Elektromobil Mazda MX-30, ktorý som testovala, zahŕňal výbavu Makoto, príplatkový interiérový balík Modern Confidence, metalickú farbu a balík Paket Premium. Na prvý pohľad je to vydarené auto, exteriér je pútavý s množstvom netradičných línií a moderných tvarov. Veľkosťou vnútorného priestoru, ale aj kapacitou batérie, sa určite radí medzi mestské autá, predurčené na krátke trasy. Kufor pojme 341 litrov nákladu, v prípade, že v aute nemáte audiosystém Bose, je to 366 litrov.

Mazda MX-30 e-Skyactiv EV
Zdroj: Nina Pánska

Fungovanie bezkľúčového prístupu sa mi páčilo, pre odomknutie alebo zamknutie vozidla je potrebné dotknúť sa rukou určeného miesta na kľučke. Pasažieri, ktorí sa budú prepravovať v druhom rade sedadiel, sa dokážu v celku pohodlne usadiť, na príjemných sedadlách, hoc nebudú mať príliš miesta naviac. Jednou z dvoch hlavných nevýhod tohto auta, pre mňa bolo opačné otváranie zadných dverí. Na to, aby ste ich otvorili, musíte najskôr otvoriť tie predné.

Zámer mohol byť dobrý a rozhodne to pôsobí zaujímavo, ale v skutočnosti je toto riešenie nepraktické. Ak stojíte na parkovacom mieste, vedľa vás sú iné autá a potrebujete si niečo vytiahnuť zo zadnej časti, nie je to jednoduché. Jazda s Mazdou MX-30 bola už o inom. Výborne naladený podvozok hltá nerovnosti, polomer otáčania je 11,4 m, teda sa s autom v meste príjemne manévruje. Kabína je výborne odhlučnená, v pozadí počuť iba monotónny zvuk elektromotoru.

Systémy ako automatické stierače, alebo automatické diaľkové svetlá reagovali presne vtedy, kedy by som ich sama spúšťala. Elektromotor poskytuje výkon príjemných 107 kW. Neobvyklá je maximálna rýchlosť iba 140 km/h. No vysvetlenie je jednoduché, už 140 km/h je rýchlosť, ktorou v tomto aute rozhodne chodiť nebudete. Po prejdení takmer päťdesiatich kilometrov diaľničným tempom 130 km/h, mi stav batérie klesol na polovicu. Viac obrázkov nájdete v galérii.