Mercedes-Benz EQA | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Mercedes-Benz EQA | 8,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Mercedes-Benz EQA | 17,7 kWh/100 km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Mercedes-Benz EQA | od 51 708 € |
Základná cena verzie | |
Mercedes-Benz EQA | od 51 708 € |
Cena testovaného exemplára | |
Mercedes-Benz EQA | 64 350 € |